[deep/fonkie house] Magisch Vlees

Nu ik er wat laag uit heb gehaald vind ik dat de stemmen niet echt beter naar voren komen. En ligt het aan mij? Of klinkt de versie van Fuse heel erg scherp?

Ik denk dat je je iets teveel focussed op de sound aspect van je nummer. De akkoorden hebben nog wat aandacht nodig, en de leadsound kan iets beter geedit worden. Ik zou niet te vroeg in het proces al over de eindproductie zorgen maken.

Origineel geplaatst door bobaphat
Ik denk dat je je iets teveel focussed op de sound aspect van je nummer. De akkoorden hebben nog wat aandacht nodig, en de leadsound kan iets beter geedit worden. Ik zou niet te vroeg in het proces al over de eindproductie zorgen maken.

Daar heb je wel gelijk in, maar ik was voornamelijk op zoek naar tips om die lage tonen goed te krijgen. Akkoorden aanpassen kan altijd nog, toch?

tis al eerder gezegd:
de stemmen vind ik qua volume goed,
ook ik zou synth's meer naar voren halen en meer dynamiek
verder vind ik het een fijn hookloos muziek precies goed als je bijv een etentje hebt

(fuck waarom krijg jij zoveel replys en ik niet?? Komt iedereen af op het woord "Fonky" ofzo?? Ga ik ook proberen :D )

Ik vind em lekker klinken... Er mist alleen iets soms.... In het einde bijvoorbeeld heel erg... Die beat alleen is namelijk veeeel te droog. Die mag wat reverb hebben ofzo en misschien wat meer percussie om het wat swingender te maken. Ik vind de drumgeluiden ook niet zo heel mooi. Kan je beter van die Jazanova samples voor gebruiken zegmaar.

Die stemsamples trouwens zijn echt prima zo. Ik versta ze niet, maar dat hoeft ook niet altijd om je boodschap over te brengen. Daarbij, al zou je ze rete-hard zetten dan zou ik het nog niet verstaan want er zit een of ander kont-filter overheen af en toe die ervoor zorgt dat de verstaanbare frequenties eruitgefiltert zijn ofzo.

Die stabs zijn ook erg vet, maar hebben ook wat nodig. Een reverbje denk ik ook weer.

Maar... Ik denk dat als ik vanavond tegen een uurtje of 1 langzaamaan stronken begin te worden, die nummertje zeker niet misplaatst is. Wat betreft de hook: Hij zal er absoluuuuuut niet uitspringen inderdaad en hij zou volkomen langs me heen gaan. Ik zou er zelf dan ook niet tevreden overzijn als ik het gemaakt had aangezien ik op wil vallen :D .. Maar het blijft een lekker nummertje.

Paul

Zonder verder naar de overige reacties gekeken te hebben, heb ik wat puntjes.

- de groove vind ik goed, het swingt lekker.
- paar mooie synthpartijtjes, alleen jammer dat ze niet wat prominenter in de track aanwezig zijn.
- de stemsamples voegen weinig toe aan het nummer naar mijn mening.
- de bass drum vind ik niet echt lekker klinken, te veel laag, misschien kan ie ook iets "puntiger" en misschien iets lager in de mix.
- ik zou iets meer naar een climax toewerken

Lekkere achtergrondmuziek...

Ik hoor iets over "paint on the floor" voorbijkomen, dat zal dan wel van dat homeshopping network zijn. Het houd wel een beetje onverwachts op, misschien kun je er nog een soort van climax aan toevoegen en het dan afbouwen. :)

karakter... te wijnig scherpe kantjes iets van fruitig fris er in en je ben al een heel eind... het komt wat zondag morgen kater over... de stemmen kunnen mischien wat scherper en hoeven niet harder en probeer je bliepjes iets meer naar voren te trekken ze vallen heel erg weg waardoor de track ook al is ie 2 minuten erg langdradig drijgt te worden...

Peez Tron

Back