[rhytmic industrial] Hero of the people

kratarknathrak

All hail the dark lord!
Onder het motto: "Oh, wat is het toch fijn om beats constant door distortions en compressors heen te jagen, om ze zo vuil en knarsend mogelijk te krijgen." Rhytmic industrial in de richting van Converter, en vooral Mono no Aware. Dus veel ritmische variatie, en industriele waanzin. Pas op: Loei, loei en loeihard.

Ik ben van plan om dit nummer, tezamen met 5 anderen als een vinyl EP uit te brengen in het najaar. De titel van het werkje wordt "Juche", en het is een conceptplaat over de glorie van het Noord Koreaanse volk, en zijn Leiders. Ja, als brute industrial formatie ga je natuurlijk geen nummers maken over knuffeldieren en liefdesverdriet en zo. Het moet wel een beetje kil en bruut blijven, immers. Het is het bovenste nummer, maar muzikale avonturiers mogen de nadere liedjes natuurlijk ook luisteren. :)

The Peoples Republic of Europe - Hero of the peoples

Wat nou te hard? Hoort zo! softie!

weet je ik vinnem best wel ok. maar ik ben ook maar een softie :D
naarmate de track vordert word hij steeds beter. de kick is wel lekker.
maar ik waag het me wel niet met een koptelefoon te luisteren. :D
kan je er niet wat speedcore tussen steken? de kick dubbel zo
rap laten lopen op bepaalde momenten. en korte ruisbliepjes ertussen
smijten.....ja ik zeg maar wat :D

Oh, dat doe ik wel in een ander nummer. Het is de bedoeling dat dit lied de clubkraker wordt (met de nadruk op kraker). Als je van dat soort snelle waanzin houdt, moet je eens op zoek naar het nummer "Slaves" van converter. Staat op "Daruma", de laatste verzamelaar van het Ant-zen label ( www.ant-zen.com ). Ook Proyecto mirage is dan wel leuk, maar dat is meer industriele drum&bass.

niet slecht. het mocht misschien wat meer extra geluiden hebben buiten de beats en de distortion. iets dat de aandacht erbij houdt (mono no aware heeft in mijn oren overigens hetzelfde probleem, dus misschien vind je 't een compliment :D) ik bedoel zoiets in de richting van de 'bijna-melodieën' die je bij converter af en toe hebt. of misschien moet ik het door grote boxen horen ipv door mijn koptelefoon...
distortion en vette beats zijn er al zoveel. wel leuke stereo-dingetjes!

'zerstorers' (in 't mooi duits: 'zerstoerer') heeft wél dat extra sfeertje.

++off-topic++
maschinenfest komt eraan. mét mono no aware, converter en vele meer. niet meer in de bunker, maar de nieuwe locatie ziet er niet slecht uit, en misschien blijven we deze keer van de maschinenflu gespaard... http://www.maschinenfest.de
++off-topic++

hans

ps: schaamteloze zelfpromotie: op http://www.electrobel.be onder 'industrial' vind je ook een live jam van mij (all.none version2). commentaar is welkom. https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=16860

Ja, Zerstorers was in de NL industrial scene zelfs een bescheiden hitje. Maar over dit nummer ben ik zeer tevreden, daar ik geprobeerd heb de ritmes complexer, en met meer stereoeffecten te maken. Dat is al aardig gelukt, vind ik zelf. Mono no aware is een van mijn favourieten, dus je begrijpt dat sommige delen van je kritiek wat minder aandacht krijgen. :) Wat die bijna melodieen bij Converter? Dat is mij nooit opgevallen. Ik weet wel dat Morgenstern dat vaak heeft, en dat vind ik heel gaaf. Converter is ook een grote invloed. Wat die kerel soms doet met geluid is ongeloofelijk.

Ik ben nu aan het proberen om mijn bandje als een van de acts op Maschinenfest te krijgen. Maar ik ben wel van plan om die kant op te gaan. Overigens spelen we 8 November in Magasin4 in Brussel, dus kom gezellig langs. :) We openen dan voor Imminent, en er zijn DJ's als Laurent (kryptosonic), en C-dric, dus terror-industrial-drill&bass pret gegarandeerd. :)

morgenstern is fantastisch. en synapscape is ook een van m'n favorieten.
die 'melodieën' bij converter, daarmee bedoel ik die ambient-achtige tonale sounds zoals je die op blast furnace hier en daar tegenkomt.

op 8 november moet ik zelf optreden, dus in brussel geraak ik niet... had imminent wel graag nog eens gezien.

kom eens hallo zeggen aan de spectre-stand op maschinenfest.

hans

Back