Gratis AKAI Instruments!!! :)

Reyn

Nieuwkomer
Hallo allemaal!

Ik heb zelf wat AKAI-intrumenten gemaakt. Aanvankelijk voor eigen gebruik maar ik heb besloten ze ook maar openbaar te maken.

Ik hou zelf erg van de wat originele keyboards. En ik gebruik dan ook vaak samples van oa Mellotron, Chamberlin, Celesta, Optigan, Wurli, Clavinet, Talentmaker, Rhodes, etc. Ik hou ook erg van Toypianos en Musicboxen maar ben tot nu toe nog nooit een goede sample tegengekomen. Dus heb ik er zelf maar een paar gekocht, opgenomen en tot AKAI-instrument verwerkt...

Als je wilt kun je ze downloaden op:

http://www.xs4all.nl/~reyn/akai

Mocht je het aan de praat krijgen, laat me dan weten wat je er van vindt.

Cheers,

Reyn Ouwehand.

reyn@reyn.net

Zoooweee! Wat een binnenkomer! ;)

10 punten!

Top, bedankt!

En misschien ook leuk om je even voor te stellen. (Is m'n voorstel)
In het nieuwe leden stukje dan he.

:okdan:

super! wat een binnenkomer! voorstellen hoeft wat mij betreft niet eens meer, ik hou nu al van je! :luv:

Origineel geplaatst door cyan_circle
super! wat een binnenkomer! voorstellen hoeft wat mij betreft niet eens meer, ik hou nu al van je! :luv:

nou als cyan dat zegt zit je goed ik heb hem eerst een paar keer moeten *piep* voordat ie van me ging houden.

Origineel geplaatst door EDP
nou als cyan dat zegt zit je goed ik heb hem eerst een paar keer moeten *piep* voordat ie van me ging houden.

ja maar dat komt omdat jij de eerste keer mijn *piep* in je *piep* met een *piep* *piep*te. daarvoor heeft god ons geen tanden gegeven. pas toen ik mijn *piep* met een *piep* in je *piep* stopte (wat eerst helemaal niet paste, weet je nog? hahaha) toen pas kon jij een beetje redelijk *piep*en met die *piep*

ik heb echt nog nooit iemand meegemaakt die met zo'n *piep* zichzelf een *piep* durft te *piep*en. maar nu *piep* je wel anders. en dat is maar goed ook, *piep*er!

Dankjewel Reyn!

Inderdaad een leuke binnenkomer. Ik heb de samples even snel beluisterd en ik kan niet anders constateren dat je ze zeer mooi/clean hebt opgenomen. Je hebt zeker een dure mikrofoon gebruikt, of heb ik het mis. Het zijn instrumenten met een zeer snelle attack, dus dat vraagt om een snelle inslingertijd van de mikrofoon. Puik werk.

Ik zie nog niet snel een toepassing, maar wie weet komt het ooit van pas.

Ik heb trouwens een EMU sampler, maar die leest ook WAV en AKAI formaat

Groet Erik

Je hebt zeker een dure mikrofoon gebruikt,

Goed gehoord. Zoals te lezen op de 'read me' file heeft hij een Neumann samen met een focusrite voorversterker gebruikt.

"Mellotron, Chamberlin, Celesta, Optigan, Wurli, Clavinet, Talentmaker, Rhodes, etc. Ik hou ook erg van Toypianos en Musicboxen maar ben tot nu toe nog nooit een goede sample tegengekomen. Dus heb ik er zelf maar een paar gekocht,"

begrijp ik het goed dat je een lading aan dure akoestiche en elektronische instrumentenb hebt gekocht om er samples van te maken !? =)

Tjongejonge... wat duurt het lang voordat die Commodore 64 freaks wakker worden :)

Reyn, in iedergeval tot zaterdag (Tim/SCL, Sander en TDJ van Focus rijden mee :) )

R.

Celeste

Celeste

Beste mensen,

Ik heb trouwens ook al meer dan een jaar een AKAI-instrument liggen van een Celeste, die ik heb gesampled op het Rotterdams Conservatorium. Zal ik eens binnenkort een beetje schoonmaken (is nu 110MB, maar kan kleiner) en ook online zetten. Alvast bedankt voor de 'warme' reacties tot nu.

Cheers,

Reyn

www.reyn.net

huh... de link doet het niet ???

die is inderdaad een beetje dood.... :(

da's nou typisch een geval van "vette pech" ;{

ik krijg net effuh door dat ze HIERO staan... :okdan:

Back