Midi van Fruityloops naar Cubase 7

virus

Ingeburgerd
Beste Lezers,

Ik zit met een probleempje...We zijn in de studio bezig met een project waarbij midinoten zijn gemaakt in fruityloops..Deze willen we gaan combineren aleen de midi's die geexporteerd zijn vanuit FL kan ik dus niet openen in cubase.

IS er iemand die daar ervaring mee heeft??

ALvast erg bedankt!!

Gr,

Virus

Ik zit met een probleempje...We zijn in de studio bezig met een project waarbij midinoten zijn gemaakt in fruityloops..Deze willen we gaan combineren aleen de midi's die geexporteerd zijn vanuit FL kan ik dus niet openen in cubase.
Dat heb ik nu nog nooit gehoord. Ik kan elke midi file van FL Studio in Cubase importeren. Misschien omdat je het stokoude fruityloops gebruikt i.p.v. FL Studio. Upgraden naar de nieuwste versie (11) is gratis hoor.
Je kan trouwens FL Studio ook als VSTi in Cubase draaien.

Ik krijg wel de tracks die aangemaakt worden, maar totaal geen foutmelding of sporen die ik kan bewerken :-s

Aardig vaag!

Kan je anders de MIDI-file posten?

Je kan trouwens ook een virtuele midi-verbinding leggen tussen Fruitly Loops en Cubase, middels MIDIYoke. Ga als volgt te werk:
1) Download en installeer MIDIYoke
2) Neem een spoor in Fruity Loops en zet de midi-uitgang ervan op een MIDIYoke-poort.
3) Laat Fruity Loops MIDIClock uitsturen naar dezelfde poort.
4) Ga naar de synchronisatieinstellingen in Cubase en laat deze via dezelfde MIDIYoke-poort reageren op MIDIClock. Schakel synchronisatie in.
Et voila, als je Cubase nu in opnamemodus zet, en je track in Fruity Loops laat afspelen, wordt alles realtime overgezet.

Back