Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Veel keyboards, maar ook de Yamaha YS200, de Hfg BJ82 Generator en er komt ook nog een Roland M-VS1 synthmodule binnen. Maar de Yamaha PSRE433 en de Casio CTK7200 kun je ook als synthesizers beschouwen.
![]()
Heb de titel maar effe aangepast..

Een D50 is super!
Een D5 echter niet..
Wel bijzonder dat het forum mag bepalen wat jij kopen gaat... koop gewoon waar jij het meeste plezier aan gaat belevenjullie gaven aan dat ik wat meer synths moest nemen ipv keyboards.
Ik raad ome P aan om vandaag nog met conso te gaan trouwen![]()
Ik ga uitloggen voor de rest van de dag !YS-200! Die heb ik 10 jaar geleden ook is gehad. Was een leentje van een vriend en die kreeg hem weer voor niets van iemand van een winkel..
Beetje apart apparaat.. Ik vond hem niet zo inzetbaar eerlijkgezegd: dun en iel FM geluid kreeg ik eruit. Ook een afzichtelijk ding!
Van mij hoef je geen synths te gebruiken ipv keyboards, dat moet jij zelf weten.
Maar om een D5 te gebruiken om de boel aan te dikken, tsja ach. Ik heb zelf een D10 gehad vroeger, ik zou er nooit geen meer hoeven.
De sounds zijn niet echt heel spannend. Maar als jij er goed mee kan werken moet je het vooral doen.
Maar volgens mij zijn er wel interessantere synths voor een wat lager budget, maar weet verder ook niet wat een D5 moet kosten tegenwoordig.
Wanneer heb je hem?

Phochos, met jouw budget (plus aankoop- en verkoopgedrag) kun je wellicht beter overstappen naar een DAW met VST's i.c.m. een degelijke hands-on MIDI-controller. Nu ben je al tig jaar bezig om iedere keer voor een appel en een ei keyboards te kopen, of synths met een interface waar zelfs Dr. Snuggles nog niet mee overweg kan. Als ik die YS200 al zie: daar zit nog net geen Flux Capacitor op. Alsof een FM synth nog niet moeilijk genoeg te programmeren is... En je hebt toch maar twee handen, dus wat moet je met zoveel toetsen? Koop gewoon een dikke ROMpler en/of VA VST en trek een streep door al die apparaten. Qua compositie kun je best wel wat, maar al die dun-klinkende keyboard en Magix meuk draait het echt de nek om. Je bent toch geen beginner meer? Weg ermee.
Die YS serie is best wel dik hoor, meer vloeiender dan de normale 4 OP DXjes
met een computer editor is het gewoon een DX11/TX81Z
Is inderdaad een van lelijkste synthesizers ooit, maar het went snel