Noem de vijf mooiste synths/samplers

Danny

DAW-less puzzelaar °1967
Meesal hebben synths en samplers iets met geluiden. Toch val ik ook regelmatig voor het uitzicht van een toestel, of dat dit nu goed of slecht klinkt. Daarom wil ik van jullie weten wat jullie de vijf mooiste toestellen vinden en evt waarom :)

Mijn voorzet:

1) Yamaha CS80: groot en indrukwekkend, met hout afgewerkt, kleurgecodeerde switches

2) SC Prophet 10: dubbel klavier, mooie houten afwerking

3) Synclavier: talloze LED's en houten afwerking

4) ARP 2500: knopjes, knopjes en nog een knopjes

5) Jupiter 8: aluminium zijpanelen, leuke kleurbuttons

Toevallig zijn dit ook nog allemaal goedklinkende synths, maar dit moet niet per sé. ik vind bv mijn Trilogy wel mooi, maar als synth is hij niet zoveel waard.

Laat eens horen 8)

- Prophet 5 (hout en stoer)
- RS 5 ("titanium" bovenpaneel)
- B3 (lomper dan ik)
- Rhodes (need i c more?)
- die synth van jarre met dat hoefijzervormige klavier (nog nooit IN 'n synth gestaan, wel erop.....)

zijn er ook mooie samplers ?

In random order:
Virus C: zwart, met rood display; lekker evil!,
NordLead3/NordModular G2 (twijfel): Mooi rood is niet lelijk,
MOOG Voyager: Gewoon top met dat hout! ('k Vind 'm mooier dan de oudere modellen)
MS20: Ook TOP om te zien,
SuperNova2: mooie afwerking; blauw(+blauw display) met rode LED-knopjes, e.d.

Ik kan er nog wel 1 of 2 noemen, maar ach..

oscar
rhodes
tb303
sidstation
moog the source

ja heb iets met grijs/aluminium

Niet per se mooi, maar in ieder geval wel heel apart: Hartmann Neuron. Uit welke aflevering van Startrek hebben ze die geript?

Korg M1. Strakker kan 't bijna niet. Ik weet dat 't er geen 5 zijn, maar okee dan.

Origineel geplaatst door gemmetje
zijn er ook mooie samplers ?

Akai Mpc3000le :D

Kwa synths vind ik de SE1-X in antrash!t :D er erg mooi uit zien...

Attachments

• mpc100603-021.jpg
    mpc100603-021.jpg
    49,2 KB · Bekeken: 117
1) Ems synthi Aks:
Ziet er gewoon ontzettend gaaf uit in dat koffertje en klinkt ook nog eens als een tiet. Veel gekleurde knopjes, een ontzettend vel lampje om het envelope re-trigger tempo weer te geven en een matrix! Ontzettend veel mogelijkheden voor zijn klein ding en een enorme verslavingsfactor. Dit is één van de best klinkende, coolst uitziende synths die ooit gemaakt is!! Ik kan niet wachten tot ik hem via midi kan besturen:{

2) Arp 2500 (evt. met wings:D )
Ziet er gewoon ontzettend stoer uit met al dat hout en die mooie silveren modules met die gekleurde knopjes. Staat hoog op de verlanglijst:D

3) Moog sonic 6:
Ziet er ook erg retro sci-fi uit en is blauw:D ik kan er uren naar kijken:) en net zoals de Ems klinkt ie ook erg goed. Hij heeft leuke en interessante modulatiemogelijkheden en is muzikaal erg goed te gebruiken. Of je nu vette fx wilt of zuivere leads, the Sonic 6 does the job.

4) Elka Synthex:
Groot en elegant. Dit vind ik echt een synthesizer met "stijl". Een duidelijke layout en een geweldig geluid. De sequencer is ook erg leuk om te gebruiken en door de joystick en stabiliteit is het een perfecte performance synth. Dit vind ik qua uiterlijk de Rolls Royce van de polysynths.

5) Oberheim Xpander
Het kleine toetsenloze broertje van de M12. Werd geintroduceert in de tijd dat de dx7 alle aandacht kreeg. De xpander was op zich wel een erg gewaagd product maar was een hoogstandje wat substractieve synthesis betreft. Vandaag de dag is het nog steeds één van de meest flexibele synths en een voorbeeld voor menig V.A.
Ziet er ook gewoon ontzettend stoer uit met die 3 groene displays en is behoorlijk groot voor een module. mooie houten zijkanten en veel licht:D

ff kijken op vintagesynth.... qua uiterlijk ga ik voor de Waldorf Wave, EMS Synthi 100, EMU modular, PPG Wave 2 en Moog Memorymoog

Mag ik dan misschien als enige afwijken met een nieuwe synth!

Ik noem er maar 1, bij mij op nummero uno:

Yamaha S90!

De combinatie en kwaliteit van oude synthklanken (DX7) soundset, prachtige Oberheim sounds, super rhodes sounds en schitterende acoustische instrumenten (pianos!) met het heerlijke gewogen toetsenboard, niet te licht (Fatar) niet te zwaar (P90/250) Uiterlijk doet mooi klassiek aan houtkleur aan de zijkanten. Iedereen die hem bij mij onder de vingers heeft gehad, hoe skeptisch ze ook waren, zijn allemaal door de knieen gegaan. Is een ZEER schitterende synth, het doet mijn Roland en Korg verbleken.

Oh ja en ik ben niet into dance, misschien vandaar mijn afwijkende keuze, maar dat weten jullie nu onder de hand wel :)

ja deze thread heeft me tach ff aan het denken gezet. maar de moog de source is toch echt voor mij de mooist uitziende synth die er is. heb hem nooit gehad(gaat nog wel een keer gebeuren) maar zijn uiterlijk intrigeerd me al een paar jaar

1. ARP 2500 :luv: maar dat zal er helaas nooit van komen.

2. Mellotron, ja die is echt wel mooi, liefst in het wit.

3. Minimoog, uiteraard.

4. Synton Syrinx, vind ik één van de mooiste synths die er zijn.

5. Buchla 200, allemaal mooi.

Maar waar ik in de eerste plaats in geïnteresseerd ben, is de klank. :)

Oasys van Korg, die ouwe dan he. (Die nieuwe is gewoon lelijk)
Lekker stra donker zilver en een mooie smoel.

Oberheim Xpander vanwege die groene digitale displays.

Akai AX73 en Arp Odessy omdat die er zo strak edoch eenvoudig uit zien.

Vermona mephisto vind ik ook mooi, jammer dattie nooit in produktie is genomen.

Waldorf Wave heeft een hele mooie klassieke uitstraling.

Ik vind die massive orgels vet die eruit zien alsof je er een ruimtevoertuig mee kunt besturen :D Weet alleen het merk even niet meer.

En verder, ja deze!

Electronic_Organ.jpg

In niet specifieke volgorde zijn het voor mij:

Synton Fenix: een echt deftige zwarte weduwe
EricsFenix.jpg

Minimoog Voyager Electric Blue: mooi design; zowel klassiek als modern
650-247x148.jpg

Dave Smith Poly Evolver Keys: strak blauw 'futuristisch' design
B0008EJBK8.01-A26YF6IE4OQDOU._SCLZZZZZZZ_.jpg

Oberheim Expander: mooie combinatie van groen en zwart, gecombineerd met hout
xpander.jpg

Oberheim OB-12: mooi blauw design