Song - Stattest

Alpha1

Lekker muzeik maken
De vorige link werkte niet, dus ben inmiddels maar een nieuwe thread begonnen

Copy - Past

>Nou... hier komt dan een track van mij.
>Ik ben bij dit forum gegaan om tips te krijgen vooral met betrekking tot de geluidskwaliteit/mastering.
>Het lukt me tot nu toe niet om iets af te leveren dat dynamisch goed in elkaar zit.
>Vooral het masteren met compressie en de juiste eq instellingen zijn mijn grootste struikelblokken.
>Op elke audiosysteem klinkt het weer anders, en dat is meestal in negatieve zin.

>Wie kan mij vertellen hoe ik van dit nummer iets kan maken dat professioneel klinkt?
(compressie/eq etc?)

Deze link moet werken

http://www.slik.org/pijke/mixdown.mp3

:)

Laatst gewijzigd:
Heerlijk stukje muziek. mooie sfeermuziek. Hier is gevoel in gelegd.

Misschien dat akkoord wat herhaaldelijk terugkomt een enkele keer wat afwisselen (Dx 7 geluid).
Die drums klinken lekker, lijkt alsof er echt een drumstel in je studio heeft gestaan.

Complimenten!

Groet Erik:okdan:

Compressie instellingen als volgt:
Lage ratio >2 , lage treshold ongeveer -6DB compressie (jeweetwel die ledjes) , Attack en release matig ingesteld.

Multibandcompressie raad ik je zeker aan want jouw track klinkt lekker dynamisch.
houwe zoveel als 't mogelijk is !

Eq:weet ik niet,misschien wat "air" bijdraaien op 15Khz en/of Enhancer gebruiken

Muziek van je is wat eentonig door het DX7 geluid maar is lekker.

Ik hoor geen BD!!!! :confused:

:W

Waar heb je dit mee gemaakt als ik vragen mag? Vind het echt gaaf hoor... Is een van je inspiratiebronnen toevallig Robert Miles of niet (dan doel ik uiteraard wel op z'n volwassenere tweede album, waarvan de titel me even ontschoten is :confused: , maar bedoel z'n redelijk geflopte album... en dus niet Dreamland)... [edit]In een flashback-moment meende ik me te herinneren dat dat album 23am heette[/edit]/ Zeker die piano klinkt alsof het nummer zo van die CD komt :) en de rest van de track ook, dus dat lijkt me wel een compliment. :okdan: . Ik kan helaas niet helpen met tips mbt mastering enzo, daar loop ik zelf giga de mist in... maar vind 'm zo erg goed klinken eigenlijk.

Heb je nog meer online staan toevallig? Ben wel benieuwd!

Robert Miles

Robert Miles

Een erg hoog Robert miles gehalte voor mijn gevoel.
Erg mooi hoor. Bij Roberrt Miles moet er juist een flinke delay reverb op dus dat te nat vind ik niet te storend.
Mischien niet bij de elc piano en elec piano tegelijk maar alleen op de piano.
En goddank eens geen bij elkaar passende samples gezocht en bij elkaar geplakt, maar daadwerkelijk een totaal eigen gemaakte compositie die zelf ingespeeld is. Althans dat schat ik in soms sta je voor verrassingen maar meestal heb ik wel goed in deze. Goede struktuur song. Alleen ik vind hem persoonlijk te lang ik zou ehm inkorten tot 5 min.
Ach aan de andere kant ben ik een zeikerd laat maar lekker lang. Je kan er lekker op wegdromen.

Origineel geplaatst door ironfreq
Waar heb je dit mee gemaakt als ik vragen mag? Vind het echt gaaf hoor... Is een van je inspiratiebronnen toevallig Robert Miles of niet (dan doel ik uiteraard wel op z'n volwassenere tweede album, waarvan de titel me even ontschoten is :confused: , maar bedoel z'n redelijk geflopte album... en dus niet Dreamland)...

Jij bedoelt misschien ORGANIK van Robert Miles. Die gast is de Ambiant kant opgegaan en heeft zeer professionele sessiemuzikanten laten meespelen op zijn laatste cd. Meer luistermuziek.

23 AM stond daar dan niet het nummer "Freedom" op? Dat was toch een bescheiden hitje? Die cd zoek ik nog steeds. Is moeilijk aan te komen.

groet Erik

ff helemaal offtopic:
Toen ik in Italie naar het pretpark Mirabilandia ging (de efteling van italie) draaide ze daar de HELE fokking dag/week/maand/jaar hetzelfde nummer van robert miles. wel mooie muziek

over het nummer, misschien dat Fuse er nog wat mee wil doen, hij is meestal wel bereidwillig op dit gebied. toch?

Lekker stukkie muziek!! Lekker om naar te luisteren 's avonds na zo'n hete dag :okdan:
Hiero klinkt ie vrij goed; helder, niet overstuurd=> ook niet, zoals redelijk vaak voorkomt, bij 't 'rhodes'-geluidje.
Alleen idd: de Bassdrum?? Bewust eruit gelaten? Niet da'k 'm echt mis ofzo, maar ALS ie erbij hoorde zou ik 'm wat meer 'punch' geven met.. eh.. weet ik het? in ieder geval meer 'punch'..
Enne, zo'n nummer is nooit te lang!!!
zoals ik ooit al eens had getypt: ik heb iets met lange tracks..

Top! :okdan:

p.s. drums zijn GAAF!!

jep zeker een mooi stukje werk. heel sfeervol moet ik zeggen vertel is waar mee gemaakt?
kurzweil piano?

Alvast bedankt voor jullie positieve reacties!
Het is goed om te horen dat de track bij jullie ook goed klinkt want dat wil nog wel eens een probleem zijn bij mijn muziek.
Met Multibandcompressie heb ik al een beetje gestoeid bij dit nummer, maar ik zal de tip en die instellingen toch eens proberen.

Er is inderdaad geen basskick. Nu dat gezegd is valt het me pas op, of ik dat dus moet veranderen? Ik zal toch maar eens kijken wat er nog te behalen is.

Robert Miles 23AM vind ik inderdaad een prachtig album (Freedom en Full Moon bijvoorbeeld)
Organik is me wat te duister (zeker een slechte periode voor mijnheer Miles geweest)

Gemaakt met Cubase5 en enkele plugins zoals sampletank (piano en rhodes).
Drums maak ik altijd met de relatief onbekende ruction-plugin.
Ingespeeld met de Yamaha CS1x als masterkeyboard (de sounds die daar uit komen zijn belachelijk onbruikbaar)

Relaxed nummertje. Beetje enigma achtig. ;)

Maar die plate op de drums kan wel wat minder dacht ik. Dan klinkt het niet zo hokjesachtig.
En die EP kan wel wat zachter. Tikkie chorus over de bas. Wat van die instrumenten uit het midden halen met panning en het klinkt wat ruimtelijker. Misschien interessant om eens uit te proberen. :)

Grappig

Grappig

Origineel geplaatst door Catalunya
Jij bedoelt misschien ORGANIK van Robert Miles. Die gast is de Ambiant kant opgegaan en heeft zeer professionele sessiemuzikanten laten meespelen op zijn laatste cd. Meer luistermuziek.

23 AM stond daar dan niet het nummer "Freedom" op? Dat was toch een bescheiden hitje? Die cd zoek ik nog steeds. Is moeilijk aan te komen.

groet Erik

Grappig ik had nog niet gelezen dat iemand anders Robert miles ook al aan gehaald had.
Dat het plug-ins zijn niet verwacht ik ben meer hardware fan.

Hoi,

Origineel geplaatst door Catalunya

groet Erik

Ik bedoelde toch 23 AM... Freedom was idd toch wel een bescheiden hit, er is iig een videoclip van gemaakt. Ik heb 23AM nog ergens in de kast liggen (Dreamland ook), maar van Organik heb ik alleen wat samples gehoord (sprak me niet zo erg aan). Er is tijdje geleden trouwens ook een remix-versie van uitgekomen (2 zelfs dacht ik). Overigens is Organik waarschijnlijk laatste album onder de naam Robert Miles (zie www.robert-miles.com)

Maar ik vond Alpha's track nogal in de stijl van het 23AM album, hij kon daar wat mij betreft zo op staan.

Origineel geplaatst door ironfreq
Is een van je inspiratiebronnen toevallig Robert Miles of niet (dan doel ik uiteraard wel op z'n volwassenere tweede album, waarvan de titel me even ontschoten is :confused: , maar bedoel z'n redelijk geflopte album... en dus niet Dreamland)... [edit]In een flashback-moment meende ik me te herinneren dat dat album 23am heette[/edit]/ Zeker die piano klinkt alsof het nummer zo van die CD komt :) en de rest van de track ook, dus dat lijkt me wel een compliment. :okdan: .

IronFreq had dit aangehaald

Back