Alpha Juno patches senden en saven ?

Niel

OPEN DIE GAIN & EQ !!!
Je merkt dat sommige dingen wegvallen als je jaaaren geen juno meer hebt gehad :D

Ik ben zover dat ik syx naar de alpha juno kan sturen en ontvangen, echter bij het opslaan pakt hij de patchnaam niet mee. Wut lolz ?

Daarnaast zou het sowieso makkelijker zijn als ik 1 syx bank in 1 klap naar de juno kan sturen ipv losse syx patches met de hand senden.

EZalpha werkt niet naar behoren, alphabase wel, maar daar kom ik niet helemaal uit als het gaat om banks managen.

Iemand die mij uit de brand kan helpen ? Eventueel de hele buts patches in een bankfile gooien voor mij met een korte how-to ?

Het is al weer een hele tijd geleden, dus de details weet ik niet meer.
Ik kan me herinneren dat de librarian functie van EzAlpha niet helemaal lekker werkte en idd de namen niet of niet altijd doorkwamen. Er staat me iets bij dat na drie keer verzenden van een bank de namen er wel bij stonden.

Ik heb een paar weken geleden voor een kennis van me wel de factory sounds op zijn MKS-50 terug gezet vanwege verkoop. Dit heb ik gedaan met Midi-ox en volgens mij viel ons toen ook op dat de sounds er wel op stonden, maar de namen niet correct waren...

Heb je hier misschien wat aan:
http://www.vintagesynth.com/forum/viewtopic.php?f=5&t=70002

Bedankt voor de link maar het antwoord staat er helaas niet bij.
Ik weet wel dat 1 op 1 van juno naar juno altijd goed ging, ook de dumps heen en weer.

Als ik weet hoe ik op de computer een bank kan maken van de losse patches ben ik volgens mij in ieder geval sneller op weg, zelfs als de namen niet goed zijn.

Ik gebruik altijd Alphabase voor het saven van patches en banks.

Het senden van de Alpha naar computer doe ik zo (er van uitgaande dat de MIDI kanalen op de Alpha en computer gelijk staan):

- In Alpha Base onder het tabblad banks staat volgens mij receive bank, als je daar op klikt dan wacht hij op signaal
- Dan Data Transfer en Dump (onder de 1) tegelijk in te drukken

Hij begint dan te zenden en als alles klaar is druk je op OK (dacht ik) en zie je de bank in Alpha Base.

Voor het verzenden van computer naar de Alpha:

- Laad de bank in Alpha Base onder Banks
- Dan op Data Transfer en Load tegelijk (onder 2) op de Alpha
- Dan in Alphabase onder Bank op Send bank

Als het goed is begint je computer te sturen en je Alpha te ontvangen.

Hoop dat het werkt!

Heb het dan wel aangesloten via een MIDI interface. Op de een of andere manier werkte het bij mij niet met een MIDI naar USB kabel!

Zit nu op het werk, dus weet niet helemaal zeker of het zo werkt. Mocht het niet zo zijn hoor ik het graag en dan kijk ik vanavond even!

Laatst gewijzigd:
Nee dat weet ik helaas ook niet! Wat ik doe is in alphabase twee banks openen en dan de patches uit de ene naar de andere sturen en die dan naar de alpha sturen

Ik had dat probleem van patch naam op de alpha juno ook,,,
Geen idee of 't nu in orde is, (met sounddiver) maar er is ook nog unisyn,, die dat mss goed doet ???
Ik heb toch al patchen gesaved met patchname... zeker weten,,,
'k moet het anders is verder onderzoeken eventueel....

Weet je dan misschien of het mogelijk is om de namen van pacthes in het bankscherm te veranderen ?

Volgens mij kon je ze daar wel veranderen, maar zodra je ze naar de Alpha stuurt zijn ze weer weg, dacht ik. Ik hernoem mijn patches altijd op de Alpha zelf. Duurt wel wat langer, maar it gets the job done!

Back