Samplen

Wappie909

Aanhangels van de Lies
Stel, ik heb een MPC2000, daar maak ik allemaal mooie sample'tjes mee,

maaaar.....

nu ga ik met die met die sample tjes allemaal rare fratsen uithalen, zoals compressie, EQ, filteren e.d.
dan heb ik op een gegeven moment het gewenste sample tje..

Kan ik dan op een 1 of andere manier dat sample'tje samplen met de MPC zelf...

... of moet ik dan een andere sampler aanschaffen

Zo ver ik weet kan dat niet.

Je kunt ook niet de MPC als sequencer gebruiken en MIDI naar wat aparten sturen en de audio tegelijkertijd samplen. Dat is erg jammer.

volgens mij kan het met de xl wel maar k weet dit niet zeker. Zoek maar eens op google op: mpc2000xl resample

Resamplen kan alleen intern

Resamplen kan alleen intern

Je kunt bij de MPC alleen intern resamplen.. om bit- en/of sample-rate te veranderen. Naar buiten sturen en opnieuw samplen kan niet.

beste 6-trak,
de bovengenoemde blijkbaar niet bestaande functie kan anders wel zeer nuttig zijn hoor...

op de pc in software moet je meestal (denk ik) ook opnieuw gaan renderen naar een wave-file buiten het proggie bijvoorbeeld en dan vervolgens opnieuw inladen en herbeginnen...

greetz

cloudy

Origineel geplaatst door 6 trak
wat is nou het probleem precies? we willen iets wat eigenlijk niet de bedoeling van het apparaat is begrijp ik?
grappig dat mensen maar blijven proberen moeilijke fratsen uit te halen met mogelijkheden die er niet zijn op een desbetreffend object.

vind dat wel een voor de handliggende functie en spijtig genoeg lukt het ook niet met mn ESI4000..
geluid samplen, door mixer en effekten sturen en opnieuw samplen, handig niet??
oftewel moet je al 2 samplers hebben

hehe, de RS7000 kan dat.. En meer: resamplen van hele phrases om het daarna als perfecte loop weer in je sequence te kunnen gebruiken.

Resamplen vind ik ook eigenlijk wel een essentiele functie!

Origineel geplaatst door synthiaks
volgens mij kan het met de xl wel maar k weet dit niet zeker. Zoek maar eens op google op: mpc2000xl resample

Nope, helaas niet. ASRx doet het wel geloof ik.

Origineel geplaatst door 6 trak
wat is nou het probleem precies? we willen iets wat eigenlijk niet de bedoeling van het apparaat is begrijp ik?

een tb 303 is ook niet bedoeld als acid bak. Toch wel de beste toepassing geloof ik. Wat bedoeld wordt met een apparaat hoeft niet perse zijn functie te zijn. Creativiteit en je niet laten weerhouden door de bedoeling van een apparaat leveren vaak mooie dingen op.

Origineel geplaatst door Hazes
een tb 303 is ook niet bedoeld als acid bak. Toch wel de beste toepassing geloof ik. Wat bedoeld wordt met een apparaat hoeft niet perse zijn functie te zijn. Creativiteit en je niet laten weerhouden door de bedoeling van een apparaat leveren vaak mooie dingen op.

maar dan zijn er weer tal van dingn die bedoeld zijn als acidbak en die zuigen :confused:
go figure

Resampling.. ik heb een simpel zoom sampletrak samplertje gehad en zelfs die kon dat..... Ik vond het echt superhandig, lijkt me toch vrij simpel om het O/S van een mpc aan te passen....
Akai is altijd zo karig met zn functies, de samplers kunnen vaak alleen basis stuff.. nooit iets spannends...

Gewoon je sample bijv. bewerken in recycle en dan weer terugsturen onder een keygroup.

Origineel geplaatst door justin
Gewoon je sample bijv. bewerken in recycle en dan weer terugsturen onder een keygroup.

MPC's werken niet met recycle.;{ Enne keygroup?:confused:

Omweg: sound => MPC => Mixer+bewerking => MD/CD-schrijver (ofzo) =>opnieuw samplen in MPC
In geval van nood..

Back