[dance] nobubbles (1e cbase sx proj)

cooper

hard lid
Dit is mijn eerste track gemaakt met cubase sx. Ik ben benieuwd of sommigen van jullie er eens naar willen luisteren. Ik ben met name op zoek naar feedback betreffende de mastering/geluidsqualiteit. Andere opmerkingen zijn natuurlijk ook van harte welkom dus ik zou zeggen schiet 'm maar lek.

Werkwijze:
Song geheel in midi gesequenced (toevallig 16 tracks) met enkele gedeeltes gewoon live ingespeeld.
Vervolgens 1 voor 1 opgenomen naar audio tracks (audio delta a/d 16 bit 44kb) en aangepast met effecten, equalizers en automation.
Ten slotte gebounced naar 1 master-track en gemastered op genelec 1030a actieve monitors.

Drums komen hoofdzakelijk uit de orbit-3 en 2 tracks aangevuld met dr008.
baslijnen (2): eerste Korg Z1, tweede orbit-3
lead: reaktor juno ensemble
pads: fm7 (preset gebruikt) en kawai k5000w (preset gebruikt)
saw: Korg-Z1.
voicepad: orbit-3

Te vinden in mp3 formaat http://home.wanadoo.nl/kuijpersj/demosongs/nobubbles.mp3

8) 7 mByte helaas.

Hehe geen wonder dat het zo'n grote file is voor het nummer begint heb je 4sec stilte (dat gaat nog wel) en op het einde hoor je de pad bij ongeveer 4:17 doorlopen tot het einde (heel zacht) misschien wat eerder ene fade out en knippen....

Maar goed ik vind de geluiden goed maar ik vind het geheel een beetje te ''clean'' vind het nu meer een beetje zo'n demo uit een module ofzo

Tja sorry dat vind ik ervan,maar voor de rest istie goed!

ik ben het met kevin eens. het is niet echt een spannende track naar mijn mening, zon 7 jaar geleden had ie het prima gedaan.
maar je weet weet wel een sfeer te bouwen en een complete track te maken, vul het geheel nog wat in en versier het wat met effecten iof zo
nu doet het allemaal vrij standaard aan. over de mix kan ik je weinig melden om dat ik nu ff luister op kut computerspeakertjes:)

Ok, klopt wel. Ik heb de eerste 4 seconden er uit gehaald en een fade-out toegepast. Echter de file blijft nagenoeg gelijk in grootte hetgeen klopt omdat de encoder dit prima aan kan, ie stiltes 100% comprimeert.

Bedankt voor de opmerkingen!

Ik vind de klankenkeuze niet slecht maar het is inderdaad een beetje leeg en iets te braaf. Voeg nog wat extra geluiden toe die het geheel goed volgen en dan zal het nog beter klinken dan nu ! Een stevige basslijn die van toonhoogte verandert bijv. Een arpeggiator op de achtergrond zou volgens mij ook niet misstaan. Een vrouwelijke stem eventueel ook die iets zegt, hoeft ook niet veel te zijn. Het zijn maar ideetjes he. Maar niet overdrijven met het toevoegen, het moet overzichtelijk klinken :-)

Groetjes
Xl7

Back