Komplete 9 library

Bono

Ouwe rot
Beste medeforummers,

Ondanks ik komplete 9 gekocht heb (normale editie) vraag ik me af of jullie de library op een externe hd geinstalleerd hebben. Als ik deze op mijn interne hd installeer, kan ik hiervan een reservekopie maken via Timemachine (ik heb zelf een iMac), omdat je zoveel cd's moet installeren. Dus aardig veel werk..

Installeren op een externe HD kan maar dat zal de laadtijden van samples etc. wel in negatieve zin beinvloeden.

Een backup met timemachine is geen probleem, echter gaat dit je wel een hoop ruimte kosten op je backup schijf. Je kunt ook gewoon een kopie van de samples op een andere schijf zetten en deze bij een nieuwe installatie naar de juiste plek kopieren. Of de samples uberhaupt op een andere schijf zetten dan je besturings systeem.

De plugins zullen om de lokatie van de samples vragen en de library scannen bij het eerste gebruik.

Dank je voor het antwoord.

Het liefst zou ik alles op 1 schijf zetten, want ik ben eigenlijk beetje huiverig over dingen op externe hd zetten. Mocht mijn externe hd kapot gaan, moet ik alle cd's opnieuw installeren, terwijl een backup via time machine toch makkelijker is, terminste, lijkt me.

Komplete zelf geeft niet om de lokatie in ieder geval. Ik heb mijn Kompelte library op een 2e fysieke schijf staan zodat ik bij een eventuele reinstall van mijn besturingssysteem niet die hele installatie ellende nogmaals hoef uit te voeren.

Een time machine backup kan natuurlijk altijd, ook over een andere schijf dan de primaire.

Komplete zelf geeft niet om de lokatie in ieder geval. Ik heb mijn Kompelte library op een 2e fysieke schijf staan zodat ik bij een eventuele reinstall van mijn besturingssysteem niet die hele installatie ellende nogmaals hoef uit te voeren.

Ja dat heb ik ook.
Ik zou je ook nog als tip kunnen geven dat je de ISO betanden download van de NI website van heel komplete 9 (is weliswaar iets van 90GB, maar met het breedband internet van vandaag de dag moet je dat toch wel binnen 1 dag kunnen downloaden)

Het grote voordeel is namelijk dat als je een keer moet herinstalleren om wat voor reden dan ook dat dat vanaf een gemounte ISO en heeeel stuk sneller gaat dan vanaf die achterlijke dvd'tjes... want als je komplete vanaf DVD installeert weet je in ieder geval zeker dat je daar ook de komplete dag mee bezig bent :D

Tip van de dag wat mij beteft Synnys. Ik wist niet eens dat je de hele ISO kon downloaden en dit zal de installatie tijd enorm verkorten (buiten het feit dat je niet heel de tijd DVD's hoeft te wisselen).

:okdan:

Bedankt heren voor de tip. Ik zal een van deze dagen de iso downen!

Is het raadzaam om toch de libary op een externe hd te installeren of toch op mijn normale hd?

Indien je een USB 3.0 externe schijf hebt kun je het proberen. USB 2.0 zou ik niet doen, is veel te langzaam.

een normale HDD via usb 3 is net zo snel als een interne HDD, dat maakt geen verschil.

een SSD is intern sneller, maar als nog is een SSD via usb 3 heerlijk snel :)

Ik doelde er meer op dat een externe schijf via USB 2.0 veel langzamer is dan een interne schijf. SSD heeft uiteraard altijd de voorkeur.

Kan je geen gebruik maken van Thunderbolt dan? zat hier even over na te denken.... volgens mij heb je ook Thunderbolt/ USB 3 oplossingen. Dit zou een snelle optie kunnen zijn denk ik.

ik heb van de week ultimate crossgrade gekocht tijden de aktie. nu wachten op de fokkin doos. geef mij maar mn serial en ik download de hele zooitje. damn it. serials staan ook nog niet in mn account.

totale bibliotheek op de externe schijf, veelgebruikte sounds gecopieerd op de interne schijf ( save patch+ sound)
heb het pakket gekocht upgrade naar 9 komplete, goede aanbieding voor 74 euro
installatie was een avondje tussen de tv door

Een time machine backup kan natuurlijk altijd, ook over een andere schijf dan de primaire.
Als je 2e schijf kapot gaat, ga je dan gewoon alleen je library installeren op een schijf?

Als je 2e schijf kapot gaat, ga je dan gewoon alleen je library installeren op een schijf?

Als je daar geen backup van hebt is dat je enige optie inderdaad. Maar met die ISO methode van Synnys is dat een veel kleiner probleem dan installatie via de DVD's. :)

Back