Mackie 1402 vlz3 vs KRK Rockit6 +4db of -10db

rasz

Ouwe rot
Ik heb mijn mixer via de xlr uitgangen direct op mijn KRK's xlr's aangesloten en vraag me eigenlijk af wat nu de juiste instelling is.

Moet ik de mixer op -4db of -10db laten uitsturen. Het een +4b lijkt namelijk te zacht en -10db lijkt me veel te hard dan kan ik master niet tot U (0db) open zetten off alles trilt mijn kamer uit, dat kan toch ook niet de bedoeling zijn.

Je kunt je krk's toch na beneden trimmen met pots? Of hebben die dat niet? Ik zou zo hard mogelijk uitsturen en neem aan dat als je krk's xlr inputs hebben dat ze +4db zijn. En je master laat je toch eigenlijk op 0 Db voor bijvoorbeeld recorden, vervolgens heb je een monitor pot zitten op je mixer om je monitors zachter te zetten?

Wat ik doe..Zowel speakers en master schuifjes allebei op 0 dB en gewoon mixen met de faders van je individuele chains. Ik vind het altijd anders veel te gevaarlijk hoe je 'echt' aan het opnemen bent qua volume met instellingen van van +4dB hier en dan - zoveel dB daar.

In alle handleiding van mijn apparatuur heb ik kunnen vinden wat ze uitsturen dan wel graag binnen krijgen. Behalve voor mijn speakers... Nou ben ik ITB nog al rigoureus met het bijhouden van mijn levels. Dus zou ik het fijn vinden om voor mijn OTB dingen het zelfde de kunnen doen.

Het ding heeft volgens mij gewoon een CR output. Gebruiken waar ze voor bedoeld zijn. Control room out naar speakers dan heb je een onafhankelijke volume regeling voor je monitors en voor je main output.

Thanks voor alle replies maar buiten anoniempje die het niet met zekerheid kan zeggen krijg ik allemaal suggesties van hoe ik mijn speakers aan zou moeten sluiten. Maar mijn vraag is: moet ik mijn master op +4db of -10 db uitsturen er zit namelijk een knop op de achter kant van mijn mixer waar ik dat kan instellen.

zoals dubcreator zegt ben je ze verkeerd aan het aansluiten.

sluit ze goed aan en dan stelt het probleem zich niet.

zoals dubcreator zegt ben je ze verkeerd aan het aansluiten.

sluit ze goed aan en dan stelt het probleem zich niet.

Precies. Sluit je speakers aan op de Control Room Output van je mixer en niet op de Main Output. De Control Room Outputs zijn jack-uitgangen, welliswaar gebalanceerd. Je zult dus andere kabels nodig hebben.

Dit is DE manier om het aan te sluiten, verder zou ik met profi- / semi-profi-apparatuur altijd op +4dB werken.

Je kan ze ook ongebalanceerd aansluiten. Je main out is niet bedoeld om rechtstreeks naar speakers te sturen. En als je al zo rigoureus bent met levels dan juist je speakers op de CR out zetten. Zolang je geen input vervorming op je speakers hebt gewoon op +4. Bij voorkeur altijd alles op +4

Oke ik begrijp het. Je sluit je speakers aan op de control room output. De reden waarom ik dit niet gedaan heb is omdat ik geen aparte monitor controller heb en dus mijn speakers uit moet zetten als ik 's nachts werk en geen ruzie met de buren wil. aangezien er geen aparte pot voor je headphone op de mackie zit. Maar ik zal dan wel gewoon mijn speakers uit zetten ipv. zachter. Als ik het goed begrijp stuur ik de main out terug mijn geluidskaart in om te recorden.

thanks voor alle info :D

Je gebruikt de schuif ctr room om het volume te regelen van je monitors. Zit ook een knop om je mainmix naar je ctr room te sturen. Die kan je gebruiken om je monitors te muten en hoef je je speakers niet uit te zetten. Mixer basics.....
En idd je main out om op te nemen.

Dat werkt dus niet zo, want zoals ik al zei de monitors zijn dan altijd gelinkt aan de headphone. Er is geen aparte bus voor je headphone. Dus zal ik gewoon mijn speakers uit moeten zetten. Jammer.

Ja geluidskaart zou kunnen maar dan mis ik de eenvoud van die schuif naast me en moet ik verder reiken, maar het maakt niet zo veel uit ik fix wel een aparte monitorcontroller voor mijn speakers waar mee ik ze snel aan en uit kan zetten. Tis een te kortkoming van die mackie dat die niet een aparte headphone mix heeft.

Firstwoldproblems

Back