Op zoek naar een sound. (This is what it feels like)

Josvth

Nieuwkomer
Hallo!

Ik probeer de sound die wordt gebruikt in de intro van het nummer This is what it feels like van Armin van Buuren (zie het filmpje onderaan) uit mijn Korg Krome te krijgen. Maar ik ben erg nieuw op het gebied van synthesizers en heb dus geen idee waar ik moet beginnen om dit geluid na te bootsen.

Iemand die mij kan helpen?

Met vriendelijke groet,

Jos

Laatst gewijzigd:
pianootje gelayerd met synth met korte decay en lage cutoff. weet niet of t in de video zit maar t klinkt alsof er een bitcrusher overheen zit.

pianootje gelayerd met synth met korte decay en lage cutoff. weet niet of t in de video zit maar t klinkt alsof er een bitcrusher overheen zit.

Ik weet niet wat je met een bitcrusher bedoelt maar met een simpele synth en een korte decay en een lage cutoff kom ik inderdaad al een heel eind. Bedankt!

Even googlen:

A Bitcrusher is a digital audio effect, which produces a distortion by the reduction of the resolution or bandwidth of digital audio data. The resulting quantization noise may produce a “warmer” sound impression, or a harsh one, depending on the amount of reduction.

http://en.wikipedia.org/wiki/Bitcrusher

Nu zijn wij natuurlijk wel benieuwd naar je imitatie van het geluid.......

Paul

Dit is duidelijk inderdaad een pianogeluid met een bitcrusher erop.
Of liever gezegd een samplerate-crusher. Wordt inderdaad ook vaak Decimator genoemd en valt in bijna alle DAW's/workstations wel onder de effectencategorie 'Distortion'.

Back