mBase 11 - distortion vraag

Acid-e

Stamgast
Hoi,

Ik heb net een mBase 11 aangekocht en vond hem goed klikken, maar vond dat hij er niet genoeg door kwam en heb er dan maar een distortion pedal (boss DS-1) achter gezet.
Dit vond ik zeer vet, maar als de kick dan even niet aangestuurd word (word aangestuurd via een korg esx) en het pedal blijft ingeschakeld, krijg ik een geruis op de achtergrond. Dit geruis stopt weer als ik het pedal uitschakel.

Nu zijn de redenen volgens mij omdat dit maar een simpel pedaaltje is en de kwaliteit dus niet zo super is, en ook omdat het echt distortion is en daar hoort natuurlijk wat ruis bij.

Ik zou dus overschakelen naar een wat beter distortion of zelfs overdrive en misschien nog compressor zoals een electrix mo fx. Die vind ik jammer genoeg wel niet, maar denk dat die wel geschikt zou zijn.

Heeft iemand van jullie misschien nog een goed idee voor mijn probleem, wil mijn kicks toch wel redelijk ruig (genre acid tekno), en toch wel rond de 200 euro blijven tweedehands natuurlijk.

Alvast bedankt,
Robbert

De ruis los je inderdaad op met een noise gate.......

Je kan ook beter op zoek naar de klank van je pedal en daar winst boeken.....niet alles hoeft bijv. vol open te staan.
Luister goed hoe het layert.

Koop uiteindelijk een Sherman FB en compress je kick..

ik deed het zelfs zo:

Bron-gate-distortion-gate-kanaal

Zo kan je hem echt mooi stilkrijgen.
Simpele behringer compressor gate van 40 euro 2e hands is al voldoende.

Dit idee zie ik wel zitten, bedankt!

@brz, en natuurlijk ook de rest die wilt reageren :).
Weet er iemand nog een betere distortion voor kicks, want zo'n sherman vind ik veel geld voor zijn mogelijkheden, en een boss ds-1 pedal is ook redelijk beperkt.

Back