Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ik ben nu al bijna 2 weken verder en heb ondertussen ongeveer 1000 presets beluisterd via Components (en de Peak zelf) en een 'shortlist) van plm 300 bewaard op de Peak.Ik was zo'n fan van de Peak dat ik kort daarna de Summit heb gekocht. Weinig synths die zo donker en dreigend maar tegelijk ook fris en helder kunnen klinken.
Imho de beste klinkende synth na de release van de Virus TI.
Ik heb een Virus TI2 Desktop. Het zegt wel wat dat het ding nog steeds gemaakt wordt en mensen dat ding nog steeds als een soort referentie in hun hoofd hebben. Ik ben ook super enthousiast over de Virus. Ik heb hem voor een nette prijs tweedehands gekocht. Half jaar geleden voor 1000 euro, 100% mint conditie. Ik vind de Summit moeilijk er mee te vergelijken, omdat ik Summit in een andere klasse plaats. De summit versus hydra vind ik meer twee synths vergelijken binnen dezelfde klasse. Maar goed waarom niet, puur de sonische karakters vergelijken, ik denk dat je dan een fors compliment maakt aan de Summit. Maar ik snap het wel, de Summit is echt een vette synth - vind ik (subjectief). Ik ben zelf van donker: sjagrijnig, vunzig, vuig, dreigend, bijtend (hoe wel van lush pads dat weer wel) en minder van de waldorfeske geluiden (even kort door de bocht). De Hydra die neigt naar schril geluid, maar prima in het donker te krijgen is. De MatrixBrute (totaal andere klasse, analoog monofonisch) neight typisch ook wat dof en dun en is daar ook in te trekken. Maar Virus TI leeft daar gewoon makkelijk, ik heb niet genoeg de tijd gehad om de Summit echt op zijn staart te trappen. Maar iets ervan, ik snap het wel.Ik was zo'n fan van de Peak dat ik kort daarna de Summit heb gekocht. Weinig synths die zo donker en dreigend maar tegelijk ook fris en helder kunnen klinken.
Imho de beste klinkende synth na de release van de Virus TI.
Dat klinkt goed mbt diversheid, de Virus vind ik al behoorlijk breed in te maken timbres (die heb ik nog minder dan een half jaar, nog lang niet alles uitgeprobeerd). Modulatie opties van de Summit, dat was toch 2 per voice toch? Hydra heeft daar 5 (das ook waar bij sounddesign de hydra mooi tot zijn recht kan komen). Hoe zit het met de matrix/modulatie opties van de Summit?Ik heb ook een Virus TI en een Classic en zijn echte blijvertjes. Uiteraard klinken ze anders dan de Summit en vullen elkaar mooi aan in die zin
dat de Virussen dingen doen die je niet uit de Summit haalt en vice versa.
Intussen zo'n 60 tal diverse sounds gemaakt op de Summit en die zijn zo verbazend divers in die zin dat ik die 'sonische' diversiteit minder terugvind in de Virus, wat deze laatste trouwens niet minder goed maakt. Wat bedoel je juist met LFO's op de Summit ? Specifieke vraag ?
Oooh.Geen ruimte meer al een tijdje...
Studio v1... Nu
Bekijk bijlage 3809974
Bekijk bijlage 3809976
studio v2... over paar maandjes (met wat geluk)
Bekijk bijlage 3809978
Bekijk bijlage 3809979
Bed gaat naar de vliering met trappetje, muren eruit en de eerste etage is een studio.. prioriteiten
Geen vrouw, dan kan dat![]()

Voor een Summit hahaOooh.
Ik ga m'n vrouw en kinderen ook inruilen denk ik
...
Ik zal even wat foto's plaatsen.
Hahahahahahahahahaha.yes
Voor een Summit haha
yes please, setup foto's :-)

Thnx. Lekker ontspannen aan weinig denken en geen haast.Dat ziet er als strak kluswerk uit, chapeau! Ook ik zit nog te dubben met hoe ik met mijn dubbele midi toetsenbord wil werken. Ik heb een project in mijn hoofd, een rond “C” vorming dubbel klavier. Maar dat kost te veel tijd en een degelijke tijdelijke oplossing is daarvoor nodig.
Die oplossing is voor mij het beste als de twee klavieren zo kort mogelijk op hoogte van elkaar staan. Dat zou kunnen dmv een off the shelf oplossing, bijvoorbeeld de Dubbelklavier van Nord, een controller dubbelklavier van Crumar, of een DIY oplossing door bijvoorbeeld 2x inbouwklavieren van Doepfer (LMK4+) te gebruiken, alleen die zijn kostbaar in aanschaf en hebben hammer action.
Een nog goed kopere optie is twee 2e hands goede waterfall klavieren op de kop tikken en die dan van behuizing ontdoen en dan deze om te bouwen tot een dubbellavier in een nieuw frame. Door in het frame lade rails te gebruiken en daaraan de onderste te bevestigen kan er ook ruimte bespaard worden...

Tis een eeuwig streven, misschien... Wel een mooi strevenJa, het zal nog wel even duren voor ik een opstelling heb die semi permanent i