Voice over over dance muziek

DJ_LecZ

Ouwe rot
Beste SF-ers. Ik ben met een project bezig waarbij ik vocalen (gesproken teksten) over luide muziek heen moet plaatsen. De vocalen zijn zeer slecht opgenomen met een shure headset. Kortom vocalen zonder ballen. Deze vocalen moet ik verstaanbaar over een dance mix van 20 minuten zien te plaatsen.

Deze mix krijg ik maar niet in orde, wetende dat de bron vocalen slecht zijn. Gerprobeerd Waves vocal rider en compressie. Beide teweinig succes. Wie o wie heeft er nog goed bruikbare tips voor deze bizarre mix? Mijn dank is groot! Alex

Misschien dat sidechaining of gewoon wat automation wat kan helpen? Tenzij je bedoelt dat de vocals onderdeel van de tracks moeten gaan uitmaken, want dan zou ik dat niet doen. Maar je hebt het over een voice-over dus je zult wel een radiostation-dj-erdoorheenpraat-effect bedoelen :)
Kun je eens een voorbeeldje plaatsen?

Als de bron niet goed is kun je er weinig aandoen. Een voorbeeld zou beter zijn om verder te helpen inderdaad

Momenteel ben ik onderweg dus kan niets posten. Punt is dat het voor een sportschool is. De persoon van de voice over word ook moe namate de de danstracks voorbij komen. Is al dansend opgenomen. De muziek mix rammelt ook aan alle kanten. Volume fades, veel sub vs geen sub. Kortom alles gaat alle kanten op. Dacht dat ik het met compressie wel onder controle zou krijgen . Not!

Je kunt ook met audition proberen (het geluid schonen, echter moet je natuurlijk veel geduld hebben en uitproberen totdat het best kan) en daarna met compressors, eq's en limiters, de multiband kan best goed zijn werk doen inderdaad...

Praten/zingen en dansen tegelijkertijd is inderdaad moeilijk wat ademen/ademsteun betreft, maar daar kun je niets aan doen. Succes

Waarom moet je perse deze slecht opname(n) gebruiken? Kun je niet beter overnieuw opnemen?

als er veel verschillen in het geheel zitten heeft 1 behandeling niet al te veel zin.
compressie pompt je problemen vaak alleen maar op.
ik weet niet waar het voor is en hoe lang het is?
ook als je veel ruimte(galm) in je stemopname hebt maakt compressie dat erger en onrustiger.
gates werken vaak ook beroerd.
dus als het niet te lang is moet je stukken echt ffkes apart gaan behandelen.
alles hangt af van waar het voor is en wat je tijd/budget is.
hoor je door je vocal bron ook die muziek dus?
das helemaal naadje en dan moet je eigenlijk wel voor een nieuwe vo opname gaan.
als je idd wat post.. zou mooi zijn

Ik zou dr gewoon op laten nemen, zo'n take van 20 minuten lang, dr dan ff nonchalant doorskippen en hem een keer of 4 over laten doen... al fitnessend...

:-P

Is het een optie om zoveel mogelijk de stem te isoleren in een kopie van je opname, dan met equalizers het wat -subtiel- proberen op te peppen en als laatste de stem-only opname te mixen met de complete opname?

-C-

Waarom moet je perse deze slecht opname(n) gebruiken? Kun je niet beter overnieuw opnemen?
Opdrachtgever inlichten en hem de keus geven. Jij hebt je best gedaan (hopelijk heb je niet zelf die opnames gemaakt).

mensen verwachten vaak magie als ze een kut opname aan je leveren.
En dat bij voorkeur voor 2 bakken koffie of een VVV bon van een geeltje..

-C-

Haha opnames komen niet van mij, helaas. Enfin klus geklaard met side chaining pfff. Kwaliteit is niet zo als je mag verwachten maar he kan niet toveren. Compressie maakte de vocalen helaas nog dunner en met meer ruis etc. Morgen worden te of goed of afgekeurd. Ik zal een stuk posten voor de grap( dit komt van een pro media bedrijf zoals ze zich noemen. Iig dank voor het mee denken en reacties!

sidechainen doe ik nooit..
zelf een volumlijntje tekenen maakt t veeeeeel rustiger
maar ja, als t al wat crappy is dan is t lange halen snel thuus natuulk

Back