Spring Collective updeet

olafmol

[EXPANSIONS]
ok dan, de eerste review van onze upcoming 2e release op ons Spring Collective label is binnen.. deze keer van onze zuiderburen van www.plastiks.be:

"Quin – Another Love/Buring for your Love (Spring Collective)

Cat. No. SPC002 Released: Sept 03

Just a couple of months after they’ve made their first appearance with the critically acclaimed Spring Report EP, Utrecht based Spring Collective founders Olaf Molenveld & Tim Nolet are back with yet another satisfying joint. While Nolet’s Daiquiri Royal has been charted by quite a few heads (Lars Behrenroth, Todd Sines, Llorca, Alex Attias, …), it’s Utrecht’s young and coming talent Quinn that’s spotlighted this time. The second Spring Collective release contains, even as the first one, two house drenched, distinctive up tempo grooves. Whereas the breeze fast percussion, swift keys, and alluring vocals turn B-side Burning for your love into a steaming summer dance floor groover, Another Love slowly evolves into an uplifting disco groove furnished with well placed Rhodes, and a sudden trumpet escapade. With two releases up to present, it’s clear these Dutchmen have to be taken into account for future deep house influenced quality pressure! Beware…

Will be released on Spring Collective and distributed by GrooveDis (US) and Musical Journeys (World).

More info @ www.springcollective.com"

en jawel, Quinn is zowaar een (niet zo frequent maar toch) forumlid! we zijn erg trots en blij dat hij z'n trax bij ons wil laten releasen, want het is topkwaliteit!

Olaf

Ben benieuwd naar die release, komen er nog mp3 op je site van die plaat???

Keep m comming baby:yamaha:

Origineel geplaatst door bobaphat
Ben benieuwd naar die release, komen er nog mp3 op je site van die plaat???

Keep m comming baby:yamaha:

zekers wel..

Ben je nou al in Brazil geweest???? Wel dope als je daar wat platen uitdeelt onder de dj's daar. Het is trouwens ook goedkoper om vanuit daar platen naar de US en Canada te sturen:eureka:

suk6 man

Origineel geplaatst door bobaphat
Ben je nou al in Brazil geweest???? Wel dope als je daar wat platen uitdeelt onder de dj's daar. Het is trouwens ook goedkoper om vanuit daar platen naar de US en Canada te sturen:eureka:

suk6 man

nee in september...en we zitten vrijwel niet in de grote steden, dus platen meenemen is niet echt handig...al genoeg bagage in mijn backpack ;)

overigens hebben we ongeveer besloten om geen vinyl meer als promo's rond te sturen, behalve de 10% promo-exemplaren die onze distributeurs extra krijgen bij hun standaard pakket platen voor de verkoop.... het kost ongelovelijk veel geld om vanuit NL losse stuks vinyl de wereld rond te sturen, en de helft raakt "kwijt" of komt niet aan bij de juiste persoon.... de meeste DJ's hebben ook netjes aangegeven dat een CD-R of mp3 link ook prima voor ze werkt, ligt natuurlijk wel beetje aan de stijl die we maken, in dat hoekje draaien de meeste DJ's best wel veel van CD-r enzo

olaf

Re: Spring Collective updeet

Origineel geplaatst door olafmol

en jawel, Quinn is zowaar een (niet zo frequent maar toch) forumlid! we zijn erg trots en blij dat hij z'n trax bij ons wil laten releasen, want het is topkwaliteit!

Olaf

Bram is de bom!
't Wordt weer eens tijd voor een releaseparty in De Stad :)

Enne gefeliciteerd hoor!

R.

zekers !!

zekers !!

bram is way cool !!

en zeker ik ben benieuwd welke tracks er nu opstaan
dus mp3-en die hap !!

gefeliciteerd boys !

Jezus, Bram is nu al beroemd! Ik heb de masters van die track op mijn thuis-PC-tje staan. Ik zal eerst vragen aan Bram of hij akkoord gaat het posten van de MP3-versies. Is wel zo netjes.

Leuk detail: Zijn artiestennaam voor deze plaat, Quinn, komt van de achterkant van een boek wat ik random uit mijn kast trok toen ik de vraag stelde "nou Bram, wat gaat je pseudoniem worden!". Zoek er dus niet te veel achter!

en de review van Nik Weston voor de komende Straight no Chaser mag:

"Quinn -Another Love/Burning for your love- Spring Collective - Dutch 12''
From the land of canals,cheap Mary J and tulips comes this 2 tracker from Quinn.B side is infectious as yawning in a physics class and a rather tasty offering of dubby percussive grooves . A side loops a snippet of Chic's 'I want Your Love' and bungs in some mellow rhodes and chugging beatz."

:D

Olaf

Korrekt

Korrekt

Zeer korrekte tunes mannen! (ik heb even mogen luisteren)

UPDEET 2!!!!

De 12" label voor de volgende release is klaar. De plaat van Quinn gaat over liefde. In deze tijden van oorlog en andere ellende is daar wel behoefte aan dachten wij zo. Vandaar deze liefdevolle plaatjes.

Dusss....over een poosje bij uw platenboer in de platenbak!

Kant A

12_label_side_A_filtered.jpg

Kant B

12_label_side_B.jpg

hee jongens

effe het volgende

het is leuk hoor op je plaat laten zetten dat je er love mee moet maken
maar zou je hem dan niet met wat groter gaatje leveren ?

is zo krap zo !

beter krap dan crap ;)

Origineel geplaatst door MadR
hee jongens

effe het volgende

het is leuk hoor op je plaat laten zetten dat je er love mee moet maken
maar zou je hem dan niet met wat groter gaatje leveren ?

is zo krap zo !

Geen eens een gek idee! We knallen 'm op 7"! Dan kan er een mooi groot gat in het midden!
En bij de limited edition krijg je een doos tissues....
en daarna :peukie:

ok mensen, hier naast me staan 2 doosjes met in totaal 50 stuks van dat mooie ronde glimmende zwarte goud, in een nog mooier wit hoesje, met bijbehorende mooie sticker in het midden! met andere woorden: Spring Collective's 2e release is op vinyl uit! En met 2 vette tracks van forum-lid Bram, onder z'n artiestieke naam "Quinn". De rest van de 500 stuks oplage is rechtstreeks naar onze distributeurs gegaan, dus ren naar uw platenzaak en vraag om de 2e Spring Collective release (SPC002) van Quinn...... ;)

ohja...van de 1e release liggen er nog een stuk of 8 12"es in onze studio.....de rest is verkocht..dus als u nog wilt, laat het ff weten.....

de tracks kunt u ook in mp3 beluisteren op www.springcollective.com

voor uw platenzaakbeheerder: nederlandse distributie wordt gedaan door Musical Journeys

Olaf

Ik weet zeker dat deze het ook weer goed zal doen !!!

Keep up the good work !

Ps. Toch een lekker gevoel als je eigen vinyl in je studio ruikt:okdan:

Back