Ervaringen Mavericks ?

subselector

Ouwe rot
Hey,
Ik sta op het punt om nieuw OS te installeren op mijn mac, alleen twijfel nog over de stabiliteit van Mavericks.
Ik twijfel dus tussen Mavericks 10.9 of 10.8.
Graag hoor ik wat jullie ervaringen zijn.

Mijn ervaring is dat mavericks erg sluggish aanvoelt, een beetje laggy, icoontjes nog aan het inladen enzo als je een map opent.

Deze week nog 9.1 effe geboot, was het snel weer zat en weer terug naar 10.8.5 :)

Waarschijnlijk heeft mavericks wat meer headroom / ramspeed enzo nodig, zal op de nieuwe macpros wel erg soepel draaien, maar ja voor de rest zie ik er weinig voordelen aan ook aan 10.9

Heb persoonlijk geen problemen met Mavericks. Traagheid en dergelijke heb ik geen last van maar ik moet er wel bij vermelden dat ik een hackintosh draai en dat dus niet helemaal te vergelijken is met een retail Mac.

Moet daar wel bij vermelden dat het een relatief oude machine is (eerste generatie i7).

Ik draai hem nog niet maar moet mijn Macbook Pro nodig upgraden dus denk dat ik die met 10.9 ga bevuilen. Ik heb begrepen dat je op laptops langere batterij duur hebt. Wel fijn.

Op mijn Mac Pro draai ik 10.8.5 en dat is extreem stabiel. Denk dat ik dat nog wel even zo laat. Ook omdat niet alle software al op 10.9 draait. Soms nog niet eens op 64bit in 10.8 (Lees....WALDORF PPG3 Aaahrg)

Ok uit jullie verhalen begrijp ik dat 10.9 redelijk goed kan lopen mits je de OS op latere gen. mac draait.
Ik ga dan denk ik dan maar voor 10.8.
Lekker safe 8)

Je kan altijd later nog upgraden. Voor muziek maken is 10.8.5 of 10.6.8 het beste/stabielste denk ik.

Bij mij werkt het heel traag. Veel vsts werken niet meer. Heb nu al spijt. Binnenkort backup maken en terug naaar een oude versie.

Werkt prima, wel een stuk trager (in alles) Als je niet hoeft up te graden (wat ik dus wel moest ivm eventuele upgrades DAW) zou ik nog even wachten.

Mijn Mac Pro is ruim 5 jaar oud en met de upgrade naar Mavericks is hij alleen maar stabieler gaan draaien. De plug ins die ik draai kon ik allemaal na een upgrade weer prima gebruiken. Ik heb er geen spijt van. Overigens mijn macbook van een jaar oud draait ook prima met Mavericks.

Ik merk het verschil nauwelijks heel eerlijk gezegd. Mijn Mac Mini heeft een trage disk en nog wat weinig ram op dit moment en dat merkte je al gauw ook onder het vorige OS.

Maar het is een gratis update die door het gros geinstalleerd wordt en ik ga er van uit dat daardoor software al heel gauw minimaal Mavericks gaat vereisen. iOS7 zie ik ook bij iedereen draaien die het aan kan op zijn telefoon en iPad.

Draait hier prima op een iMac met Logic Pro (9). De Access Virus Snow deed wel even raar, maar er is nu een beta release en dit werkt allemaal prima. Geen klachten hier.

in den beginne paar x vastlopers gehad en met vastlopers bedoel ik een echte freeze

met de nieuwste imac(3,4 Ghz,intel core i7,16GB geheugen) totaal geen probleem.

Bij aanvang wat trager dan ik gewoon ben, maar verder geen problemen.

Over de updates voor de iWorks applicaties, iMovie en GarageBand lees ik een hoop negatieve commentaren, dus daar wacht ik vooralsnog mee.
Iemand ervaring met de nieuwe versies van deze programma's?

Tom, ik heb mij gewaagd aan de update van iPhoto en iMovie. iPhoto werkt allemaal prima en bij mij zonder problemen. Overigens is er aan de buitenkant niet veel aan verandert. iMovie is wel behoorlijk aangepast qua workflows en layout. Dit is even zoeken naar de opties, maar dat zal vast een kwestie van wennen zijn. Ik heb er zelf nog niet genoeg tijd mee kunnen doorbrengen. Overigens ging het overzetten van de bibliotheken met foto en film materiaal zonder problemen.

Mijn Mac Pro is ruim 5 jaar oud en met de upgrade naar Mavericks is hij alleen maar stabieler gaan draaien. De plug ins die ik draai kon ik allemaal na een upgrade weer prima gebruiken. Ik heb er geen spijt van. Overigens mijn macbook van een jaar oud draait ook prima met Mavericks.

+1

64 bit is een uitkomst voor mijn mac uit eind 2008, de temp is van 50 gr naar 40 gr gegaan. en/dus een stuk minder VAN speed.

Bedankt VasC.

iPhoto heb ik inderdaad ook ge-update, maar over iMovie en GarageBand las ik het een en ander over verlies van functionaliteit. Zo las ik dat AU plugins niet meer geheel te editen zouden zijn.

Back