Challenge His Dominance - WIP - UPDATE..

Jan (Gloomy)

Gepokt en gemazeld
Hey luitjes,

Omdat jullie zo eerlijk zijn, zou een mens schrik hebben om hier een vraag te stellen.. haha :D

Maar ik ga het toch doen omdat ik eerlijke feedback wel op prijs stel en dat ik jullie hulp goed kan gebruiken..

Ik heb al commentaren op dit lied gehad via facebook en NFF (en al wat met de feedback gedaan), maar ik had ook graag commentaar van jullie, leden van het Synthforum..

Daarom : Wat kan er nog beter aan deze track ?

Dank bij voorbaat :P

Dat acid arpje vanaf 0:28 vind ik wat springerig, misschien een iets tragere legato erop? Die/dat korte lead sound/accoordje die/dat erna komen vind ik niet geweldig eerlijk gezegd. Dat halve toontje eronder vind ik niet zo mooi.

Los van het feit dat het niet mijn soort muziek is, is het verder gewoon een dikke track. Die beat hakt er ook gewoon lekker in!

Vanaf 3:39 komt er een ander arp acid dingetje in. Zou het mooi vinden als je na wat maten langzaam een filter helemaal openzet.

Hey Bob, bedankt weer voor je feedback man !! :)

Maar een vraagje : hoe zet ik een trage legato op een synth-arpje ?

En die synth op 3.39 is dezelfde als die van in't begin.. ik heb geprobeerd om hem, zoals je zei, langzaam te automaten op de filter, maar dat klonk niet zo goed, dus heb ik het zo maar gelaten.

Thanks again mate :)

Graag gedaan joh!

Ik denk dat zo'n legato-functie afhangt van de softsynth die je gebruikt hebt. Volgens mij hebben de meesten die functie wel. Dus eigenlijk weet ik het gewoon niet. :D

Dikke track :)
Ik kan er weinig op aanmerken eigenlijk. Alleen qua mastering zit er naar mijn smaak wat teveel hoog in. Ietsjes naar beneden EQ-en zou ik willen zeggen.
En het stukje "Or challenge his dominance" daar heb je een phasing effect overheen gedaan wat ik erg vet vind, maar dat zou ik nog dikker aanzetten zodat je het beter hoort.

Dikke track :)
Ik kan er weinig op aanmerken eigenlijk. Alleen qua mastering zit er naar mijn smaak wat teveel hoog in. Ietsjes naar beneden EQ-en zou ik willen zeggen.
En het stukje "Or challenge his dominance" daar heb je een phasing effect overheen gedaan wat ik erg vet vind, maar dat zou ik nog dikker aanzetten zodat je het beter hoort.

Dank je wel Skies !!! :halleluja

Ok, ik ga wat kijken naar de mastering.. teveel hoog ? Wat kan ik daaraan doen ? Globaal gezien dan ?

Ik gebruik Ozone 5.

haha 6Trak :dubbel:

Zou het dan toch zijn : It's dominance ?

Het gaat over die "Satanic Cult", dus is dat "his" of "it's" ?

Ik kan het namelijk niet zo goed verstaan.

Euh nouja, de EQ in Ozone 5 gebruiken om het hoog (10K +) iets te minderen, dus.. Maar echt niet teveel. Het komt wellicht ook wel door de vele cymbals die gebruikt zijn. Je zou 't ook even kunnen vergelijken met tracks die je zelf goed gemasterd vind.

En het zal inderdaad it's dominance zijn :P

Euh nouja, de EQ in Ozone 5 gebruiken om het hoog (10K +) iets te minderen, dus.. Maar echt niet teveel. Het komt wellicht ook wel door de vele cymbals die gebruikt zijn. Je zou 't ook even kunnen vergelijken met tracks die je zelf goed gemasterd vind.

En het zal inderdaad it's dominance zijn :P

Zo, ik heb gedaan wat je zei.. ik hoor thans niet veel verschil.. maarja, ik heb ook zo geen getrainde oren ;)

It's Dominance, dat zal ik nog veranderen, thanks a lot Skies ! :okdan:

Stem sample is mij te scherp duidelijk....

Hey brz, thanks voor te luisteren man, maar ik begrijp het niet goed.. stem sample te scherp ?? Wat kan ik daaraan doen ?

Lekkere track Gloomer! Me like! Ik zou het zelf alleen zonder die snare roffels doen, een subtielere fill zou ik beter trekken...

Als je de intro sample vergelijkt in spectrum met het eerste stukje muziek wat erna begint ligt het voor mij te ver uit elkaar.
Zal er zelf wat processing over zetten om het wat gruiziger te maken.

Een beetje alsof je een scherpe foto in photoshop over een gruizige foto heen legt.

Lekkere track Gloomer! Me like! Ik zou het zelf alleen zonder die snare roffels doen, een subtielere fill zou ik beter trekken...

Hey djtt, thanks a lot man !! :okdan:

Een subtielere fill ? Over hoeveel seconden spreken we dan ? Dan kan ik hem aanpassen..

met dank ;)

Als je de intro sample vergelijkt in spectrum met het eerste stukje muziek wat erna begint ligt het voor mij te ver uit elkaar.
Zal er zelf wat processing over zetten om het wat gruiziger te maken.

Een beetje alsof je een scherpe foto in photoshop over een gruizige foto heen legt.

Thanks mate !!

Maar echt wel sorry, ik heb het nog niet helemaal door..

Hoe zie je dat concreet ? Moet ik een effect over die vocal zetten, of ??

Licht distorten kan, bitreductie...
Het kan ook zijn dat jij het zo mooi vind klinken.
Hoor je wel dat er na de eerste sample waar de muziek begint een verschil in klank geheel zit?

De vocal sample is de eerste keer in het nummer vooral een beetje aan de harde kant, zou ik zeggen.

Verder lekker beukplaatje. Het hihatloopje dat er rond 2:45 bij komt is misschien een beetje te hard, maar op zich wel een lekkere afwisseling.

Brz en Stupide, thanks a lot guys !!

Maar hier is al een update van voor ik jullie commentaren gelezen had..

Een bitcrusher gebruiken, dat is mss nog een idee ;)

Here it is :

https://soundcloud.com/gloomer6/challenge-its-dominance-update

Back