der untergang von die hardware samplers

Origineel geplaatst door olafmol
whatever floats your boat! ;)

wat ik wel kut vindt: ik heb 3200 pieken voor mijn A3000 betaald toendertijd, en nu heb ik em inclusief alle uitbreidingen voor iets meer dan 400 oiro verkocht...talking about devaluation...... naja..zo gaan die dingen :)

tsja....voor m'n esi-32 destijds 3000 piek+2000 piek aan uitbreidingen....nu 2 stuks verkocht voor 200 euro....:stupid

hmm ik was redelijk "op tijd" heb de mijne(a4000 volledig uitgebreidt) ingeruild voor een tb 303(bij mede forumlid rondroyd) , die ik later weer heb geruild voor een nieuwe nordrack 2.

Ik ben opzich wel wat voorzichtiger geworden om softsamplers meteen af te zeiken, want ik snap net zogoed dat het gebruiksgemak en compatibilityfaktor vele malen hoger is dan de (oudere) hardware samplers, bovendien is streaming HDD samplers natuurlijk supergeweldig voor pianos of dergelijke rijke geluiden.

Echter... een laptop is wel leuk, maar voor Reaktor of Gigasampler moet je een HELE vette laptop hebben, denk minimaal P4, een 7200Rpm HDD, plus een PCMCIA soundkaart, de software zelf, ook alles behalve cheap, en kassa 3000 euro verder. Bovendien zie ik het echt niet zo zitten om het live te gebruiken, zo´n laptop is enorm fragiel, en kan slecht tegen hitte en magnetische velden. De laptops die je trouwens op het podium ziet zijn vaak sequencers of midi controllers voor synths, belichting of effecten en geen samplers. Ik heb werkelijk nog nooit een band (ik heb het niet over dance acts, dat zou ik niet weten) met een laptop voor dit soort doeleinden zien werken.

Dus als inderdaad iedereen die hardware samplers wegdumpt hou ik me aanbevolen!!! Ik zoek er namelijk 1, ik dacht zelf aan een EMU Turbo 4000 of een Yamaha A3000. Ik plaats wel effe een aparte post in de te koop gevraagd afdeling.

Origineel geplaatst door olafmol
whatever floats your boat! ;)

wat ik wel kut vindt: ik heb 3200 pieken voor mijn A3000 betaald toendertijd, en nu heb ik em inclusief alle uitbreidingen voor iets meer dan 400 oiro verkocht...talking about devaluation...... naja..zo gaan die dingen :)

Als dit forum in 1986 al had bestaan had iedereen hier lopen huilen hoe weinig ze wel niet terug kregen voor hun oude analoge crap waar ze destijds zoveel voor hadden betaald :)

Maar samplers zijn echt zo hard achteruit gegaan in prijs....dat gaat denk ik nooit meer goed komen.....

Origineel geplaatst door shappy1010
Ik ben opzich wel wat voorzichtiger geworden om softsamplers meteen af te zeiken, want ik snap net zogoed dat het gebruiksgemak en compatibilityfaktor vele malen hoger is dan de (oudere) hardware samplers, bovendien is streaming HDD samplers natuurlijk supergeweldig voor pianos of dergelijke rijke geluiden.

Echter... een laptop is wel leuk, maar voor Reaktor of Gigasampler moet je een HELE vette laptop hebben, denk minimaal P4, een 7200Rpm HDD, plus een PCMCIA soundkaart, de software zelf, ook alles behalve cheap, en kassa 3000 euro verder. Bovendien zie ik het echt niet zo zitten om het live te gebruiken, zo´n laptop is enorm fragiel, en kan slecht tegen hitte en magnetische velden. De laptops die je trouwens op het podium ziet zijn vaak sequencers of midi controllers voor synths, belichting of effecten en geen samplers. Ik heb werkelijk nog nooit een band (ik heb het niet over dance acts, dat zou ik niet weten) met een laptop voor dit soort doeleinden zien werken.

Dus als inderdaad iedereen die hardware samplers wegdumpt hou ik me aanbevolen!!! Ik zoek er namelijk 1, ik dacht zelf aan een EMU Turbo 4000 of een Yamaha A3000. Ik plaats wel effe een aparte post in de te koop gevraagd afdeling.

Binnenkort te koop:

2x S3000xl waarvan 1 met effectenboard, 1 met 32 en 1 met 18Mb, SCSI CDrom en Zip en MO drive.

In verband met overstap op......jawel....software...serieus...

Mocht je interesse hebben hoor ik het wel....

Nu ff on-topic:

Software samplers zijn inderdaad een stuk handiger, na er een paar keer mee gespeeld te hebben gaat er
een wereld open...hele libraries op 1 hd, total recall met al je instruments in een song...hoera!!!

Over de mogelijkheden kwa sounddesign heb ik het maar helemaal niet...de bom gewoon!

Ik heb zelf trouwens echt het idee dat nu toch voor een deel de synths aan de beurt zijn,
ik ben echt wel een soundfreak, maar software heeft kwa originaliteit gewoon meer te bieden.
Hoeveel VA moeten er nog gemaakt worden, als je dan Absynth, Crystal en Z3ta en zo hoort...
jezus...

De overstap van Apple naar PC is nu in volle gang en ik kan niet wachten ....
:{

Back