Origineel geplaatst door shappy1010
Ik ben opzich wel wat voorzichtiger geworden om softsamplers meteen af te zeiken, want ik snap net zogoed dat het gebruiksgemak en compatibilityfaktor vele malen hoger is dan de (oudere) hardware samplers, bovendien is streaming HDD samplers natuurlijk supergeweldig voor pianos of dergelijke rijke geluiden.
Echter... een laptop is wel leuk, maar voor Reaktor of Gigasampler moet je een HELE vette laptop hebben, denk minimaal P4, een 7200Rpm HDD, plus een PCMCIA soundkaart, de software zelf, ook alles behalve cheap, en kassa 3000 euro verder. Bovendien zie ik het echt niet zo zitten om het live te gebruiken, zo´n laptop is enorm fragiel, en kan slecht tegen hitte en magnetische velden. De laptops die je trouwens op het podium ziet zijn vaak sequencers of midi controllers voor synths, belichting of effecten en geen samplers. Ik heb werkelijk nog nooit een band (ik heb het niet over dance acts, dat zou ik niet weten) met een laptop voor dit soort doeleinden zien werken.
Dus als inderdaad iedereen die hardware samplers wegdumpt hou ik me aanbevolen!!! Ik zoek er namelijk 1, ik dacht zelf aan een EMU Turbo 4000 of een Yamaha A3000. Ik plaats wel effe een aparte post in de te koop gevraagd afdeling.