Juno 6

Bavinckovic

Nieuwkomer
Beste synthleden,

ik heb recentelijk via ene Paul op Marktplaats een zogenaamd werkende Roland Juno 6 verkocht het probleem is dat alles behalve de Stereo Out functioneert. En naar het opnemen vanavond, kan ik fluiten! Natuurlijk moest dat het enige zijn dat ik niet had getest, de stereo outs.. Er komt simpelweg geen geluid uit. Zijn er repairshops, omstreke Noord Holland die dit probleem wellicht kunnen verhelpen?

Tips iemand?

Laatst gewijzigd:
roland_juno6_angle.jpg

Ik zal eerst kijken of je het zelf kunt repareren , misschien is het gewoon vuil of een los contact .

Een Output Problem met de Juno 6/60 is niet bepaald terug te vinden op internet.
Enige tips bij het openmaken van een vintage synthesizers zoals de Juno 6/60?

Jullie reacties worden zwaar gewaardeerd, bedankt heren..

Er zit natuurlijk ook een headphone output op, doet die het wel? Dan kan je die gewoon gebruiken tijdelijk tot dat die gerepareerd is wellicht...(met stereo naar 2x jack kabel)

Een Output Problem met de Juno 6/60 is niet bepaald terug te vinden op internet.

Jullie reacties worden zwaar gewaardeerd, bedankt heren..

Aan de zijkant ( hout )zitten 2 schroeven ( links en rechts ) deze moet je verwijderen en dan kun je de Juno 6 openmaken :okdan:

Ja. Als je dit moet vragen: ga op zoek naar een reparateur. Als de rest werkt maar de outputs niet kan 't even solderen en klaar zijn.

Weet je wat over de historie van het apparaat? 20 jaar op zolder gestaan of intensief gebruikt?

Ik ken http://www.jlwelectronics.com/ niet maar op Marktplaats krijgt 'ie aardige reviews, wellicht dat je daar eens kunt vragen of 'ie even kan kijken? Alle adressen die ik ken zitten een stuk verder weg richting 't zuiden van het land, dus daar heb je weinig aan.

Alle junos hebben stereo outputs jeweettoch (chorus geeft stereo beeld enzo) maar je kan hem natuurlijk ook gewoon via de mono output gebruiken

Back