novation nova powersupply

jwhagenbeek

Ouwe rot
Ik heb een nova met het bekende probleem van de powersupply. Het is een geschakelde voeding die na een aantal jaar de geest geeft. Een nieuwe kost 100,- en ik dacht ik ga er zelf een maken. Hij gebruikt dezelfde voltages als een eurorack modular en dus moet t te doen zijn met een meanwell T60B. Maar omdat mn voeding al een tijdje overleden is kan ik niet meer de pinlayout van de voeding controleren... heeft iemand er een liggen en kan/wil diegene even met een multimeter de voltages op de pinnen checken?

Kan vanavond wel voor je kijken.

Van http://www.gearslutz.com/board/elec...uction/885334-novation-nova-power-supply.html

> Here's the pinout of the 5 pin FEMALE DIN connector viewed from the
> cable end coming from the PSU.
>
> Clockwise starting from left;
> pin 1:-12v ,pin 2:ground, pin 3:+5v ,pin 4:ground ,pin 5:+12v
> __3__
> 2/ . \4
> / . . \
> 1| . . |5
> \ /
> \- --^- --/
>
> Note: the outside ring is NOT connected to ground!!
>
>
> Specs are: +5 volts D.C. 2 amp.
> +12 volts D.C. 0.36 amp.
> -12 volts D.C. 0.22 amp.
Voor de zekerheid zelf ook gemeten en het klopt wel, de waardes liggen hier een paar volt hoger, maar dat is natuurlijk onbelast.

heb 3 maanden na t bovenstaande antwoord mn voeding uit elkaar gehaald en gecontroleerd en volgens mij kom ik op een gespiegelde aansluiting uit :/
heb nu een nieuwe geschakelde voeding hiervoor en nou ben ik echt als de dood om dat ding aan te gaan zetten...
de ground en de 5V kloppen iig wel

Ik krijg dit als ik er logisch over nadenk maar Erazer zegt volgens mij t gespiegelde... of niet? kun je dit even checken voordat ik mn novation naar een andere wereld stuur?
EDIT! Erazer17 je hebt gelijk! gelukkig had ik m gewoon verkeerdom gelezen en nog niet aangesloten :)

Hehe, gelukkig maar8)

Ik heb alle draden zo aangesloten zoals ik ze uit de oorspronkelijke voeding heb gehaald en weer aangesloten op een nieuwe geschakelde voeding... ik krijg dit (maar volgens mij is dat precies t spiegelbeeld van wat Eraser17 zei?):

Er staat bovenin "view from the cable end", jij hebt hebt nu " To the cable end" als ik het goed heb.

ja dat klopt daarom geloofde ik ook niet dat dit goed was. MAAR de -12V draad zat in de originele voeding bevestigd aan de uitgang van een 7912... dus dat kon niet anders dan de -12V zijn en daarmee had ik uitgevist dat dit de juiste aansluiting was maar idd klopte dat dan weer niet met wat jij had gepost.... dus vandaar mn blijvende onzekerheid!

Back