Ableton midi sync

Hallo allen!

Ik heb recent een Virus B gekocht die ik graag wil sequencen vanaf Live. Daarnaast wil ik heel graag dat de Virus de midiclock van Live overneemt.

Maar zodra ik in Live de Midi Output Sync aanzet, dan begint de Virus nogal raar te doen: Zodra ie een program change krijgt klinkt de eerstvolgende noot niet, louter een tik. Daarnaast blijft alles hangen. Alsof ie geen note-off's krijgt ofzo. Zoiets?

Ik zie waarschijnlijk iets sufs over het hoofd, maar wat.... ?

is het geen midi loop?
dat je midi die binnenkomt in de compu er gelijk weer uit gaat naar de synth en ook bij de synth weer terug uit gaat naar de compu?

Kies eens zo min mogelijk in en outs. Wie weet krijgt hij teveel en geeft t rare dingen?

Update! Het lijkt aan Live te liggen - Ik ben bezig met wat sequences via Midi naar een Vermona Perfourmer, maar er gebeurt precies hetzelfde. Elke sequence begint goed maar na een paar noten blijft er vanalles hangen. Zijn er meer mensen met dit probleem?

Daarnaast wil ik heel graag dat de Virus de midiclock van Live overneemt.

Maar zodra ik in Live de Midi Output Sync aanzet
Dus je wil dat de Virus clock stuurt (output) naar Ableton. Waarom zet je dan Sync output in Ableton aan? Dat moet toch Sync input zijn... Of heb ik iets verkeerd begrepen?

Ja, nee precies. Beetje krom gezegd. Maar ik wil heel graag dat Ableton de master is en de rest slaafjes.

Maar ik ben er flink mee aan het klooien, maar nog niet veel resultaat. Misschien is het wel m'n interface - mijn vertrouwen in m'n digi003 is niet zo heel hoog ...

Back