Jongens bedankt
Hier
<Radio Earth>
Jarre, hij blijft inspireren.
Hier een nummer het wat meer aandacht voor de opnamen...
Behalve dan dat ie te zacht is opgenomen....Ahum.
Audio doe ik eigenlijk sinds een jaar.
Ik kan nu de middelen kopen die vroeger financieel ondenkbaar waren.
Nou nog een sampler (Halion?) en m'n "midi/audio comp"...is zo goed als af.
Nou ja... 'af '... Voor 2-3-4 jaar dan...
Het leuke aan dit nummer (denk ik) is dat het veelal uit (gratis) softsynths bestaat.
Met namen Slippermans Mellotron (flute) Thanks! Maar ook de Super Wave P8 en de Crystal.
Er zitten natuurlijk ook de betaalde VSTi's (stylus en VG) in en 'n hoop audio lol; veel fx.
Verder zit er ook de gewone midi in:
Korg ms-2000, Emu- Vintage keys en de Roland XV-88.
Nu wilde ik weten of de opname 'n beetje is geslaagd. De reden dat ie zo zacht is opgenomen kwam ik pas later achter.
Ik was zo met audio aan 't stoeien dat het volume van vooral de XV (de patch volume) veel te laag stond. (niet opgelet...stom)
daardoor gooide ik mijn mengpaneel open...waardoor het heel snel ging clippen... how, nu het volume van de mia weer zachter... etc etc etc.
Nu met Cubase SX merk ik wel dat deze monitor veeel te klein is (ik zoek me af en toe rot naar de controle bar).
Als je dan ook nog 10 vst's open heb staan zie je door het blauw het bos niet meer. (heb ik dat nou weg geklikt?)
Geen geld voor een tweede flat-monitor en geen ruimte voor 'n gewone monitor. Dus gewoon wat vaker met je ogen knipperen...
Het enige wat ik nog heeeeel graag zou willen is......TIJD!
Verdomme! Over dit nummer heb ik 5 dagen over gedaan!
Steeds maar weer uurtje. Kom je van je werk, even een uurtje spelen,
voordat lamlendigheid toeslaat. En dan heb je echt geen zin om nog achter een computer te zitten.
Ik heb het nummer nu wel 2000 keer gehoord en ben dus letterlijk kleurendoof,
Ik mis iets in het nummer (ik durfde er geen bassline in te gooien vanwege het drums) toch maar een bassline?
Ik zou graag wat van julie kritiek willen horen.
Iemand nog goeie tips?
BVD

Hier
<Radio Earth>
Jarre, hij blijft inspireren.
Hier een nummer het wat meer aandacht voor de opnamen...
Behalve dan dat ie te zacht is opgenomen....Ahum.
Audio doe ik eigenlijk sinds een jaar.
Ik kan nu de middelen kopen die vroeger financieel ondenkbaar waren.
Nou nog een sampler (Halion?) en m'n "midi/audio comp"...is zo goed als af.
Nou ja... 'af '... Voor 2-3-4 jaar dan...
Het leuke aan dit nummer (denk ik) is dat het veelal uit (gratis) softsynths bestaat.
Met namen Slippermans Mellotron (flute) Thanks! Maar ook de Super Wave P8 en de Crystal.
Er zitten natuurlijk ook de betaalde VSTi's (stylus en VG) in en 'n hoop audio lol; veel fx.
Verder zit er ook de gewone midi in:
Korg ms-2000, Emu- Vintage keys en de Roland XV-88.
Nu wilde ik weten of de opname 'n beetje is geslaagd. De reden dat ie zo zacht is opgenomen kwam ik pas later achter.
Ik was zo met audio aan 't stoeien dat het volume van vooral de XV (de patch volume) veel te laag stond. (niet opgelet...stom)
daardoor gooide ik mijn mengpaneel open...waardoor het heel snel ging clippen... how, nu het volume van de mia weer zachter... etc etc etc.
Nu met Cubase SX merk ik wel dat deze monitor veeel te klein is (ik zoek me af en toe rot naar de controle bar).
Als je dan ook nog 10 vst's open heb staan zie je door het blauw het bos niet meer. (heb ik dat nou weg geklikt?)
Geen geld voor een tweede flat-monitor en geen ruimte voor 'n gewone monitor. Dus gewoon wat vaker met je ogen knipperen...
Het enige wat ik nog heeeeel graag zou willen is......TIJD!
Verdomme! Over dit nummer heb ik 5 dagen over gedaan!
Steeds maar weer uurtje. Kom je van je werk, even een uurtje spelen,
voordat lamlendigheid toeslaat. En dan heb je echt geen zin om nog achter een computer te zitten.
Ik heb het nummer nu wel 2000 keer gehoord en ben dus letterlijk kleurendoof,
Ik mis iets in het nummer (ik durfde er geen bassline in te gooien vanwege het drums) toch maar een bassline?
Ik zou graag wat van julie kritiek willen horen.
Iemand nog goeie tips?
BVD