Track: Radio Earth (Jarre)

Googol

Ouwe rot
Jongens bedankt :halleluja

Hier

<Radio Earth>

Jarre, hij blijft inspireren.

Hier een nummer het wat meer aandacht voor de opnamen...
Behalve dan dat ie te zacht is opgenomen....Ahum.

Audio doe ik eigenlijk sinds een jaar.
Ik kan nu de middelen kopen die vroeger financieel ondenkbaar waren.
Nou nog een sampler (Halion?) en m'n "midi/audio comp"...is zo goed als af.
Nou ja... 'af '... Voor 2-3-4 jaar dan...

Het leuke aan dit nummer (denk ik) is dat het veelal uit (gratis) softsynths bestaat.
Met namen Slippermans Mellotron (flute) Thanks! Maar ook de Super Wave P8 en de Crystal.
Er zitten natuurlijk ook de betaalde VSTi's (stylus en VG) in en 'n hoop audio lol; veel fx.
Verder zit er ook de gewone midi in:
Korg ms-2000, Emu- Vintage keys en de Roland XV-88.

Nu wilde ik weten of de opname 'n beetje is geslaagd. De reden dat ie zo zacht is opgenomen kwam ik pas later achter.
Ik was zo met audio aan 't stoeien dat het volume van vooral de XV (de patch volume) veel te laag stond. (niet opgelet...stom)
daardoor gooide ik mijn mengpaneel open...waardoor het heel snel ging clippen... how, nu het volume van de mia weer zachter... etc etc etc.

Nu met Cubase SX merk ik wel dat deze monitor veeel te klein is (ik zoek me af en toe rot naar de controle bar).
Als je dan ook nog 10 vst's open heb staan zie je door het blauw het bos niet meer. (heb ik dat nou weg geklikt?)
Geen geld voor een tweede flat-monitor en geen ruimte voor 'n gewone monitor. Dus gewoon wat vaker met je ogen knipperen...

Het enige wat ik nog heeeeel graag zou willen is......TIJD!
Verdomme! Over dit nummer heb ik 5 dagen over gedaan!
Steeds maar weer uurtje. Kom je van je werk, even een uurtje spelen,
voordat lamlendigheid toeslaat. En dan heb je echt geen zin om nog achter een computer te zitten.

Ik heb het nummer nu wel 2000 keer gehoord en ben dus letterlijk kleurendoof,
Ik mis iets in het nummer (ik durfde er geen bassline in te gooien vanwege het drums) toch maar een bassline?
Ik zou graag wat van julie kritiek willen horen.

Iemand nog goeie tips?
BVD
:)

Dit is heel leuk! Ik heb hem al een paar keer beluisterd. Complimenten hoor. In het begin hoor je inderdaad wat Jarre-invloeden maar eigenzinnig genoeg dat je niet direct "Equinoxe" of "Magnetic Fields" gaat roepen. Ook lekker gevarieerd, en goed gestructureerd.

De track klinkt inderdaad veel te zacht maar na normaliseren en een compressor erover klinkt hij goed hoor.

Echt heel erg mooi, meer van dit graag !! Je beats zijn erg cool!

Ik vind dat je bassline net iets meer laag moet hebben zodat je track wat warmer klinkt.
Ik vind ook dat je bassline die je hebt meer met de muziek mag meelopen, je speelt allerlei accoorden en je bass blijft maar op 1 noot zitten. Daar mag ook nog wel wat mee.

Je mag van mij af en toe ook wel wat delay en reverb op de drums gooien, maar wel selectief gebruiken.

Verders echt heel gaaf!

Een hele mooie track.

Schaar me bij het vorige commentaar.

Bedankt allemaal

je speelt allerlei accoorden en je bass blijft maar op 1 noot zitten.

Dat is ook een wavje. Dat loop door het hele nummer. Hij is ook 'n keer ge-pitchshift naar een mooie g en ge-timestretch naar 120 BPN
Omdat er zoveel verschillende drums er in voor komen durfde ik niet meer meer bass er in te gooien.
anders krijg je zo'n brij.

Last edited by a moderator:
Eigenlijk in het begin vind ik het alleen een beetje jammer dat die bassline niet mee loopt, naarmate dat het nummer gevarieerder wordt is het minder erg en zelf prettig misschien wel.
Maar zeker in het begin, rond 1 minuut mag de bass wel een beetje met de accoorden meekomen.
Als er eenmaal tempo in het nummer zit is het lekker om die bas meer constant te houden.

Ik vind dit een aardig nummertje ;)
Drums zijn lekker gevarieerd
outro efx "deur op slot" is grappig

:peukie:

mooi opgezet,mooie sounds,heb ook stylus in huis gehaald,klinkt lekker bij zo'n soort muziek,misschien atmosphere voor de pads,zeker in het elektro-ambient genre.

Echt vet nummer man ! Idd jarre achtig vind ik. interresant hoe die beats worden overgelopen en zo de sfeer wat word veranderd.

En ik vind het gaaf om te horen wat me mellorack allemaal zou kunnen... sta er zelf versteld van... die strings en flutes zijn in hoor ik wel ;)

heb voor de nieuwe versie al wat presets ook gemaakt die in dit soort muziek zeker zullen weestaan maar goed...

ik zou zeggen ga zo door !

ow nog iets> je brengt me nu op het idee ook dit soort muziek te gaan maken ;) en daarbij dus ook me eigen mellorack te gebruiken :p wehehe...

Origineel geplaatst door Googol
Jongens bedankt :halleluja

Nee, JIJ bedankt!
Lekker nummer! Bass-wavje op 1 note vind ik niet storend, de rest van de melodieen zorgen goed voor de nodige afwisseling. Ik zou er niet zo heel snel een baslijntje extra doorheen gooien, tenzij je een soort mix wilt maken van verschillende nummers en dan een baslijntje erin gooit om zo over te gaan naar een volgend nummer.
Efx over de drums zou ik zelf niet doen. Klinkt wel lekker zo (beetje zacht.. ;) ).

Iemand nog goeie tips?
Ja, langer maken! 1 min. 37 is echt te kort.
Offe, was het toch een fragment..??
:confused:

Heb je een nummer van de CD van Jarre geript en hier op gezet om ons voor de gek te houden of zo?
Dat krekeltje vind ik leuk in het begin.
Ik zou er eventueel hier en daar bassline er bij doen als je dat doseert denk ik dat het wel mee valt met die brij.
Erg goed gedaan.

Dat krekeltje was een sample van een zendbak (vandaar 'Radio')
met een stereo dalay (Marching) het zelfde geld voor het outro maar dan zonder effect.

1 min. 37

Nee hoor, hij duurt iets van 5:50
Heb je een nummer van de CD van Jarre geript en hier op gezet om ons voor de gek te houden of zo?
Hier wordt ik verlegen van...:o: :o:

Jongens/meisje
Nogmaals bedankt voor de ow-zo fijne respons:okdan:

Heb je wel 'ns eerder tracks gepost? Ik zou nog wel meer willen horen hoor. *D

Nog twee dingetjes: de volgende keer toch een wat lagere bitrate voor de MP3 gebruiken (256kbit is wel wat veel, 160 of 192 was al voldoende geweest). Nu is-ie zo groot erdoor geworden. En ten tweede, dit zou je ook op het Fin Forum moeten posten. Daar krijg je vast ook leuke reacties.

Kijk. Dit zijn nou dingen waar ik nog niet aan toegekomen ben.
Die bitjes enzo daar heb ik nog geen eieren van gegeten. Ik vond het al zo vreemd dat 5:00min 10 MB in nam
Dus zou 192 bit voldoende zijn (weet ik dat voor de volgende keer)
En de fin-forum (jee wat loop ik achter zeg); ben gelijk even wezen kijken...

Mijn engels is zo beroerd dat ik me nu al schaam om daar een treat te zetten:o:
Mooie site overgens.

Heb je wel 'ns eerder tracks gepost? Ik zou nog wel meer willen horen hoor
Ja, maar die zijn weer off-line en zijn slecht opgenomen.(Ik heb geen eigen site).

Origineel geplaatst door Googol
Mijn engels is zo beroerd dat ik me nu al schaam om daar een treat te zetten:o:
Mooie site overgens.
Nik svan aantrekken het gaart erom dat men weeet wat je bedoeld. Mijn engels is ook niet supre. Heb mijn website toch in het engels gedaan ondanks de fouten.

favoriet

favoriet

Heb het bij de favorieten gezet, zodat ik er vaak en op mijn gemak naar kan luisteren, zonder dat ik eerst het hele forum op moet starten. Ga alsjeblieft verder met datgene waar je mee bezig bent.Maar blijf nuchter!! Dat levert immers de beste muziek op!!

Nu al een fan!!

Keystone.

Super hoor. Heel mooi nummer. :biertje:

Ik weet nu niet wat mij overkomt. WOW! snik...sputter...Even bezinken hoor.
Ik zit hier geweldig te genieten... ik weet niet meer wat rieel is.
Ik heb maar 3 nummers opgestuurd.Waar heb ik dit aan verdiend.
Jullie zijn groots!! :D :) =( :o: =( :{ =( :P :o: :D :koffie:
Nou, nu ga ik even neuzen. Nogmaals vele malen bedankt!!:D =( :D

hehehe...lol

Klinkt inderdaad errug lekker... maak eens wat lounge zou ik zeggen!

Succes man :okdan:

gr. Mario

het is een erg mooi nummer dat niet verveelt (zeer gevarieerd wat het lekker maakt om naar te luisteren en op nieuw te luisteren)

ik kan dus weinig toevoegen aan de commentaren boven mij en kan ze dan ook enkel beamen.
doe zo verder en laat meer horen!

peace

cloudy

Back