Aanschaffen externe geluidskaart

Jeepsterious

Nieuwkomer
Ik heb eindelijk budget voor een nieuwe externe geluidskaart voor mijn mbp 13 inch. Op moment heb ik een simpele behringer usb blokje met stereo in en uit.

Ik heb een budget dat rond de 400,- euro zit. Waar ik mijn oog op heb laten vallen zijn de volgende twee interfaces:

- Focusrite Scarlett 6i6 USB audio interface

- MOTU Audio express USB en FireWire audio interface

Ik vind zero latency belangrijk, maar dat is helaas niet mogelijk. Ik wil zo dicht mogelijk daarbij komen en heb niet alle kennis in huis. Wat is verstandig of weet iemand anders een goede oplossing?

Ik heb een Scarlett 18i6. Zeer goeie kaart naar mijn mening. Stevig gebouwd, goeie potmeters, goeie jack-inputs, stabiele software, klinkt mooi en helder, ziet er leuk uit en is betaalbaar.
Voor mij een goeie combinatie. Ik was eerst van plan een Motu ultralite te nemen, maar die was toch een stuk te duur.

Met deze 2 koop je zeker geen kat in een zak, t'is degelijk materiaal. Maar uiteindelijk moet je toch zelf kiezen he.

Voordat we als een gek beginnen te roepen dat je zus of zo moet kopen is het misschien verstandig om eerst te weten wat je wensen zijn.

bijvoorbeeld: Hoeveel I's en O's wil je precies hebben? Wat moet het kunnen?
Ga je 8 microfoons aansluiten of 8 lijnniveau bronnen?

Als je persé uit één van de door jou genoemde interface wilt kiezen zou ik gaan voor de Motu.
Zelf heb ik een 828 MK3 FW overkocht van een mede-forummer en tot op de dag van vandaag ben ik deze persoon nog steeds dankbaar dat hij er 'vanaf' moest!
De Motu support is goed, de bijgeleverde software ook heel goed en dan nog niet over de audiokwaliteit gesproken!

Ik verkoop een 828 MK3 firewire :) Zie marktplaats (Motu 828MK3 (Firewire Interface)! Voor de mensen van synthforum wil ik wel iets van de prijs af doen!

Back