Korg Volca sound demo

Tijs

Ouwe rot
Gisteren een volca keys binnengekregen en na ruim twee jaar weer eens wat gepriegeld met ableton.
Ik vind het een heel leuk klein synthje en ga die andere twee ook maar aanschaffen als ze leverbaar zijn.

Hierbij een korte onafgemixte, slecht opgebouwde, weinig variërende kaas sound met als doel om een beetje de mogelijkheden van de Volca Keys te laten horen voor degene die er in geïnteresseerd zijn.

De sounds behalve de beat uit de keys en wat delay en verb uit ableton. De eerste sound heeft de delay van de volca zelf.

https://soundcloud.com/holypeyote/volca-cheese

Toen ze aangekondigd werden wilde ik er een, toen ik er meer over las niet meer, maar nu begin ik weer te twijfelen... Ze klinken heel goed, leuk om mee te spelen, MAAR ze zijn te beperkt voor me en ik heb ze niet nodig..

Dit brengt me weer aan het twijfelen he... Bedankt! ;)

Toen ze aangekondigd werden wilde ik er een, toen ik er meer over las niet meer, maar nu begin ik weer te twijfelen... Ze klinken heel goed, leuk om mee te spelen, MAAR ze zijn te beperkt voor me en ik heb ze niet nodig..

Dit brengt me weer aan het twijfelen he... Bedankt! ;)

ik kan dit niet echt zien als een uitgebreide demo.

er is best veel uit dat kleine doosje te halen. veel meer dan hier wordt gedemonstreerd.
dit is wel een goede demo om te laten horen dat het niet geheel speelgoed is en in een track een basis-synth klank best redelijk kan neerleggen vind ik..

maar daarvoor heb ik hem nu niet alleen voor gekocht. ik heb hem ook voor FX en zie het ook als een soort driestemmig veredeld Orgeltje (beetje Korg mini700 en string ensemble achtig)

grootste beperking is de 3 stemmigheid maar daar valt wel wat op te verzinnen door meerdere opnames over elkaar te leggen. En de tweaking kan via MIDI vastgelegd worden dus dat kan heel strak worden..oftewel: 6 stemmige synth!

adapter

adapter

hoi,

heeft er iemand een idee of je effectief de adapters ka350 nodig hebt? ik kan nl gratis aan adapter komen en vond het mss wat zonde 100euro te geven als het niet hoeft :)

thx:peukie:

Bedankt voor de reacties!

Het bakkie kan zoals MarsMusica zegt een boel meer dan deze volca kaas. Het is zoals ik in mijn post ook aangaf meer bedoeld om een beetje de mogelijkheden te laten horen en niet als een uitgebreide demo :) . Voordat ik hem kocht hoorde ik op basis van de youtube filmpjes (op 2 na) enkel blieps bloos en vage sequensen (wat ook leuk is hoor) en vond het wel leuk om wat kaas sounds te posten.

Hij kan ook hele lekkere funky lead sounds met een lekkere seventies flavour genereren. Ik post later nog wel wat andere dingen die weer een heel ander beeld geven.

Als je twijfelt en je budget laat het toe, zou ik zeggen : probeer hem, je krijgt er waarschijnlijk niet snel spijt van.

De adapter is wel een puntje van aandacht. De plug dient goed te passen anders gaat ie aan en uit. Ik heb er 3 geprobeerd en 1tje ervan werkt perfect de andere wat minder.

De plug dient goed te passen anders gaat ie aan en uit.
daar hebben al die leuke Korg kastjes een beetje last van; m'n Monotribe heeft dat ook... een iets afwijkend formaat plugje wellicht?

heeft er iemand een idee of je effectief de adapters ka350 nodig hebt?
tuurlijk niet, stroom is stroom. Mits je het goeie voltage levert met genoeg vermogen werkt een andere adapter ook. Ik gebruik zo'n goedkoop multi-voltage adaptertje en dat gaat prima.

Om anderen een hoop frustratie te besparen:

Ik heb het nog even gechecked het moet tip maat 4.0*1.7 (die hebben een geel binnenwerk met een soort kruisvormig gat) zijn. 5.0*2.1 is wat je meestal ziet en die past er ook in maar werkt dus brak.

www.brigatti.nl verkoopt adapters (merk HQ) met verlooppluggetjes waar die 4.0*1.7 bijzit. Model PSSE10 zou moeten werken ik heb zelf de 21 W variant maar 12W moet voldoende zijn. Is maar 10 ekkies.

Laatst gewijzigd:
Dat is nog erfgoed uit mijn 1040ST cubase met Roland E15 Intelligent Synthesizer tijd (1991). Lekker radio deuntjes nabouwen met fantastische GM sounds :dubbel: . Kan het nog steeds niet laten om af en toe platvloerse kaas deuntjes te maken en heb er nog lol in ook. En dat is wat telt :D !

Back