Kijk uit, een gitarist!!

Origineel geplaatst door Bert ten Hove
Wa's da?

Kinetische energie is bewegingsenergie. Je haalt geluid uit de oscillatoren (snaren) door ze te bewegen. In plaats van voltages of digitale controle te gebruiken.

sja, en een gitaar is maar 6 stemmig (tenzij je een 7 of 12 snarig model hebt..) ;)
Ik heb er zo 1 (alleen in 't zwart); zelf uit de US gehaald ('k was er toch..)
Washburn_A5.jpg

Gitaren zijn goed!! Heb er zelf twee maar kan er niet echt mee uit de voeten (op een paar standaardakkoordjes na), maar ik werk sinds kort samen met een hele goede gitarist en das echt VET wat die gozer eruit tovert......

Origineel geplaatst door bikkel
Een gitaar is trouwens een 6 stemmige kinetische synthesizer, voor het geval sommige mensen ook niet met dit begrip bekend zijn ;)

Welkom! Welke synth(s) bespeel je?

(Niet alleen synths genoemd) Hammond C3 met Leslie 122, Vox Continental, Fender Rhodes 73, Hohner Clavinet. Dan Minimoog, VCS 3, Yamaha CS 80, Oberheim OB-Xa en Korg MS-20 via Oberheim Xpander en losse CV-midi convertors. Tenslotte Roland GR-33, Roland JV-1010 en Oberheim Matrix-6. Aansturing met toetsenbord, gitaar en Roland Octapad.

Heeft iemand nog een Novatron te koop?

Tenslotte Roland GR-33, Roland JV-1010
Hoe stuurt de GR-33 midi uit, ik bedoel, krijg je alle gewenste info aan de midi-out, zoals velocity, pitch(bend), juiste noot, muted notes, etc? Ik heb een GR-1 en die doet dat dus niet, helaas.

Binnen de gegeven technische beperkingen van het pitch-to-midi principe werkt hij uitstekend bij mij, zelfs mutes/ghost notes pakt hij redelijk. Ik ben er erg enthousiast over. Essentieel is de afstelling van het element.

Naar verluid zou de GR-33 beter en sneller tracken dan de directe voorgangers maar een wat tragere midi transmit hebben. Ik heb met andere gitaarsynths geen ervaring dus ik kan daar zelf niet over oordelen.

Back