Fading - She's the one

FadingMusic

Project Studio
"She's the one" dateert uit 2007 en is mijn eerste zelfgeschreven lied dat voor het eerst het licht zag in 2011.

Dit lied is in 2009 opgenomen bij FadingMusic en in 2011 gemixt door Jimmy Scheppers bij NextChance Productions.

http://soundcloud.com/fadingmusic/shes-the-one-1

Die heeft een lange weg gegaan :)
Mooie intro, doet me wel sterk denken aan Massive Attack.
Maar dan wordt het een akoestisch nummer, wel verrassend :)
Niet mijn smaak dus daar kan ik verder weinig over zeggen, maar wel mooi gedaan hoor, die elektrische gitaar drone (?) op het einde is ook mooi.

Bedankt voor de feedback, skies!
Dit lied heeft inderdaad een lange weg bewandeld.

Hoewel ik mij kan inbeelden dat het voor de luisteraar een eenvoudige track lijkt te zijn, heb ik hier veel tijd in gestoken.

Ik ben nog altijd bezig met het aanpassen van dit lied.
Het is een soort kind van mij geworden die ik graag mijn hele leven wil blijven verzorgen.

Het mooie ervan is dat het in de loop der jaren zoveel meer betekenissen heeft dan het oorspronkelijke concept.

Mijn definitie van afgewerkt is pas als het zo klinkt als in mijn gedachten en door een professionele mix en mastering engineer is bestempeld als het ultieme werk wat hij of zij kan opleveren.
Ik hoop dit ooit zelf te kunnen bereiken. :)

Mooie song, waar mixtechnisch toch nog wel iets te halen valt lijkt me. Ik vind hem wat droogjes binnenkomen en ik mis hoog. Hij loopt ook iets vol in het slot.

Maar wel heel erg mooi! :okdan:

Welkom op het forum trouwens! :)

Dank je, Dr van Lansberg!

Ik denk dat dit lied vanuit technisch oogpunt beter gemixt kan worden, maar waarschijnlijk niet veel.
Wat betreft de hogere frequenties probeerde ik een emotionele sfeer te creëren door niet al te veel hoge frequenties te gebruiken, misschien is dat laatste achteraf inderdaad net iets te donker geworden.

Dit lied wilde ik laten opbouwen van stil naar iets voller om een soort van explosie van emotie te creëren.

Bedankt voor de feedback, Dr van Lansberg! Ik neem dit zeker mee voor een volgende keer wanneer ik de kans zie dit lied op een audio-technisch verantwoorde manier aan te passen.

Wie het als een uitdaging ziet om de wat amateuristische, maar kwalitatief prima opnames op technisch gebied te veranderen in iets mooiers, nodig ik deze graag uit!
Helaas beschik ik niet over voldoende kennis noch de juiste akoestiek om dit te kunnen doen.

Ben geen mixtechnicus, ben geen briljante keyboardplayer maar weet wel welk muziek ikzelf mooi vind. En dit is er eentje van.
Goed gedaan FadingMusic!

Bedankt voor de feedback, UtopiaMastering en technomauriesje.

@technomauriesje : Complimenten voor jouw gehoor! :o:

Ik wilde mijn stem heel mild door Melodyne gooien, achteraf gezien klinkt het slechter dan het origineel.
De bij-effecten zijn helaas een tikkeltje erger in mijn andere track uit de zelfde reeks opnames.

Helaas door de jaren de originele stemopnames verloren gegaan.

Ik heb gelukkig nog de originele opname kunnen vinden en 90% origineel behouden, ik laat deze binnenkort nogmaals mixen door forumlid Niel. die zo aardig was de uitdaging aan te gaan om het maximale eruit te krijgen.

Nogmaals erg bedankt voor de feedback!

Leuk nummer. Doe me behoorlijk aan Porcupine Tree denken. De vocal spreekt me niet aan qua klank, beetje zeurderig, maar dat is persoonlijk, vrees ik. Verder mis ik idd wat hoog in het geheel, maar verder prima track.

Bedankt Stupide een smokesometea

@Stupide :Bedankt, ik hoop deze track ooit opnieuw te kunnen doen, wel is er een nieuwe mix samen met nog een aaneensluitende track in de maak! :)

@smokesometea :Mission accomplished! :)

Back