Rolandfreak!!!

Roel_en_Sam

Ouwe rot
Een paar vragen:

-De XV-88 /heeft die een fijn klavier? / hoeveel moet hij kosten tweedehands?

-De XV-5080 / Is die nog multimembraal (snapt wak ik bedoel) in de patchmode, zo ja hoeveel parts/channels? Natuurlijk
niet zoveel als in de performance (32ch.). En hoeveel moet hij kosten tweedehands?

-Is er een groot verschil tussen de XV3080 en de XV5050?

Ik heb zelf namelijk de XV 3080 die ik voornamelijk in de patchmode wil gaan gebruiken, maar ik wil er nog een bij omdat ik het echt een zwaar goeien bak vindt, maar er zijn zoveel verschillende dus zou graag willen weten welke ik het best erbij kan kopen. De meesten zeggen nu van koop gewooon een virtueel analoge bak, maar die heb ik ook, maar ik kan je zeggen dat 'ik' met die roland er meer uit kan halen. Ja een waldorf lijkt me ook wel wat om miijn setup mee aan te dikken maar daar heb ik het effe niet over. Ik weet dat je met twee XV3080 samen kunt werken om de aantal stemmen wat op te krikken, maar geldt dat ook voor andere XV.... met de XV3080 (staat niet in de manual). Zijn er in de tussentijd trouwens ook pc drivers voor de XV3080 gemaakt, of toch nog steeds alleen voor de jv series en de XV5050 als ik het goed heb? Ik weet dat de XV-88 haast indentiek is aan de XV3080, en ik dacht zelf dat die toen der tijd iets goedkoper was, die leek mijn in eerste instantie de beste optie omdat ik een fatsoenlijk klavier nodig heb, maar heeft hij dat ook?
De XV5080 is op zich de beste maar dat sample gebeuren is voor miijn niet zo'n must dat ik daarvoor die synth wil, daar koop ik wel die varios voor, of zeg je nu van! koop dan gelijk een V-synth. Maar ja wel een klote klavier en erg "duur" en dat niet alleen; ook nog te weinig outputs, dat krijg je als je alles in een hebt, maar ja toch wel weer virtueel analoog op zijn rolands, (Jp series) maar die hoef trouwens niet,is voor mijn een te scheur bak, die jp series dan. Wel leuk om het plaatje compleet te maken. Dus wie weet welke ik het beste kan nemen? hehe! Alvast bedankt.

Ja, die heeft een fijn klavier.

Niet en de patch-mode wel in de perform-mode
Is er een groot verschil tussen de XV3080 en de XV5050
Bijna geen verschil (misschien is de XV5050 iets beperkter)

daar koop ik wel die varios voor, of zeg je nu van! koop dan gelijk een V-synth.
De V-synth is gaaf maar duur en is meer gericht op live doeleinden.
En er is genoeg andere (goedkoper)software om je wavs te variossen (of hoe het beestje ook heten mag).

Dus lijkt een VA of sampler een betere aanschaf. welke? Genoeg treats hierover:D

Last edited by a moderator:
~Je begrijpt me verkeerd, zo mogen wel bijna hetzelfde zijn, ik wil ook geen va , wil ik wel maar niet kopen.
Ik wil van die XV liiijst zo iezo eentje kopen.

Om ze in de patch mode te gebruiken, en eentje in de performance mode etc.

Precies, en in de patchmode kun je er meer mee doen.(mooier)
Wavejes van maken is een goeie, moet uiteindelijk toch.
Maar dan wil ik nog een xv......?
Dat is de vraag!

Dat maakt niet zoveel uit.
Ze klinken allemaal het zelfde. De duurste is de 5080 de goedkoopste de 2020.
De ene heeft iets meer sounds dan de ander. Klankmatig komen ze allemaal uit een engine.
Je moet zelf kiezen wat (in euro's) het beste voor je is.
Tweede hands? miljoenen treats hiervoor
of googlen.

XV

Eh googol doe jij jouw xv-88 niet voor een leuk prijsje weg toevallig?
Neem ik die strings er ook wel bij ben ik toch van plan ooit te kopen.

Ik vind een XV-88 trouwens niet zo'n prettig klavier hebben. Het voelt aan alsof de toetsen achter je vingers aankomen, vind ik (paranoïde, ik?), dus teveel vering of zoiets. Maar da's ontzettend subjectief; gewoon uitproberen in de winkel, zou ik zeggen.

Dat kun je ook instellen. (de velocity tenminste)
Kun je zelf bepalen hoe zwaar je 't wil hebben.
light/medium/ heavy.
Het key-board zelf is van de A-90EX: 88 gewogen toetsen (hamermechanisme) met Aftertouch

Dat "terug veren" van de toetsen gebeurd ook met een gewone piano.
Het is maar wat je gewend bent.

:)

Origineel geplaatst door Googol
Dat kun je ook instellen. (de velocity tenminste)
Kun je zelf bepalen hoe zwaar je 't wil hebben.
light/medium/ heavy.
Het key-board zelf is van de A-90EX: 88 gewogen toetsen (hamermechanisme) met Aftertouch

Dat "terug veren" van de toetsen gebeurd ook met een gewone piano.
Het is maar wat je gewend bent.

:)
Dat veren is niet instelbaar; de aanslag wel, maar da's iets anders. Ik ben geen piano's tegengekomen die zo terugveren; ik heb dat vooral met digitaal spul, maar het zal ook wel akoustisch voorkomen, en daarbij er zullen er vast ook zijn die het juist prettiger vinden. Ach ja... :mexico:

Eh googol jij doet jouw xv-88 zeker niet in de verkoop, maar ik wou toch graag weten wat je ong. moet betalen "these days" voor een 2e Xv-88.

Eh googol jij doet jouw xv-88 zeker niet in de verkoop

Neen. Ik speel ook nog in een band en heb mn XV hard nodig.
Helaas...

maar het zal ook wel akoustisch voorkomen, en daarbij er zullen er vast ook zijn die het juist prettiger vinden. Ach ja...
Je moest eens weten hoeveel piano's verschillende klavieren hebben.
En ik vind het wel meevallen hoor. Het was idd wel even wennen toen ik hem kocht
Maar naar wat oefeningen...auw...ging het steeds beter. :D

bedankt voor de link (deze had ik nog niet.)

Origineel geplaatst door Roel_en_Sam
Eh googol jij doet jouw xv-88 zeker niet in de verkoop, maar ik wou toch graag weten wat je ong. moet betalen "these days" voor een 2e Xv-88.

Ik stoor me hier nou heel erg veel aan. Mensen botweg vragen of ze hun synth willen verkopen terwijl ze dat helemaal niet aangeven. Getuigend van weinig of geen respect. En dan nog vaker ook. Haal aub die plaat even voor je kop weg en ga andere mensen lastig vallen zeg.
Als je bij iemand op bezoek bent vraag je toch ook niet of hij/zij z'n/haar TV wil verkopen omdat hij er zo leuk uitziet. :confused:

Origineel geplaatst door fuse
Ik stoor me hier nou heel erg veel aan. Mensen botweg vragen of ze hun synth willen verkopen terwijl ze dat helemaal niet aangeven. Getuigend van weinig of geen respect. En dan nog vaker ook. Haal aub die plaat even voor je kop weg en ga andere mensen lastig vallen zeg.
Als je bij iemand op bezoek bent vraag je toch ook niet of hij/zij z'n/haar TV wil verkopen omdat hij er zo leuk uitziet. :confused:

Neem die gast toch niet kwalijk.Het is maar een VRAAG!
En wij zijn toch muzikanten onder elkaar 8)

Laatst gewijzigd:
Weinig respect, getuigd van respect dat ik vind dat hij iets leuks in zijn setup heeft.
En kan het toch vragen misschien is hij hem wel beuj en wacht hier een nieuw baasje voor hem.

KAN TOCH!

Ps: laten we het gezellig houden!

OK, laat ik het zo stellen.

Als jij een leuke vriendin hebt dan vind je het heel normaal als ik vraag of ze ook een nachtje bij mij in bed mag slapen?

Een synth is niet zomaar een synth he. ;)

hehe.. zo kwam er laatst ook iemand langs die vroeg offie m'n computerspeakers kon overnemen van de 2e computer kon overnemen... geluid hadden we toch al op de eerste computer, dus de speakertjes van de 2e kon ik wel missen :?

Maargoed, daar gaat het hier niet over natuurlijk. Als eerste de XV88, ik heb me laten vertellen dat het klavier geweldig speelt, maar aangezien ik 'm zelf nog nooit aangeraakt heb, zal ik je het antwoord schuldig moeten blijven.

En de verschillen tussen de 3080 en 5050 staan denk ik goed weergegeven in de link van saskija. Daarnaast is de 5050 ook via USB aan te sturen, wat (Dacht ik) 3080 niet kan. Verder heeft de 3080 4 expansionplekjes voor JV kaarten, en 2 voor SRX, de 5050 heeft alleen 2 SRX expansionmogelijkheden (mooi scrabble woord ;))

Back