Hoe tem ik mijn nieuwe Yamaha MODX M?

Gashunters

One-man-band in prog pop
Ik had eerst een MODX M8, maar heb die vanwege de zware aanslag (artrose!) ingeruild voor een M7. Het klavier is in principe het enige verschil. Uiteraard wordt de M7 daardoor ook een heel stuk draagbaarder dan de M8 ... Functioneel zijn ze 100% identiek. Knoppen zitten wat compacter bij elkaar. Zo zitten de wielen wat lager en zijn sneller bereikbaar voor de linkerhand :) De MODX M is echt een hele mooie synth, zowel in de studio als voor gigs.

Heb al van alles ontdekt (en vastgelgegd in een document van inmiddels > 100 pagina's ...), maar ik loop hier en daar (flink) tegen de muur. Ik beperk me nu even tot deze issues:
  1. Het Yamaha Synthforum werkt voor geen meter! Ik kan iets posten en daarna niks meer! Blijft maar komen met inlogschermpjes. Bloedirritant!
  2. De ESP VSTi Plugin werkt wel, maar de USB driver is volgens mij niet toereikend. Bij veel input stoort ie soms vreselijk. Gemeld bij Yamaha.
  3. Enkele praktische vragen waar ik mee zit. In de manual en op het Yamaha forum kan ik helaas niks vinden :(
    1. Wellicht het stomste van het stomste: hoe verwijder ik een Scene? Samen met Google AI proberen uit te vogelen. Ik kan het niet vinden. Iemand?
    2. De AD/Input (audio in) klinkt anders per Performance. Hoe krijg ik het snel voor mekaar dat alle Performances EXACT DEZELFDE instellingen hebben voor de AD/Input? Denk aan volume en EQ!

Okay, even t.a.v. punt 3.2 Scene verwijderen: gek genoeg kwam ik er zelf al uit ... Je kunt een Scene blijkbaar helemaal NIET verwijderen ...! Wat je wel kunt doen: voor elke ongewilde Scene alle knoppen op UIT zetten en daarna de Performance opslaan.

Back