Korg D8 midi probleem

connected

Stamgast
Wil graag de Korg D8 met midi aansturen door de Korg EMX als master te gebruiken. Dat lukt mij dus niet. Of kan dit niet?

http://www.korg.com/uploads/Support/D8_OM_Replica_633661876045170000.pdf
Zie Blz. 39 hoofdstuk 3 bij 6
Press the [ ] key to move the cursor to “Rvc-
MMC”, and press the [SYSTEM] key to make the
display read “DevID”

Hier gaat het mis. Het lukt mij niet om de cursor van RcvMMC naar RvcMMC te verplaatsen of is dit nou een typo in de handleiding?

Dat bovenstaande is een typo... Het lukt niet om de stop , afspeel functies te kunnen bedienen... Andere slave synths worden wel op deze manier bediend door de Korg EMX als master... Heb de Nederlandse handleiding van de Korg d8 en heb alle instellingen juist gezet...(gebruik van MMC om de d8 vanaf een midi sequencer te kunnen bedienen).
Het midi lampje is aan en gaat knipperen als ik op de play knop druk van de EMX.. Heb ook tempo setting uitgevoerd op de d8...
In de d8 handleiding hebben ze het over MMC (midi machine control)
Moet de EMX zo instellen dat deze MMC signalen stuurt , dat doet ie toch gezien de andere apparaten wel reageren op stop, afspeel functies?
En ze hebben het over DevID bij de D8, wat is dat? Is dat dan 1?

Of moet ik de Korg d8 als master gebruiken? Dat lijkt mij helemaal niet handig

Ik betwijfel of de EMX wel MMC uitstuurt, waarschijnlijk alleen MIDI-clock.

Als de EMX alleen MIDI-clock uitstuurt dan moet je je D8 ook op MIDI-clock laten reageren. Als dat niet kan, dan kan je proberen de D8 MIDI-clock uit te laten sturen naar je EMX.

Dankjewel ben weer een klein stukje verder. Heb nu de MIDI out van de D8 in de MIDI in van de EMX en de rest is aangestuurd door de MIDI terminal. Als ik op play druk van de D8 dan gaat de EMX ook op play alleeen gaan de andere midi slave synths niet op play... Als ik op play van de EMX druk gaan de slave synths ook op play behalve de D8
Op de terminal (ESI m8U ) kan maar 1 MIDI in en meerdere midi outs... Dus ik zou dan voor de MIDI terminal een midi merger moeten hebben in mijn geval??? Alleen jammer dat ik gisteren net een 2 in 1 midi merger heb besteld , ik wil namelijk ook met het midi keyboard alles kunnen bespelen, heb dus een 3in 1 midi merger nodig ?

Back