Ahoy van een ZeeZwerver

Zwerver

Ingeburgerd
Goedendag Medelanders & Synthfanaten :okdan:,

Per puur toeval kwam ik op deze site via de wiki, omdat ik sinds een jaar of 3 Reason bestudeer en met name de Software Synthesizers ben ik erg van onder de indruk.
Omdat ik nog steeds niet helemaal begrijp wat een LFO, Een Amp Env, of een filter cut off frequency is hoop ik hier verlichting te vinden in de basics van de Synthesizer.

Zoals waarschijnlijk meer mensen hier heb ik een voorliefde voor Audio, knopjes, draden, signaal, Midi en de route daarvan.

Ik kom uit een milieu van Iron Maiden naar Skatepunk en groeide op met PunkHardcore Liefde. Op de radio hoorde ik de Crockett's theme spelen en dacht dat de muziek van Vangelis uit de toekomst moest zijn. Na ongeveer 1x per week 3 jaar lang "het Bolwerk" plat gewalst en gemoshed te hebben in Sneek vond ik het tijd voor wat anders. Op Lowlands kwam ik in aanraking met bijvoorbeeld Atari Teenage Riot en kon mij niet zo goed voorstellen wat daar nou mooi aan was, maar het groeide.

Tegen de tijd dat ik 19 was mocht ik studeren in het Prachtige Zwolle en leerde ik langzaam de plaatselijke underground van het beruchte CO-9 kennen en aanverwante gezelschappen. Hier deed de experimentele atmosfeer mij bevangen van de gigantische installaties en de hoeveelheid apparatuur nodig voor zoveel herrie, maar het was prachtig.

Ze noemden het Tekno en ik raakte in de ban van MononoM en soortgelijke. Gaanderweg werd ik wat ouder; tegenwoordig al 33 (Ouwe lul haha) en begin nu net te verdiepen in het zelf produceren van geluid in de breedste zin van het woord.

Mijn Setup is geheel Softwarematig maar het smaakt naar meer. Stiekem bekijk ik af en toe de MiniMoog Voyager of een korg MS-10 en betrap ik mijzelf erop dat ik erg nieuwsgierig ben. Ik hoop hier nog een hoop te leren van de mensen hier!

Met vriendelijke groet van de Z!

Zwelkom :D

Back