Welke digitale mengtafel nu mijn 01V niet voldoende meer is?

Origineel geplaatst door musica
Sorry, maar heb geen interesse in een 01v maar een 01v96...(of de 02r);)

p.s. thanx Beepr voor je uitgebreide reactie...ben inderdaad op zoek naar analoge uitbreiding...

FF de verkoper uithangen, hihi....

Mocht je tot aanschaf van een O2r overgaan heb ik binnenkort 2 AD/DA kaarten te koop i.v.m.
aanschaf Hammerfall/Adat combi. Als je interesse mocht gaan hebben hoor ik het wel...

Nogmaals succes met je keus!

Wat ik een nadeel vind aan de 01v96 is dat wanneer je de analoge input kaart gebruikt je nog maar 8 digitale i/o overhoudt. Voor synths nie zo belangrijk maar wel als je bv. bandjes opneemt met een DAW.

Dit eventuele probleem heb je niet met een Tascam DM24 of een behringer DDX3216, voor deze laatste kun je nog een 8 channel AD kopen zodat je 24 analoge inputs hebt.

Ben al heel de dag op het internet aan het surfen op zoek naar een digitale mixer...ouders hebben geen kabelinternet dus rekening8~ ...en nu zie ik ineens een tascam tm-d4000 te koop staan...kent iemand dat ding? Kost namelijk wel errug weinig:)

Origineel geplaatst door Toon
Wat ik een nadeel vind aan de 01v96 is dat wanneer je de analoge input kaart gebruikt je nog maar 8 digitale i/o overhoudt. Voor synths nie zo belangrijk maar wel als je bv. bandjes opneemt met een DAW.

Je kunt er ook een 2x Adat in zetten en 2x een AD/DA <-> ADAT converter en dan heb je 32 analoge kanalen. En dan houd je nog die onboard Adat over waar je evt ook nog digitaal mee heen en weer kunt (kost wel FX sends dan).
Maar kun je als het moet ook 24 kanalen digitaal mixen als je die ADAT aan een bijv RME knoopt.

Maar 8 kanalen digitaal kan soms wat weinig zijn als je veel software gebruikt.

En wat dat betreft vind ik het ook zeer jammer dat ze geen cascade rack versie maken die je bijv in een 19" kan bouwen onder faders enzo zodat het wel alle mogelijkheden heeft maar via iets anders bestuurd moet worden. Iets wat elke digitale mixer zou moeten kunnen IMHO. Dat wil je gewoon want dat is praktisch.

tascam tm-d4000 : voordelen: 2e hands goedkoop (zie ebay.de), betere AD's als de eerste lichting yammie's, 3 maal expansion boards mogelijk, gewoon zeer degelijk
nadelen: standaard slechts 8 xlr ingangen, dus expansion boards zijn absoluut noodzakelijk, de automation moet via een computer gebeuren dacht ik

Re: Welke digitale mengtafel nu mijn 01V niet voldoende meer is?

Origineel geplaatst door musica
Hi,

Ik heb nu een Yamaha 01v digitale mengtafel, maar ik kom eigenlijk sporen tekort en baal ervan dat er geen inserts etc. op zitten met als gevolg dat ik mijn randapparatuur niet goed kan aansluiten. Wat is dan een goede opvolger/vervanger (die niet gelijk 5000 euro duurder is)?

Is de Behringer DDX3216 een optie of ga ik dan er alleen maar opachteruit?

Greetz

Geen inserts??? Wat is dat nou weer?

Re: Re: Welke digitale mengtafel nu mijn 01V niet voldoende meer is?

Re: Re: Welke digitale mengtafel nu mijn 01V niet voldoende meer is?

Origineel geplaatst door wesko
Geen inserts??? Wat is dat nou weer?

Daar kom je dan wel lekker vlot achter.... 8)

Ik heb zelf ook een 01V en zou hem graag willen vervangen door de nieuwe 01V96!!!!
Wie weet binnenkort....

Back