CS6x of iets anders?

gdewilde2001

Ingeburgerd
Hallo,

Wie heeft ruime ervaring met Yamaha CS6x? Positief/negatief? Voldoende om volledig uitgewerkte songs mee te maken?
Andere suggestie?

Over mezelf. Heb een 4-tal CD's uitgebracht op Daft Records en op Breakdown (eigen label), stijl (Goa) Trance/Future Pop. Ben dus geen beginner, maar moet dringend nieuwe synth hebben.

Wie kan me van raad voorzien?
Alvast bedankt!

doe maar iets anders dan :confused:

wat mis je precies als je nu al nummers af maakt? is het de geluiden die je mist of de mogelijkheden of . ?

Ik ben errug tevreden over mijn CS6X... maar neem ook aan dat als je geen beginner bent je er zelf ook wel goed in zit en weet wat er zoal te koop is en wat ze kunnen..... ik bedoel.... blijft toch een beetje persoonlijke smaak en kwestie van budget ook natuurlijk.......

:confused:

CP

Lijkt me ook ja...Zo te zien ben je geen nieuwkomer.

Re: CS6x of iets anders?

Origineel geplaatst door gdewilde2001
Hallo,

Wie heeft ruime ervaring met Yamaha CS6x? Positief/negatief? Voldoende om volledig uitgewerkte songs mee te maken?
Andere suggestie?

Naja, niet ruim. Ik vind 'm qua kaliber een beetje met een XP-30 te vergelijken, maar dan met extra's (equalizer, phrase sampler). Knoppen erop zijn zeker een pre, zelfde synth-actie. Sampler is te verwaarlozen tenzij je echt niks anders hebt. Multitimbraal gezien qua effecten gelijk aan de XP - 1 insert, 2 global. Leuk als controller en geluidenbak. Voldoende? Tja, zoek je een alles-in-een-machine of kun je de last wat spreiden?

Als je een software sequencer gebruikt zou ik ook eens naar een Motif Rack kijken. Beetje zelfde prijsklasse, alleen (op de sequencer na) meer power erin.

Over mezelf. Heb een 4-tal CD's uitgebracht op Daft Records en op Breakdown (eigen label), stijl (Goa) Trance/Future Pop. Ben dus geen beginner, maar moet dringend nieuwe synth hebben.

Wat heb je reeds staan, wat is je budget?

Bedankt voor ieders antwoord.

Ik ben op m'n platenlabel in 1996 getekend omdat ik er in slaagde met ENKEL EN ALLEEN de good old KORG M1 toch een vrij modern geluid te maken. Ken daarom erg weinig van nieuwe types!!! Ik heb achteraf de yamaha QS300 op de kop kunnen tikken voor een belachelijk laag prijsje, maar ben daar nooit echt tevreden mee geweest.

Maak nu een dik jaar muziek met Reason op de PC. Hoewel ik het een erg cool programma vind, ben ik toch niet 100 %tevreden met de "volheid" en de "vettigheid" van de ingebouwde softsynths. Heel veel productie & masteringwerk achteraf.

Ik ben bereid tot 2500 € (nieuw of 2de hands) te gaan, want ik wil nu iets voor jààren. Maar uiteraard kies ik bij min of meer vergelijkbare synths voor de goedkoopste!!!

Wat wil ik? Liefst een all-in-one product, met zowel drum- als andere sounds. Vrij verre edit-mogelijkheden van de klanken, en wanneer je 'm met een (al of niet ingebouwde) sequencer gebruikt, minstens vier send en/of insert-effecten. Sampler graag, realtime knoppen ook interessant. Eigenlijk wil ik volledige nummers maken, die ik hoogstens nog wat moet compresseren.

Tips die ik via vrienden kreeg: Virus Indigo 2, Korg Triton LE, Fantom-S, Nordlead.
Wat denk jij?

Als je budget tot €2500,- gaat kun je er ook voor kiezen een paar racks te kopen (kan ook 2e-hands natuurlijk) plus een midikeyboard (als je dat nog nodig hebt). Ik bedoel, binnen dat budget kun je bijvoorbeeld een Virus KC (of een Nordrack, enz.) en een JV2010 (of XV5050 of zoiets) kopen; dan ben je nog niet aan je geld en wel best wel veelzijdig. Klinkt ook goed allebei. Bijna al je wensen zijn dan wel vervuld, geloof ik. Voor effecten kun je er nog een aparte fx-processor bij nemen (maar met meer racks heb je ook minder last van een tekort aan insert-fx).

Een Triton LE en een Motif (waar je ook een rack van hebt trouwens; maar een Motif is minde geschikt voor vette leads e.d. denk ik) hebben trouwens ook maar 2 insert effecten + reverb + chorus. En ik vind een Yamaha 'vetter' (voller) klinken dan Roland en Korg, maar dat is misschien ook wel een nadeel, omdat dat minder ruimte voor editing overlaat (volheid kun je in principe wel maken, desnoods met layering). Maar da's nogal subjectief natuurlijk.

Back