Roland d 50 met defect

sandrat

Nieuwkomer
*D ik ben nieuw hier. Hoi!
Heb een vraagje:
Heb een Roland d50 overgenomen...maar die blijkt het niet te doen.
Vijf toetsen make no sound.
De joystick zit er wel op maar doet het niet.
Is jammer want ik had graag die legendarische geluiden ervan willen meemaken!! maar helaas....er komt nu een plinkie plonk geluidje hihi.
Kan ik hier nog iets aan doen? Wat is ie nog waard.
Display doet het wel trouwens.
groetjes Sandrat:eureka:

Hoi, welkom !
als je een klein beetje handig bent is het misschien wel zelf te fixen
de joystick zou een losse connector of slechte soldering kunnen zijn.
zitten de 5 toetsen naast elkaar? dan zou het een breuk kunnen zijn, anders vuile of slechte toets contacten
Roland heeft wel een goede reparatie dienst in het ergste geval dacht ik

Ok thx. De 5 toetsen zitten inderdaad naast elkaar en ik had 'm open gemaakt en tsja...erg veel stof en vuil. Ik zal de video bekijken. Ik heb er 50,- voor betaald.
is dit teveel geweest voor deze synth?
de eigenaar had er drie jaar geleden nog opgespeeld en toen deed hij het nog prima....heb je een speciaal stofzuigertje voor nodig zeker?!

50 euro is een koopje. Met wat geluk is hij voor een paar tientjes weer te maken als je zelf een beetje handig bent.
Over het algemeen kost een D50 toch nog wel tussen de 250 en 350 euro.

Fijn! dan is die 50,- de moeite waard geweest en gaan we kijken hoe we het gaan oplossen.
Je hebt in ieder geval het beste fimpje voor me opgezocht ! Een dummie film haha!! Alles super uitgelegd.
Kijken of het wat gaat worden..anders een reparateur!

Hoi allen. Ik heb het probleem niet kunnen oplossen... na al het stof eruit gehaald te hebben is ie nog steeds vertraagd in het het weergeven van een aantal tonen als ik de toetsen indruk.
Ik wil hem graag verkopen.
Hij staat op markplaats. Maar misschien kan ik hem beter hier neerzetten in de toko.
Iemand geĆ­nterresseerd? groetjes Sandra

Back