That's how good love should be II, acid/garage track

WAREHOUSEGROOVE

Paprika expert level 10
Ben er persoonlijk nog niet helemaal over uit, mogen nog wel wat vocalen in en misschien ook wel uit... de opzet is daar.

Wou weer eens iets anders doen dan het "normale" IDM geweld of mijn iets wat aparte inzending voor het Synthforum contest 2013 dus:

Smiley T shirt uit de kast, stroboscoop op vol, "jack" modus aan :D

https://soundcloud.com/warehousegrooves/thats-how-good-should-be

TR707, TR808, TB303, DR660, TX81Z en reworked vintage sample warning is included.

Whooo-yeah! :D

Ik denk meteen terug aan Jack. Gaaf man!

Klinkt nog wel een beetje zacht qua volume misschien?

Merk dat alle audio die ik opneem op een of andere manier (te)zacht klinkt, echter alles is net onder het rood gemixt in Ableton. (vast wel een trucje voor zal zijn) :engel:

Verder...whoo Jack! met dank aan die bekende plaat uit 1972 :halleluja

WOO YEA WOO YEA WOO YEA

Vind ik altijd classic :D Vet man

Wow!! lekker zeg :okdan: Kick is erg hard ja.. die eist alle headroom op nu.. maar heerlijke oldskool dit :)
Vocal dingetjes zijn helemaal te gek.. vooral als ie rond 2:00 naar de oldskool soulful modus evalueert.. die vocal "That's how good should be (gok ik :D) die er daar in komt, moet zeker harder.. erg lekkere vibe :mega:

Top heren, was over een aantal dingen nog niet uit, kan dus de bass lager zetten (op een of andere manier heb ik hier dus vaker last van) * punt van aandacht dus en wordt meegenomen.

De Whoo Jack sampel (voor de liefhebbers) komt uit een plaat van Lyn Collins (waar ook meerdere hip house samples vandaan kwamen) origineel uit 1972 (mijn geboortejaar) en dit was tijdens mijn stapperiode mijn favoriete plaat (toen nog geen idee welke plaat dit was) Met de vriendelijke hulp van Ferry Maat ben ik aan de titel gekomen en heb ik deze soulplaat kunnen aanschaffen.... Sample komt dus van deze plaat :halleluja

Vocaal is van Paris Grey (Inner city) en heb deze een Mark Kintchen soort van "cut & vibe" gegeven.

Instrumenten TR707, TB303, TR808, DR660 voor de drums, TX81Z voor de baseline
korte loops gemaakt van oude platen en deze weer bewerkt.

*Zitten een aantal verbeter punten in en mag wat mij betreft ook nog een vocaal in om het af te maken.

Dank voor de inbreng :halleluja

Heb een "iets" nettere mix gemaakt, wat dingen veranderd :W
Aangezien ik niet in staat ben om de file te vervangen hier dus een update....

Discobol, stroboscoop, smiley shirt, bandana, stukgedanste converse... Who Jack

https://soundcloud.com/warehousegrooves/thats-how-good-love-should-be

*titel mag aangespt worden naar (That's how good love should be II, acid/garage track) en als het mogelijk is mag deze track naar boven ipv de andere :eureka:

Ik vind de kick iets te overheersend, de rest van de mix lijdt er wat onder. Voor de rest echt toffe muziek en leuke acid/house stukken, me gusta. :)

Bedoel je in het eerste geluidswolkje of de tweede? * post 11 (de tweede is nl aangepast omdat de bass inderdaad te veel was) * ook nummer hier en daar veranderd

De tweede is een stuk beter gemixt idd dan de eerste. Prima plaatje. Dat oldschoolspul is niet mijn smaak, maar deze is wel netjes gemaakt. Kick kan misschien idd nog een tikje teruggeschroefd worden qua volume of een beetje met eq/compressie bewerkt worden.

Ik trek deze track wel :):):) kon het niet laten om er maar es ff lekker op te jammen..

Kreeg iedere keer bij het beluisteren de zanglijn van "Big Fun" in me kop :D
Ben ff zo vrij geweest er ergens in het midden een stukkie zang van deze klassieker in te proberen.. heb er iig big fun mee gehad :mega:

Attachments

• That's how good love should be (Big fun edit).mp3
    9,8 MB · Bekeken: 119
Laatst gewijzigd:
Duurde ff voor die los ging, maar vet, krijg gelijk zin me gear aan te slingeren :P

Ik werd bij het beluisteren van deze track zowaar 20 jaar terug in de tijd geflitst en voelde me plots weer jong. ;-)
Larocca, The Globe, Cafe d'Anvers, Mirano...in de goeie tijd. Dat die basdrum wat overheersend is kan helemaal. Ja hoor, fijne track !

Ik trek deze track wel :):):) kon het niet laten om er maar es ff lekker op te jammen..

Kreeg iedere keer bij het beluisteren de zanglijn van "Big Fun" in me kop :D
Ben ff zo vrij geweest er ergens in het midden een stukkie zang van deze klassieker in te proberen.. heb er iig big fun mee gehad :mega:

Spam in je mailbox Pat :D

Back