muziekprogramma

wsosef

Nieuwkomer
Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum en heb een vraag. Ben sinds kort op een zangkoor gegaan (jaja) en wil de daar gebruikte bladmuziek instuderen. Hiervoor wil ik midi files inlezen en een programma vinden dat de bladmuziek kan afsprelen, en de afzonderlijke stemmen (Tenor, Bas, etc) harder kan zetten bij het afspelen.
Kan iemand mij adviseren? Misschien stel ik de vraag op het verkeerde forum maar dat hoor ik dan ook graag.

Alvast bedankt,
Willem

Als je MIDI-files wil weergeven als bladmuziek: http://www.sibelius.com/home/index_flash.html

Bladnmuziek inscannen en naar MIDI omzetten wordt wat lastiger.

Als de afzonderlijke stemmen op aparte MIDI-kanalen staan is het mogelijk om het volume te veranderen. Zit alles op hetzelfde MIDI-kanaal, dan moet je eerst alles scheiden.

Windows Media Player geeft nog zelfs MIDI-files weer, alleen kom je dan niet zo ver met het volume regelen.

Wat is je budget? Iets als Reaper ($60) kan de klus al klaren. Wil je een beetje leuke weergave, dan ontkom je er hoogstwaarschijnlijk niet aan om een leuke plugin te kopen. Gelukkig is op dat gebied heel veel te krijgen dat gratis/goedkoop is.

Back