Unitor / AMT RS-422 kabel

Status
Please reply by conversation.

mikeandrews

Meer knopjes! Meer! Meer!
Hoi,

Ik wil graag een AMT met een Unitor combineren en zo een 16x in/uit MIDI interface ervan maken. Zie de plaatjes die ik bijvoeg svp, het schijnt dus dat hiervoor een RS-422 kabel nodig is.

Wie helpt mij aan eentje? Hij schijnt origineel in de doos bij de AMT / Unitor bijgeleverd te zijn?

(Simpelweg allebei via USB inprikken werkt niet, ze storen elkaar =()

Mijn dank is groot alvast!

Gr.,
Mike

Attachments

• Screen Shot 2014-01-27 at 20.55.44.jpg
    Screen Shot 2014-01-27 at 20.55.44.jpg
    66 KB · Bekeken: 120
  • 10m3-041.jpg
    10m3-041.jpg
    21,6 KB · Bekeken: 107
  • CC522-06_LR.jpg
    CC522-06_LR.jpg
    51 KB · Bekeken: 103
Ik heb dat voor elkaar gekregen,,
Ik heb zo'n mac seriel (zoals op de foto denk 'k) gekocht op ebay, en daar een RS 232 aangesoldeert
't Was wel effe zoeken naar de pinout, maar dat staat normaal in de manual... Er moeten 2 draden gecrosst worden,,
't Moet wel van die "Mac Serial" naar RS 232 zijn denk 'k,,..???
En anders effe zoeken of ze zo'n kabel ni verkopen op ebay,, dat gebeurd..

Nee, tussen twee AMT's en Unitors gaat gewoon zo'n kabel, hoef je niks aan te solderen. De main unit sluit je via USB aan. De RS232 gebruik je niet, die is niet snek genoeg.

Ja okey dan Etaoin,,
Hier werkt het,,.. 2x AMT en een Unitor, met de USB aan de AMT... :)

Het is de standaard seriële kabel van de oude Macs (gebruikt voor printers en modems). Dat zoekt misschien makkelijker.

Thx voor de tip, morgen eens in een rommelbak op het werk snuffelen :W

Mocht iemand zo'n kabel over hebben: ik hou me aanbevolen!

RS232 is max 115 khz, oftewel ongeveer 3,5x midi. RS422 is 1 MHz, bijna 10x zo snel.
Ach zo, okey,, Maar Volgens mij moest het van mac serial naar RS232,, Om meer dan één unit extra aan te sluiten ?? Da' s hier voor al m'n Midi Inputs, voor Sounddiver..

zo moet je doen:

USB => RS422 => RS232 => RS422 => RS232 enz tot max 8 units als ik me niet vergis.
Reden hiervoor is dat RS232 en USB "gedeeld" zijn. Snelheid heeft er volgens mij niets mee te maken.

Geen rare pluggen solderen dus, gewoon een RS422 naar RS422 heb je nodig. idd te vinden in oude mac zooi.

Ja idd, eigenlk wel :)
Ik denk dat het is omdat ik zelf een AMT => AMT => Unitor koppel...
De AMT heeft van elk één poort.. dacht 'k,.. ..
amai, 't wordt wa moeilk.... Enkel de unitor zonder USB heeft een dubbele mac seriel poort.. :) :)

USB => RS422 => RS232 => RS422 => RS232 enz tot max 8 units als ik me niet vergis.
Ja idd, Zo heb ik het ook gedaan,, :)

Ik stelde deze vraag ook een tijdje geleden, uiteindelijk had ik er zo oontje op eBay gevonden en heb er toen twwe gekocht ;-) dus...als je er eentje hebben wil, stuur maar een berichtje

Inmiddels ontvangen en meteen aangesloten: werkt perfect!! Nu ziet OSX het als 1 mooie 16 in / 16 uit interface

Thx!!:halleluja:halleluja:halleluja

:slotje:

Status
Please reply by conversation.
Back