Gloomer - Secrets Of The Hunter / Chillout

Jan (Gloomy)

Gepokt en gemazeld

Hey luitjes,

Er werd me gebraagd om een nummer in te zenden voor de Ambient Online Compilation 2-CD.
Uiteraard wil ik een zo goed mogelijk product afleveren.

Daarom, een paar vraagjes :

1) Hoe is ie afgemixed ?
2) Hoe is ie gemasterd ?
3) Zou ik, tijdens de break, die stem van Aleister Crowley eruit laten of behouden ?
4) Wat zou jij nog veranderen als je dit project in handen zou krijgen ?
5) Is ie niet te lang ?

Zo, ik hoop uiteraard op heel wat feedback.. Be so kind, will you ;-)

Gegroet en alvast bedankt !

Gloom

Het lijkt me nogal lastig om te onderscheiden wat je precies hebt gedaan tijdens het mixen en wat precies tijdens het masteren. Maar goed:

Chill sfeertje. De sweep rond 3 minuten is wat aan de harde kant (en verderop ook). De drums vind ik erg tof, maar kunnen misschien wat harder. Het patroontje van dat arpje dat rond 3 en een halve minuut inzet, is wel gewaagd. Ik ben er nog niet echt van overtuigd of dat nou de beste manier is om dat te laten mengen met het ritme van de rest van het nummer.

De vocal kan ik niet goed verstaan, dus van mij mag-ie weg. ;-) Het nummer is inderdaad wat aan de lange kant, en het deel na de break is vrijwel gelijk aan het deel voor de break. Ik zou het iets inkorten en ook nog wat leuke elementjes voor na de break bewaren. Dan wordt het niet zo'n herhaling van zetten.
Dat ritmische noisehatje op het eind is veel te hard en te droog.

Maar al met al niet verkeerd. Veel succes ermee!

In dit soort muziek vind ik het helemaal niet erg dat de stem niet verstaanbaar is. Is meer FX uiteindelijk. Vind de sound van de strings zeer goed. Ik mis een bass. Over het algemeen goed, maar let op dat je niet dingen toevoegd om iets toe te voegen. tracht zo veel mogelijk arrangementen in relatie met elkaar te laten staan. Fx'en soms wat te luid. Maar over het algemeen gewoon goed. 7/10.

Back