virus c effecten

rick snel

Nieuwkomer
Ik ben erg tevreden over mijn virus c, alleen de effectsessie valt mij vies tegen!
Klopt het dat je geen reverb en delay tegelijk kan gebruiken? (in multi-mode)
Op de officiele virussite hebben ze het verkooppraatje dat er 98 effecten 'simultaneous' te zijn gebruiken, dit klopt dan toch niet???

Galm/Delay is 1 effect, vocoder rekenen ze ook als 1 effect.

Per voice heb je dan nog
1: Chorus/flanger
2: Phaser
3: Analog boost
4: 3 band EQ
5: Distortion/Lofi
6: Ringmodulator

Dat soort gein rekenen ze ook als effecten...maal het aantal voices kom je dan op zo'n soort getal.

Je hebt dus eigenlijk maar 1x de galm/delay tot je beschikking in een multi...

Beetje positief benaderd van de kant van Access dus...

ok, niet verkeerd natuurlijk, maar kiezen tussen galm of delay???
de laatste keer dat ik dat zag was op mijn roland 303 groovebox van een aantal jaren terug!
maar verder nix aan te merken hoor....

Dat is eigenlijk vrij normaal.

Galm en delay zijn effecten die nogal op elkaar lijken qua programmatuur (complexere galmen daargelaten, natuurlijk). Voor delayeffecten heb je een stukje snel geheugen nodig die aan de DSP hangt en das vrij duur. De andere effecten die je opnoemt kunnen met veel beperktere hoeveelheden geheugen gebeuren (vaak op de DSP onboard).

Dus je hebt één delay send effect.

Re: virus c effecten

Origineel geplaatst door rick snel
Ik ben erg tevreden over mijn virus c, alleen de effectsessie valt mij vies tegen!
Klopt het dat je geen reverb en delay tegelijk kan gebruiken? (in multi-mode)
Op de officiele virussite hebben ze het verkooppraatje dat er 98 effecten 'simultaneous' te zijn gebruiken, dit klopt dan toch niet???

ik heb de effecten niet geteld, maar er zitten toch zeker veel effecten op. of tel je attack, cut off etc niet als effect.....?

Re: Re: virus c effecten

Re: Re: virus c effecten

Origineel geplaatst door Croaton
ik heb de effecten niet geteld, maar er zitten toch zeker veel effecten op. of tel je attack, cut off etc niet als effect.....?
Dit zijn toch zeker geen effecten, maar eerder parameters om het geluid te beïnvloeden?

Re: Re: Re: virus c effecten

Re: Re: Re: virus c effecten

Origineel geplaatst door jrs
Dit zijn toch zeker geen effecten, maar eerder parameters om het geluid te beïnvloeden?

oke, maar volgens mij bedoelen ze bij access dit ook als effecten...... of slaap ik nog?

btw alle effecten zijn toch parameters om het geluid te beinvloeden.........

Re: Re: Re: Re: virus c effecten

Re: Re: Re: Re: virus c effecten

Origineel geplaatst door Croaton
btw alle effecten zijn toch parameters om het geluid te beinvloeden.........

Effecten zijn net als EQ een soort van nabewerking van de klank. Zaken als Cutoff e.d. die de bepalen (lees: vormen) de klank.

Kun je nou ook beats maken met de virus of moet je daar een ander apparaat voor hebben?

Tja je kan er idd beats mee maken maar bijzonder goed vind ik het niet. De kick is okee maar de rest sux vind ik :D

Origineel geplaatst door DJ Michael
Kun je nou ook beats maken met de virus of moet je daar een ander apparaat voor hebben?

die is wel heel erg buiten het kader van dit onderwerpje :) maar ja, het kan!

K'heb zelf ook een Virus C, en het is inderdaad erg jammer dat je moet kiezen tussen delay of reverb... had mij handiger geleken als beide tegelijk mogelijk waren.. maargoed, ik heb nog een Lexicon ook, dus waar praten we over... :)

Origineel geplaatst door Roel
die is wel heel erg buiten het kader van dit onderwerpje :) maar ja, het kan!
Maar is het moeilijk te maken en kan je beter een andere hardware daarvoor gebruiken of niet?

Back