Wannahave Synths 2014

Mooi wishlist hoor rdilago…er is niets mis met vintage, behalve natuurlijk dat je meer rekening moet houden met storingen/onderhoud. Maar veel van wat in je lijst staat is volgens mij redelijk stabiel te noemen.

Zelf heb ik niet echt synths op het oog op dit moment. Er komen wel erg mooie dingen uit de laatste tijd, dat moet gezegd worden. Waar ik op termijn nog aan zit te denken is een Octatrack en misschien nieuwe monitors…..maar voorlopig vind ik het wel goed zo :)

Bit99 is n tof bakkie!
Klote proggen maar bijzonder soundje

Ik zou voor een moderne variant gaan..
gebaseerd op de korg 700 vcf.....
http://www.studioelectronics.com/me...lectronics-BoomStar-700-right-perspective.jpg

Er zit misschien een filter in dat erop gebaseerd is, maar verder is dit toch niet te vergelijken? Zie je jezelf al Kitaro spelen met een Boomstar? De 700 (of 700s) is een 40 jaar oude Stradivarius van de elektronische roomsaus. Je maakt er de zoetste melodieën en spacescapes mee. De Boomstar is een sequencebak.

Niks tegen de Boomstar hoor, gewoon een totaal ander apparaat.

Mijn eigen bijdrage aan dit lijstje: ik zou graag een Minimoog hebben, dat zal dan ten koste van de Source en Maxikorg moeten.

Ik had geen voornemens om klitaro te gaan spelen idd.

Maar die 700 filter is wel heel erg lekker, ik heb de modular versie die journeyman gehad ( 4 stuks zelfs) en je hoort op die boomstar 700 demos duidelijk die sound terug. Die SE80 klinkt ook verdomd lekker. En nee daar kan je geen bladerunner mee doen lol

Ik zie het ervan komen dat ik de Boomstar SEM, SE-80 en de 700 hier allemaal geinstalleerd worden, als ze tenminste een beetje leverbaar worden. Over de 4075 ARP twijfel ik nog, omdat er waarschijnlijk tegen het eind van het jaar een TTSH 2600 kloon gebouwd gaat worden....Een paar van die bakjes + ieder hun eigen Arturia BeatStep erbij, fuck dat lijkt me supertof...

het is dag en nacht verschil tussen de ARP4075 filter en de 4012 die in een TTSH of 2600 zit

de 4075 klinkt iets dikker (bass),met een aangename zingende sound als je de reso opendraaid

de 4012 dropt heel fel in bass als je de reso opendraaid maar de sound met reso op dit filter is organischer

bij de 4075 moet je heel weinig reso toevoegen om een combinatie organish en bass te hebben,als je te veel reso geeft is de sound plots minder interesant,bij de 4012 blijft de sound interesant maar dus bass die fel weg gaat

de 4075 helemaal zonder reso klinkt 'te' moog,bij de 4012 is het iets meer 'gekleurd'

Huidige setup:
Roland XP80
Gem S2 Turbo
Keytek CTS2000
Crumar Multiman S/2
Doepfer Dark Energy II
Roland SPD8
Boss DR550
Korg MS20 mini
Korg Monotron & Korg Monotron Delay

Dit staat nog op mijn lijstje:
Nog 1 of meerdere Dark Energy's
Doepfer Dark Time
Access Virus B
Moog Sub Phatty
Iets vintage

Maar eerst: nieuw standaard (ik heb natuurlijk plaats nodig om al die apparatuur kwijt te kunnen) en nieuwe luidsprekers.

Ik had geen voornemens om klitaro te gaan spelen idd.

Maar die 700 filter is wel heel erg lekker, ik heb de modular versie die journeyman gehad ( 4 stuks zelfs) en je hoort op die boomstar 700 demos duidelijk die sound terug. Die SE80 klinkt ook verdomd lekker. En nee daar kan je geen bladerunner mee doen lol

Ik zie het ervan komen dat ik de Boomstar SEM, SE-80 en de 700 hier allemaal geinstalleerd worden, als ze tenminste een beetje leverbaar worden. Over de 4075 ARP twijfel ik nog, omdat er waarschijnlijk tegen het eind van het jaar een TTSH 2600 kloon gebouwd gaat worden....Een paar van die bakjes + ieder hun eigen Arturia BeatStep erbij, fuck dat lijkt me supertof...

Ik had je eerdere opmerking geïnterpreteerd als een advies aan de topicstarter, niet als een concreet plan voor jezelf. Dat maakt het al heel wat duidelijker. :)

De MS-20mini is niks voor mij vind ik te iel. ik geef dan liever 1k uit aan de oude dan 600 aan de nieuwe mini.

ik durf te wedden dat jij het verschil niet gaat "horen" in normaal gebruik, het is alleen maar materialistische keuze. en je hoort mij niet zeggen dat het fout is.
Een normaal flesje rode wijn heb ik er wel voor over. ;)

kan mij helemaal in Nicolas2000 gedachte vinden en heb liever ook het origineel dan een kloon.
met de originele 700 heb je gewoon een echt origineel instrument.
het is toch veel eenvoudiger om iets te klonen,laat ik het daar maar ophouden, schema's liggen voor het oprapen, hier en daar wat finetunen, MIDI of CV/gate toevoegen and that's it. van de andere klant ook wel weer leuk omdat toch het concept in stand blijft daar de originele steeds zeldzamer worden. maar ik heb er geen moeite mee het risico/kosten van de originele vintage synths the nemen. Het gaat ook om een stuk historie.

Wannahave 2014 (of 2015 of 2016 of 2017.........)

Yamaha CS80
Roland System 100
Minimoog

En een scheutige hypotheekverstrekker.

Back