Trackie

Derjano

Ouwe rot
Hoi,

Vooral aangemoedigd door het laatste commentaar van een vorige track bij Brouwsel.
Nog maar een trackie.
Het einde van de track is eigenlijk niet af.
Ook negatief commentaar uiteraard welkom, dat maakt me niets. Ben niet snel op mijn tenen getrapt.
Maar wel graag zinvol commentaar waar je iets mee kan.

http://home.planet.nl/~spee0153/pursuit.mp3

groet Derk

het is niet mijn meest favoriete track (persoonlijke smaak)
maar het is alles behalve een slechte track!
(en het is verdomd beter dan wat ik de laatste tijd uit mijn hoofd krijg)

nog een beetje afwerken zou ik zeggen!
ik heb er weinig op aan te merken qua geluiden of afmixen, klinkt behoorlijk.
het doet me wel denken aan een of ander themanummer.
ik bedoel daar niet mee dat het lijkt op iets anders, maar dat het een themanummer lijkt.
(van een nieuwe flitsende tv serie misschien met een pratende straaljager die veranderd in een duikboot
en onze planeet moet redden van de ondergang. ahum.)

:D

anyway... ja... sorry dat ik niet meer structurele of ingrijpende dingen kan zeggen, maar er valt
niet zoveel op aan te merken.

greetz

cloudy

Ha grappig bij een vorige track kreeg ik het commentaar dat het iets voor een tekenfilm was.
Ik geloof dat ik maar eens die richting op moet gaan om mijn materiaal te slijten.

ideeen in het nummer vindt ik erg leuk, alleen het zijn wel allemaal blokken tracks worden gemute en weer aangezet. ik mis dus een organische overloop in die verchillende blokken. al is het maar een kleine snare roffel een. twee voorslagen van een melodietje of zo. maakt het net wat gelikter. wat sound effect of zo?

misschien dat je daar wat mee kan?

verder is ie lekker

ff snel geluisterd, maar het viel me direct op dat de hats wel erg hard in de mix liggen.. De melodie is ook niet echt spannend, maar ook niet slecht ofzo.

gr
Arv

Hihats

Hihats

De Hats liggen inderdaad hard in de mix. Probleem is dat ik de individuele drum tracks kwijt ben.
De drums komen uit mijn TX16W sampler. Dus de drum is 1 totale wav geworden.
Zet ik die zachter gaat de rest ook mee. Misschien opnieuw opnemen 1 voor 1.

Origineel geplaatst door EDP
ideeen in het nummer vindt ik erg leuk, alleen het zijn wel allemaal blokken tracks worden gemute en weer aangezet. ik mis dus een organische overloop in die verchillende blokken. al is het maar een kleine snare roffel een. twee voorslagen van een melodietje of zo. maakt het net wat gelikter. wat sound effect of zo?

misschien dat je daar wat mee kan?

verder is ie lekker
Bedankt voor de reactie.
Ik ben zelf gemiddeld niet zo'n fan van snare geroffel, ik gebruik die express spaarzaam in mijn nummers omdat nummers er vaak mee vol gegooid worden. Misschien inderdaad iets met een melodietje.

Moeilijk commentaar geven op een track als je niet iemands uitgangspunt kent.
Ikzelf ga altijd uit van een knaller. Dat is deze plaat zeker niet.
Als dat de bedoeling was dan...

Als het als lounge of andere achtergrond bedoelt is of zoals hier iemand al eerder opmerkte 'thema' dan zit je in de goede richting.
Ik zou dan nog wel meer variatie gebruiken want je moet toch een beetje opvallen tussen al die andere tracks (al is het niet bedoelt om op te vallen). Deze track is erg kaal en basic. Ik zou vooral het thema sterker maken of iets erbij verzinnen wat het échte thema wordt. Daarna veel meer sounds, breaks en effecten gebruiken om de productie interessant te maken. Zorg dat je de aandacht van de luisteraar vasthoudt. Plaag ze, geef ze wat om naar te verlangen, maak ze blij, whatever. Luister eens naar een andere plaat (die gereleased is) in dezelfde stijl.

Succes, gr. Tom

Origineel geplaatst door Tom Thomas
Zorg dat je de aandacht van de luisteraar vasthoudt. Plaag ze, geef ze wat om naar te verlangen, maak ze blij, whatever. Luister eens naar een andere plaat (die gereleased is) in dezelfde stijl.

Succes, gr. Tom

Dank je voor het commentaar. Wat voor stijl zou je het noemen?
Ik heb daar altijd problemen mee.
In de meeste gevallen heb ik een idee werk dat uit en denk op dat moment meestal niet echt na over wat voor stijl het is dat boeit me niet zo.
Het gebeurt natuurlijk ook wel eens dat je gaat zitten en zegt nu maak ik eens een soulnummer ik noem maar wat, maar meestal werk ik niet op die manier omdat je je zelf dan beperkingen oplegt.

In de meeste gevallen heb ik een idee werk dat uit en denk op dat moment meestal niet echt na over wat voor stijl het is dat boeit me niet zo.

Ik werk net zo als jij. Volgens mij heb ik daarom mijn eigen stijl die ook niet echt lijkt op wat veel anderen maken. Volgens mij is dat wel goed, als de muziek maar lekker klinkt.

Ik vind je muziek echt heel goed, ik heb het wel over computerspeakers gehoord, maar in ieder geval klinkt het heel muzikaal. Aan de kwaliteit kan nog wel iets verbeterd worden vind ik, als je dat verbeterd is het gewoon perfect naar mijn idee. Kan niet echt goed zeggen nu wat ik anders zou doen natuurlijk, door de speakers, maar ik vind inderdaad dat de hi hats te hard staan, en de kick mag wel wat meer op de voorgrond van de muziek.
Die bass en die melodie klinken echt lekker, ook de percussie is wel apart. Het kan ook wel leuk zijn om het ritme van de hi hats te veranderen naar mijn idee.

Succes verder.

Origineel geplaatst door Exzit
Het gebeurt natuurlijk ook wel eens dat je gaat zitten en zegt nu maak ik eens een soulnummer ik noem maar wat, maar meestal werk ik niet op die manier omdat je je zelf dan beperkingen oplegt.

Het is natuurlijk lekker om te gaan zitten pielen en doen wat er in je opkomt.
Het is echter handiger om van te voren toch na te denken wat je wilt gaan maken. Niet zozeer welke geluiden je erbij gaat zetten maar een basic idée waar je met de track naartoe wilt.
Meestal begin je met een paar accoorden of een lekker geluid of misschien een aanstekeleijke drumloop, whatever. Als je een begin hebt moet je het idée in principe in je hoofd kunnen vormen waar het naar toe gaat.
Wat je nu gemaakt hebt lijkt een beetje op lounge maar dat is meer een richting die ik aan geef om het beesje een naam te geven. Eigenlijk is het nog te basic om er een stijlnaam aan te kunnen hangen. Het zou netzo goed een lang intro kunnen zijn. Het is nu dus zaak om de boel interessant te maken zoals ik al eerder aangegeven heb en het helpt vooral als je van te voren een idée vormt wat je wilt gaan maken. En die 'beperkingen' waar jij het over hebt, die vallen wel mee. Je kunt tegenwoordig alle kanten op met elke stijl muziek. Het is juist goed om jezelf een beetje in te perken anders heb je een track die van soul naar hardcorehouse en van disco naar trance gaat. Klinkt misschien wel leuk maar je luisteraars zijn dan allang de kluts kwijt...

Succes,

gr. Tom;)

Origineel geplaatst door Musicmaker
Ik vind je muziek echt heel goed, ik heb het wel over computerspeakers gehoord, maar in ieder geval klinkt het heel muzikaal. Aan de kwaliteit kan nog wel iets verbeterd worden vind ik, als je dat verbeterd is het gewoon perfect naar mijn idee.
Succes verder.

Dank u voor het commentaar.
Ik heb als voordeel denk ik dat ik van orgine paino/ keyboard speler ben en wat akoorden leer heb gehad.
Het maken van nummers gaat me dan ook redelijk goed af
Alleen gel.uiden maken met synths ik gebruik bijna altijd presets en opnames kwaliteit te weinig kaas van gegeten.
Ik plan een cursus voor mezelf einde dit jaar voor opname techneiken. Misschien kan ik daardoor er meer uit halen.

Last edited by a moderator:
Origineel geplaatst door Tom Thomas
Het is natuurlijk lekker om te gaan zitten pielen en doen wat er in je opkomt.
Het is echter handiger om van te voren toch na te denken wat je wilt gaan maken. Niet zozeer welke geluiden je erbij gaat zetten maar een basic idée waar je met de track naartoe wilt.
Meestal begin je met een paar accoorden of een lekker geluid of misschien een aanstekeleijke drumloop, whatever. Als je een begin hebt moet je het idée in principe in je hoofd kunnen vormen waar het naar toe gaat.

gr. Tom;)

Ik Maak mijn nummesr eerst door spelen op piano verzin de akkoorden met akoorden op mijn keybaord /Piano.
Dus het nummer is qau opzet meestal al uitgewerkt. Dus intro couplet refrein etc is.
Dat staat meestal al vast voordat ik ga opnemen.
Daarna komen de drum partijene de basspartituur etc.
Echter bij de uitwerking kan zo'n nummer dan van alles worden van lounge tot rock.

Effekes luustern...

Klinkt wel goed :okdan:

Paar kleine puntjes:

Closed hihatje staat ietsjes te luid vind ik
Ook zit er naar mijn mening wat te veel delay op bass
Pianotje vind ik iets te "zwaar"

:biertje:

[edit]Woei ik heb ook een sterretje onder mijn naam ![/edit]

Qua opname vinnik 'm goed klinken! Hihats-hardheid vind ik niet storend of overheersend. Stijl? Geen idee! Maar ik zou (persoonlijk) niet heel vreemd naar de radio gaan kijken, als dit een keertje tussendoor op zo'n 'chill'zondagmiddagprogramma op bijv. ID-T radio gedraaid werd. Al is 't tempo wel een beetje hoog voor een chill-nummer..
Maar ik bedoel dus.. 't is niet een topper dat je gelijk opspringt, maar gewoon een lekker nummer waar je goed naar kan luisteren als ie gedraaid zou worden, snap?
Niet geheel mijn stijl, maar lekker zomer-achtig sfeertje vinnik.

Origineel geplaatst door Auke
Effekes luustern...

Klinkt wel goed :okdan:

Paar kleine puntjes:

Closed hihatje staat ietsjes te luid vind ik
Ook zit er naar mijn mening wat te veel delay op bass
Pianotje vind ik iets te "zwaar"

:biertje:

[edit]Woei ik heb ook een sterretje onder mijn naam ![/edit]

bednakt voor reactie de hihats vidj ik ook te zwaar hoor allen is de drum track 1 wav geworden. Du skan hem niet meer individueel uitzetten. Ik hoorde later pas dat het te hard was.
Tja de delay op de bass heb ik eigenlijk opzettelijk zo gedaan. Is misschien een questie van smaak.

Back