Alesis ION Review

Origineel geplaatst door Traxopia
630Euro???

hmm wat kost een ticket naar de states?

Is leuk als je er TOCH bent!
Ik zou me meer "zorgen" maken om de douane bij terugkomst in Ollanda...

630 dollar! tjesis! das in euro's nog minder!! 550 euro's ongeveer, de helft van de bruto adviesprijs hier in europa! damn, klote europese belastingstelsels ook!

Sorry... iemand anders hier kocht ook een Ion dus we konden het niet laten :)

Joost_and_three_Ions.jpg

Hij ziet er zo verdomde vierkant uit van opzij.. Synths moeten schuin zijn, verdorie! :D.

ja dat platte viel me tegen, je zit tovch echt voorover te bukken om het scherm goed
te zien en de bovenste knoppen te bekijken

ja dat platte viel me tegen, je zit toch echt voorover te bukken om het scherm goed te zien en de bovenste knoppen te bekijken

Dan zet je het toch wat schuiner op je standaard....no problema
Wel een vet ding trouwens....hebbe:{ :D

Origineel geplaatst door endonyx
citaat:
ja dat platte viel me tegen, je zit toch echt voorover te bukken om het scherm goed te zien en de bovenste knoppen te bekijken

Dan zet je het toch wat schuiner op je standaard....no problema
Wel een vet ding trouwens....hebbe

treu treu en idd hebbe hebbe hebbe :P :kroon:

Laatst gewijzigd:
Nou, ik heb 'm nu gehoord en ik ben niet bijster onder de indruk van de sound. Ik zal voor de zekerheid nog een keertje gaan luisteren. De hardware is wel erg netjes. Stevig, overzichtelijk, netjes afgewerkt, ruim opgezet.

Ik kwam wel heel snel 1 van m'n eigen patchnames van Pim tegen, dus dat was wel kicken!!! :D

Hmmm grappig. Niet onder de indruk. Tis denk ik toch wel stiekem de beste op A lijkende VA op de markt naar mijn (en sommige andere hun) mening. Ik ben dan benieuwd waar je naar geluisterd hebt n0_key?

Ach, smaak is smaak. Ik heb zelf een hoop VA gehad en ik vind dat VA meer op zichzelf moet staan. Ik heb het idee dat je met VA helemaal niet A moet proberen te imiteren, maar juist een eigen klenk moet cree-eren. Er zijn een heleboel dingen die je emt VA wel kan en met A niet. En andersom.

Ik heb gewoon een 20 tot 30 patches geluisterd op mijn gemakkie, lekker aan knoppies draaiend enzo. Ik ben bijzonder te spreken over de interface, maar de klank doet me vooralsnog niet zoveel. Ik ben blijkbaar een beetje typisch qua smaak, maar dat vind ik zelf alleen maar fijn. Als jullie 'm allemaal kopen, dan koop ik 'm lekker niet. :D

Overigens ben ik langzamerhand helemaal van VA af. Niet om ergens een waarde oordeel over te geven, maar uiteindelijk werkt het voor MIJ gewoon niet echt. Wel veel lol er mee gehad overigens.

Ok, ik deel je mening overigens hoor. Dat een VA niet een A is en andersom en dat dat helemaal niet erg is. Wat mij de ION deed kopen was dat de klank zoooo dichtbij echt analoog zat dat ik dacht: "Verrek, scheelt me een hoop gedonder met analoge bakken, CV converters, geen geheugens." Normaliter vond ik dat gehannes niet erg omdat ik er dan die mooie klank van een vintage apparaat voor terugkreeg. Maar nu krijg ik dat ook met de helft van kopzorgen en de helft van de kosten.

Je zou voor de gein 's op dat ding een simpel ringmodulatie effect moeten programeren. OSC 1 en 2 door de RM, en dan pitch van 1 van beiden sweepen met een LFO of ENV. Dat klinkt zo verdomde goed!!!
Dit geluid zit trouwens in elke Sci-Fi film van 1960 - 1980 als het ruimte schip opstijgt ;)

Origineel geplaatst door Nolet
Hmmm grappig. Niet onder de indruk. Tis denk ik toch wel stiekem de beste op A lijkende VA op de markt naar mijn (en sommige andere hun) mening. Ik ben dan benieuwd waar je naar geluisterd hebt n0_key?

Een jaar geleden was dat de Virus C, een half jaar gelden de KS-reeks en nu weer de ION. ;) Zo ongeveer...

Maar als de ION nu al zo lekker geprijsd is, vraag ik me af wat de prijs over een jaar en/of op de 2dehands markt is. :{

Origineel geplaatst door OnAcid
Een jaar geleden was dat de Virus C, een half jaar gelden de KS-reeks en nu weer de ION. ;) Zo ongeveer...

Maar als de ION nu al zo lekker geprijsd is, vraag ik me af wat de prijs over een jaar en/of op de 2dehands markt is. :{

Ja, dat is wat de marketing afdeling van respectievelijk Access en Novation jou wilde doen geloven. Ik heb nog steeds een Virus, en had een JP8000, Nord Lead en Korg MS2000. Over één van die bakken zul je mij niet horen zeggen wat ik over de ION zeg. Gewoon omdat het niet zo is.

De ION met een Virus vergelijken is ook een beetje link. Virus is een multitimbrale megabak met effecten en de hele teringzooi. Een echt studiomonster. De ION gaat om klank, speelbaarheid en programmeerbaarheid. De hele andere insteek naar mijn mening. En het klinkt gewoon beter. En ik werk niet voor Alesis hé!

Gisterenavond weer eens even een preset getweaked door alleen maar te wisselen tussen een van de 17 filtertypes en alleen aan de resonance & cutoff te draaien. Ongelovelijk wat een range aan sounds je dan al krijgt...! Nog steeds voor mij een goede koop!

GRtz,
Jeroen

hey Jeroen,

indrukwekkende gearlist, maar uh,wat moet je met én een yamaha s80, én een motif6, én een ex5??? is dat niet een beetje meer van hetzelfde? Of gebruik je soms geen enkele synth in multi mode?

Tussen de S80 en de Motif zit wel wat overlap, maar dat valt mee. De EX5 is totaal anders kwa geluidspallet. Ik ga trouwens de S80 vervangen door een Motif SE, dan heb je pas overlap!

Grtz,
Jeroen

Weet iemand waar ik 'm kan uitproberen in A'dam? Niet dat ik er de ruimte voor heb, maar toch... Ik wil het nou wel eens met mijn eigen oren horen.

Back