studio teveel midi keyboards

benjaminb

Stamgast
Gents,

Ik zou graag jullie advies willen omtrent mijn home studio.

Zit in een situatie waarin ik veel VST's, modular synths & hardware samplers gebruik.

De gebruiksvriendelijkheid is 0,0 geworden, ik zou me graag willen limiteren tot max 2 of 3 midi keyboards (sampler, modular & 1 voor VST) zonder dat ik midi kabels moet versteken. Aangezien ik meerdere vst's, modulars en samplers heb is dit een probleem momenteel.

Heb enkel een UM-3G van Roland maar vermoed dat ik misschien een of ander device van bij Kenton nodig heb om de gebruiksvriendelijk op te schroeven.

Hoe lossen jullie deze problematiek op ? Hebben jullie advies voor me ?

alvast bedankt

Hoeveel apparatuur heb je precies? Ik denk gelijk aan een midi merger maar of dat klopt gaat iemand je zo uitleggen. :)

Ik gebruik 7stuks midi-patchbays 8x8 die kunnen bediend worden op het panneel :biertje:

wat zijn nu zoal goeie nieuwe midi patchpanels, vind enkel motu op Thomann.de enige andere merken ?

Wat ik ook graag zou kunnen is 1 midi klavier gebruiken om bv mijn sampler, modular en nog iets aan te sturen ahv keuzeknop ofzo, routeren met behulp van knopje ofzo zonder dat ik kabels moet kunnen versteken.

presets maken,
wegschrijven en die duidelijk merken.
tip: bedenk geen codetaal of ingewikkelde coole namen, gewoon duidelijk en des noods lang,
je moet je volgende maand nogsteeds herkennen!

in sonar (ik gebruik daarvan de X1 versie) kan ik gebruik maken van sysex banken.
toch handig, ik bulkdump vanuit de hardware naar sonar, en sla ze als bestand op op de computer.
ik kan ze ook als midi opslaan dus op mijn hardware, en wie echt slim is, verstuurt die naar een emailadres om ze vervolgens nooit meer kwijt te raken, dus namen geven die ergens op slaan, en wel op datgeen ze representateren!
Lijkt misschien een hele opgave elke keer, maar als je merkt dat het toch wel handig is, gebruik je dat systeem graag.

Zo verwerk ik in de naar het type , bij ms2000br voor mijn korg, ik gebruik de naam van de track, bijv. Just Is en geef het het de preset/user nummer mee. Elk aparaat is anders en je herkent je gear wel door het verschil. Zo niet, speel er eens wat meer mee.

Back