Cubase SX voor 100?

Marktplaats doet er HELEMAAL niets aan is mijn ervaring ik weet niet wat ze daar uitvreten maar allesbehalve normaal filteren..
Ben er al diverse keren afgedonderd omdat het product wat ik aanbood volgens hen meer waard was dan 200 € wat dus niet het geval was maar goed..

Zodra het hun geld gaat kostten doen ze er wat aan en anders niet! Het is soms niet meer normaal wat daar aan Illegale zooi aangeboden wordt (oplichters is natuurlijk moeilijk maar Illegale Software vind ik wel zo voor de hand liggend)

Ik koop regelmatig dingen via marktplaats, en vraag altijd minstens een adres en of vast telefoonnummer, hierna verzamel ik zoveel mogelijk gegevens van die persoon, wat uitkomt op n.a.w. emailgevens/ip nummers en eventueel rekeningnummers (afhankelijk van soort deal). Geld overmaken doe ik normaal nooit, altijd in real life cash afrekenen.

Had echter in mei een aanbieder gehad (ik verzamel ook oude spelconsoles) van een snes met spellen.
Ik heb geld overgemaakt en alle gegevens achterhaald.
Een maand later nog niks ontvangen, voicemail vriendelijk ingesproken, smsjes gestuurd ..... niks

Toen was ik het zat (anderhalve maand), heb zijn huisnummer gebeld, die voicemail ingesproken dat ik het geen stijl vond en indien ik het niet snel kreeg, ik langs zou komen met een paar vrienden die dit ook geen stijl vonden, gevolgd door het opnoemen van zijn huisadres en postcode.

2 dagen later kreeg ik netjes verpakt alles binnen ;)

Inderdaad altjd zorgen dat je de achternaam en een vast telefoonnummer hebt, en daarmee het adres achterhalen.
Als dit klopt moet je pas overgaan tot het storten van geld, omdat je weet waar je moet zijn.
Af en toe een beetje dreigen indien alles veel te lang duurt helpt ook, ookal ben je niks van plan ..... ;)

Onkruid vergaat niet :D
Vanavond ga ik langs bij een knakker voor een Electribe R, in heerhugowaqard, hij heeft ook Cubase SL te koop, met dongle en lege registratiekaart voor € 200,00 ......

Ik heb al gezegd dat ie het op dit forum kan gooien, incl. alle andere "zooi" die hij te koop heeft, kijk ik wel even of ie te vertrouwen is :maffia:

...en de advertentie staat er nog steeds;

http://www.marktplaats.nl/markt/software/muziek/2880.htm?av=a&pv=ov

Is Marktplaats zelf hiervoor eigenlijk niet aansprakelijk te stellen?
Ze zijn reeds op de hoogte gebracht van deze oplichting.
Lijkt me toch dat zij wel degelijk iets hieraan moeten doen dan.

Het aanbieden van illegale producten en/of diensten (volgens de Nederlandse wet) op Marktplaats is verboden.

http://www.marktplaats.nl/help/help.htm

Bij marktplaats hebben ze blijkbaar geen zin of tijd.... :gaap:
Ik vermoed dat er nog wel ergere 'scams' vorbij komen, die wat meer aandacht vragen.

Maar ieder weldenkend mens kan toch nagaan dat er met deze 'aanbieding' iets mis is? Al zou deze persoon snel geld nodig hebben, zou hij voor een originele versie makkelijk het dubbele kunnen vragen en héél snel tot zaken kunnen komen.

Ik snap heel goed dat mensen die het volle pond betaald hebben of eerder opgelicht zijn zich hier behoorlijk aan storen.

Ik heb toevallig ook deze advertentie gelezen kort nadat ik SX heb aangeschaft.

joh eigel;ijk moeten we masaal gaan reageren en langs gaan bij die gozuhr... net zo lang tot hij er ziek van wordt dan kapt hij zijn praktijken wel :duivels:

Back