Ik koop regelmatig dingen via marktplaats, en vraag altijd minstens een adres en of vast telefoonnummer, hierna verzamel ik zoveel mogelijk gegevens van die persoon, wat uitkomt op n.a.w. emailgevens/ip nummers en eventueel rekeningnummers (afhankelijk van soort deal). Geld overmaken doe ik normaal nooit, altijd in real life cash afrekenen.
Had echter in mei een aanbieder gehad (ik verzamel ook oude spelconsoles) van een snes met spellen.
Ik heb geld overgemaakt en alle gegevens achterhaald.
Een maand later nog niks ontvangen, voicemail vriendelijk ingesproken, smsjes gestuurd ..... niks
Toen was ik het zat (anderhalve maand), heb zijn huisnummer gebeld, die voicemail ingesproken dat ik het geen stijl vond en indien ik het niet snel kreeg, ik langs zou komen met een paar vrienden die dit ook geen stijl vonden, gevolgd door het opnoemen van zijn huisadres en postcode.
2 dagen later kreeg ik netjes verpakt alles binnen
Inderdaad altjd zorgen dat je de achternaam en een vast telefoonnummer hebt, en daarmee het adres achterhalen.
Als dit klopt moet je pas overgaan tot het storten van geld, omdat je weet waar je moet zijn.
Af en toe een beetje dreigen indien alles veel te lang duurt helpt ook, ookal ben je niks van plan .....