Oude Prog Rock bands gezocht

Acid Mothers Temple :verkoght:

Zijn er misschien enkele prog bands die eigenlijk geen gitaar gebruiken? Waar het meer bas gedreven is?

Drum and bass zeg maar :biertje:

Zoek ook naar Krautrock op dit forum, vind je ook van alles.

Uiteraard bevat krautrock wel altijd gitaar net zoals progrock, progrock zonder gitaar is geen progrock meer.

Weet nu niet precies wat voor sound je zoekt eigenlijk, bombastisch electronisch?

Zoek ook naar Krautrock op dit forum, vind je ook van alles.

Uiteraard bevat krautrock wel altijd gitaar net zoals progrock, progrock zonder gitaar is geen progrock meer.

Weet nu niet precies wat voor sound je zoekt eigenlijk, bombastisch electronisch?

Hybrid - I Choose Noise - YouTube

Hybrid - Symphony (Original Mix) - YouTube

Dat klinkt goed, het mag elektronisch getint zijn, maar toch zwaar naar de akoestische kant. Ik vraag het omdat ik zelf geen gitaar wil gebruiken voor mijn project, en nu zoek ik bands die mij kunnen inspireren. Het leunt allemaal tegen funk, prog, en hard rock

Ik zal het heeel levendig beschrijven naar wat ik zoek!

No nonsense bass, zware 4/4 drums, spacey. Ik meen al prog te hebben gehoord zonder gitaar! Ik hou van zwaar. Veel distortion, wollig, dik, warm, veel phaser en strings! Mag funky zijn ofwel harde rock. Instrumentaal is toch wel een must! Een begin en een einde, niet te chaotisch of experimenteel. Hoeft niet oud te zijn, mag modern. Maar de sound op zich toch best wel retro.

Geen flauw idee of iemand daar iets op weet te posten :D .. ja ik kan het lastig maken gewoon omdat ik weet wat ik zoek!

Ik ga alvast eens zoeken naar Krautrock. Ik ken het, maar ik heb mij er nog nooit echt in verdiept.

Hybrid is echt goed joh! Echt symfonisch, I like that.

Als ik hier een akoestische versie van zou kunnen vinden, dat zou geweldig zijn:

Dan sta ik op de voorste rij te zweten als een otter, en lig ik te brullen als een oermens.

Zelf ben ik erg weg van de componist achter de soundtrack van Electra Glide In Blue..

Ik beschouw dit is mijn favoriete genre, weet er ook de naam niet voor maar het heeft een hoop van wat jij zoekt.

Back