AudioRealism Drum Machine: patches- en panningvraag

emiliano

Stamgast
vraag 1:
ik heb ADM audiorealism als plugin in Cubase. Ik kan patches maken in de plugin, parameters aanpassen en dergelijke meer. Maar is er iemand die weet hoe ik, eens zo’n patch van bv. 16 steps, geprogrammeerd is in de plugin, hoe ik die kan verplaatsen naar een track in Cubase? En, indien dat mogelijk is, ook de automation (tweaking van de parameters) mee te kopiëren naar zo’n track.

vraag 2:
stel het lukt me om die patches in een miditrack te zetten. Hoe kan ik zorgen dat – louter hypothetisch – in een ander kanaal wordt afgespeeld. Dus bv. dat de kick de eerste tel links in het kanaal zit, en de tweede tel rechts, de derde weer rechts en de vierde links,… Dit voorbeeld is niet muzikaal, maar het geeft weer hoe ik zou willen werken.

dank voor de antwoorden.

ok, dank je. ik bekijk het vanavond eens.

vraag 2:
ik wil in een miditrack (bv. kicks): per tel kunnen instellen of het links dan wel rechts in de stereo-output klinkt. Eigenlijk gewoon 'panning' (denk ik toch) in te stellen per tel.

En inderdaad, dat herinner ik me nu, je kan een midi-file exporteren, maar de automation, of de instellingen qua toon en dergelijk gaan dan verloren, dacht ik.

En inderdaad, dat herinner ik me nu, je kan een midi-file exporteren, maar de automation, of de instellingen qua toon en dergelijk gaan dan verloren, dacht ik.
De plugin instellingen (cutoff, resonance, ... dat bedoel je toch?) gaan helemaal niet verloren. Hoe kom je daar bij?
Automation doe je via Cubase -> W/R of CC

ok, dan ligt het aan mijn onwetendheid. Ik zal het toch nog eens beter moeten bekijken dan.

Is vraag 2 als vraag duidelijk?

Het lukt allemaal! Dank voor de hulp.

Is er een gemakkelijkere manier om te pannen dan te tekenen? ik zou graag elke 16de noot afwisselen tussen links en rechts. Tekenen is nogal onpraktisch...

En alweer dank aan T-CM11 :-)

nog een vraag (je ziet, ik ben nieuw in dit soort zaken):
Ik heb een midi-track aangemaakt voor mijn Novation Ultranova. Is het mogelijk om een tweede midi-track aan te maken om een andere patch van die ultranova aan te sturen?

nog een vraag (je ziet, ik ben nieuw in dit soort zaken):
Ik heb een midi-track aangemaakt voor mijn Novation Ultranova. Is het mogelijk om een tweede midi-track aan te maken om een andere patch van die ultranova aan te sturen?
Ja, maar die 2 patches kunnen niet tegelijk spelen. (m.a.w. je kan een program change doen, en de noten verdelen over 2 tracks) De Ultranova is monotimbraal.
-> http://en.wikipedia.org/wiki/Timbrality ;)

en kan ik die ene midi-track op een of andere manier opnemen (in bv. audio) en ze dan toch beiden samen horen?

Vroeger zou ik dat problematisch gevonden hebben... Zeker als je niet genoeg geld en/of plaats hebt om meerdere synths te kopen. Maar tegenwoordig is het met een klein budget heel haalbaar om te combineren met goeie softsynths.

en alweer, T-CM11 (ook Gentenaar)! Maar hoe komt het dat die audio mixdown nooit zo goed klinkt als dat ik het in Cubase afspeel?

Ik sluit de uitgang van mijn synth aan op mijn Tascam US 144 mkII en doe een audio mixdown naar een wav-bestand. Als ik dat beluister in bv. Windows media player klinkt het allemaal een stuk zachter. En de Synth-partij neemt niet op, hoor ik nu. De rest wel... :-s

Hoe kan ik opnemen in een track? (ik zou beter eens mijn handleiding Cubase terugvragen aan mijn kameraad ;-))

Back