[80s Electro] ArthurElectric - Hardwired (unfinished)

electricman

Stamgast
Een track die ik alleen met hardware syths heb gemaakt:

Doepfer Dark Time
Minimoog Voyager
MFB522
Arturia Minibrute
EMU Orbit

Maar klink niet zo vet als de 80s electro.

Hoe krijg ik het vetter?

Kan ik beter een Acid Lab Miami kopen om de 522 te vervangen voor 808 sounds?
Maar een TR808 vind ik veel te duur tweede hands

Voyager vervangen voor een ?

http://soundcloud.com/arthurelectric/hardwired

Tja, wat is 'vetter'? Ik vind het prima klinken en als ik er al suggesties of kritiek voor dit nummertje zou hebben, zou het niet de 'vetheid' betreffen. Waar vergelijk je het mee?

En van een 808 zijn ook een hoop goede samples te vinden.

Met vet bedoel ik artiesten zoals: Andrea Parker, Rude66, Drexiya, AUX88,Cybotron (Juan Atkins),
Dopplereffekt, Legowelt,Dopplereffekt, Sonar Base.

Ik heb genoeg TR808 samples. Ik krijg daarmee niet de Electro feel.

Bedankt voor jullie reacties.
Zelf hou van vette Electro zoals Andrea Parker
Maar je hebt gelijk BasicSystem ik kan natuurlijk mijn eigen electro sound te ontwikkelen.
Maar zelf wil ik de track wat meer "Analoog" klinken.

Wat klinkt er niet analoog aan deze track? :?

Voor strakke blips en sequenced Roland basslines kun je een SH-101 of een MC-202 nemen. Voor smerige percussie is een MS-20 wel mooi qua filtertypes, ruiskleuren, ringmod, modulatieroutings. Sowieso sequencers zijn belangrijk. Ik zat naar een Intellijel Metropolis te kijken, wat een vette sequencer is dat. Ik werd gewoon uit mijn stoel geblazen. Je kunt heel intuitief werken omdat je pitch altijd binnen een bepaalde schaal valt, brownian noise reverts, constant time slides, totale gekte :halleluja. Random robot funk.

http://www.youtube.com/watch?v=uV9-XA5MPwY&feature=player_embedded

Hallo Bikkel,

Met "analoog" bedoel ik deze sound :

Ik zat al aan een SH101 te denken. Die doet me denken aan de Minibrute maar de met sinus met cutoff op 0 en res helemaal open krijg ik in ieder geval geen kick drum. Snare met ruis lukt wel.
Beetje appels met peren vergelijken.

De MS-20 (mini) staat ook mijn verlanglijst maar zijn ook goede bassdrums mogelijk met de Boomstar 4075 (met ARP filter)? Ik heb ook de Pittsburgh System 10 besteld alleen heeft deze geen 24db Lowpass filter. Volgens mij zou wel lukken met de sinus.
De perfecte synth voor low kick drums en percussue is de ARP2600 maar die me tweedehands helaas te duur.

Ik heb ook als sequencer de Doepfer Dark Time wat nog niet zo lang heb.

De SH-101 / MC-202 doet het lekker voor kicks, maar ik haal ook diepe kicks uit een MonoTribe met een korte envelope op de VCF met volle resonantie. Ik weet niks van de Boomstar af en hoe dat specifieke filter klinkt met zelfoscillatie, kan ik niks over zeggen. Wat jij gewoon wil is de 808 sound net zoals in die Andrea Parker track en dan moet je een echte 808 of een goede kloon hebben, met name voor het geluid van de clap, snare, hihats. Voor mij is een 808 niet nodig om electro te maken, ik heb dat helemaal los gelaten. Maar dat mentale idee kan ik jou niet opleggen. Je gaat je muziek altijd kut vinden als je niet "the real thing" hoort en wel precies die sound wil.

Overigens is de kick in die track geen 808 kick, net zoals in heel veel electro tracks zoals Planetary Assault System of Dynamix II

Ik denk dat ik de juiste synth gevonden heb voor kick drums, percussue sounds maar ook voor andere sounds :

Dat klinkt lekker!
Kijk ook eens naar die DRM van Vermona, is een heel stuk goedkoper en is perfect voor smerige analoge drumsounds.

Ik heb er een gehad een paar jaar geleden, 2e hands gekocht voor 300 euro of zoiets en ook weer daarvoor verkocht. Die dingen houden hun waarde, das ook mooi.

een vermona klinkt als een natte krant vind ik
veel te weinig ballen
het verschil in 'vetheid' zit m niet in de gear denk ik
althans, dat is niet de hoofdoorzaak
het komt meer door de soort sounds, de dynamiek, de intentie van de sound..
t basje uit je track is een tikkie gezapig. je beat heeft niet zoveel vaart, hij groeft niet heel erg
het is meer de overtuiging van je track dan de 'vetheid' zou ik zeggen

pearl drx1

Ik begrijp wat je bedoeld fjoesz,
Dat is wat ik ook vind.

Maar is de Acidlab Miami een goed alternatief voor de TR-808 ?
Misschien drum modules van Cwejman of AS in eurorack formaat met de Acid Lab step seq. ?
Want 2000 euro of meer vind ik veel te duur voor een TR-808

Voor de Bass sound denk aan een AS Leipzig S en /of Telemark,misschien een Boomstar 4075 en/of later dit jaar een Korg : ARP Odyssey.

Back