OP zoek : Alpha juno 2

Status
Please reply by conversation.

kalashnicore

Ingeburgerd
hoi,
heel ergop zoek naar een alpha juno 2 :)
ik wil er maximum 300 voor geven. moest er iets aan de toetsen zijn is dat geen ramp.
groetjes

moest er iets aan de toetsen zijn is dat geen ramp

Je bedoelt dat de aftertouch niet werkt.
Dat is bij bijna elke vintage Roland het geval, makkelijk te herstellen, wel een tijdrovend klusje.
Dit was één van mijn eerste synths en ik heb hem na 25 jaar nog steeds.
Onlangs batterij, backlight en condensators vervangen, die kan weer 25 jaar probleemloos mee.
Niet zo dik qua sound als de andere juno's, wel veelzijdiger.
Suc6 met het scoren.

dankje!
Hoe herstel je dat dan?
Ik ging hem toch aansturen via midi dus heb de keys niet echt nodig , moest er n rack zijn had ik die wel gezocht.
Ja de sound van het begin van het digitale tijdperk is net wat ik zoek dus voor mij is de sound wel fantastisch :)

nice had er geen idee van dat er een rack versie was :D
, heb je die staan dan?? en klinkt die dan exact hetzelfde plus wat extra functies? :)
dankje voor de tip

Klinkt exact het zelfde, hij heeft als extra functie chord memory :okdan:
Hij is wel wat moeilijker te vinden.
Ik 'm hier staan maar ik doe 'm niet weg.

Vergeet ook niet vermelden dat de patch/tone structuur in een MKS-50 totale apenballen zuigt nog los van het feit dat die paar druktoetsen en een Alpha dial meer het meteen stukken fijner maakt om de keys versie te programmeren.

Een Alpha Juno 1 is volgens mij nog steeds goed te vinden voor 150 euro.

Klinkt exact het zelfde, hij heeft als extra functie chord memory :okdan:
Hij is wel wat moeilijker te vinden.
Ik 'm hier staan maar ik doe 'm niet weg.

Ik weet niet hoor maar een alpha juno 1 heeft ook chord memory blz 9 van de manual...

Ik weet niet hoor maar een alpha juno 1 heeft ook chord memory blz 9 van de manual...

Je hebt gelijk ;
Je kan wel het akkoord mee saven in je patch bij de MKS 50 wat volgens mij niet kan bij de alpha juno.

Chord Memory is op de Alpha Juno inderdaad enkel globaal instelbaar dus niet per patch.

Qua software editors voor Windows vind ik PG-300 Emulator heel goed en stabiel werken. Maakt het editen echt stukken fijner dan met de Alpha dial (waarbij je parameterwaardes van onder meer tussen de 0 en 127 moet gaan lopen afstellen met een klikloze gladde draaiknop).
Als je die soft-editor tzt wilt hebben, wil ik hem wel naar je toemailen (ik kan hem in elk geval zo 1-2-3 niet meer online vinden). :)

Status
Please reply by conversation.
Back