Andromeda bug

Toon

Ursa Major
Mijn Andromeda speelt soms 2 voices in poly mode terwijl ik maar één toets aanraak? Over midi geeft ie één voice aan. De unison x staat ook uit. Na het aan/uitzetten van het toestel is het probleem meestal opgelost.

Heeft nog iemand dit kleine probleempje?

Een analoge synth met een bug.
Komt niet vaak voor. ;)

Lijkt me iets om aan Alesis te melden.

ik heb een keertje gehad dat de polyfonie beperkt bleef tot 4 stemmen....na aan - en uitzetten ging het weer goed....

Een analoge synth met een bug. Komt niet vaak voor.
nou, sinds eind jaren zeventig gebruikt men al micro-processors en software in analoge synths dwz PLENTY bugs 8~

Lijkt me iets om aan Alesis te melden.
laat maar, die zijn niet echt meer geinteresserd. de ontwikkeling van de A6 is stopgezet en AFAIK is het hele team dat haar heeft ontwikkeld inmiddels weg bij Alesis (lees: Numark). De kans op nieuwe software updates wordt door doorgaans goed geinformeerde mensen ingeschat als nihil tot nul. Er is sprake van een verzoek aan Alesis/Numark om de verdere ontwikkeling van het O.S. als "open source" project te gaan doen maar ik persoonlijk denk niet dat zoiets snel zal gebeuren. Zeker niet zolang het ding nog verkocht wordt. En ze worden nog steeds redelijk goed verkocht

Mijn Andromeda speelt soms 2 voices in poly mode terwijl ik maar één toets aanraak? Over midi geeft ie één voice aan

weet je zeker dat je geen chord, sequence of arpeggio geaktiveerd hebt?

de Voice Allocation is so-wie-so een zeer tricky onderwerp, vooral als je tegelijkertijd (in Mix mode) via Midi, met arp's of sequences en in real-time op het keyboard speelt. D'r kan dan van alles gebeuren waar je niet op rekent, meestal een bijwerking van een of andere verborgen instelling. Als bijv. een A6 sequence op kanaal 1 & voice 1 noten moet gaan "stelen" en jij speelt met voice 2,3 en 4 een akkoord dan kan het gebeuren dat je voice 2 verliest aan die sequence.

Back